Topic over de Bertby vitrinekasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Beket
Contacteer:

Bericht door Beket »

Peter Parker schreef:Ik vind de kasten wel mooi en zeker heel netjes, zou nog wel de muren een kleurtje geven. Welke winkel had jij Beket?

Ik zat op de Rozengracht in Amsterdam en daarna op De Laat Alkmaar. Tegenwoordig heb ik een touringcarbedrijf. Zelfde idee maar even iets groter :P
Paultje
Schaal: 1:43

Bericht door Paultje »

Ik ben nu echt van plan om die kast te kopen, maar dan moet ik m helaas wat hoger hangen want mn bed staat ervoor dan, maar hoeveel koste die extra plaatjes wat je bij moet laten maken???

:dance:
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Als je de afmeting van een glasplaatje weet, kun je hem zo laten maken. Denk er wel aan dat het geslepen moet worden.

Ik denk dat je effe aan iemand moet vragen voor de afmeting, en bij de glasboer een 'offerte' moet laten maken
Beket
Contacteer:

Glasplaatjes

Bericht door Beket »

De glasplaatjes zijn 16,3 x 30,1 CM. De dikte van het glas is bij de oude Bertby kasten 4mm, bij de nieuwere 3mm. :lol:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik vind die kasten wel mooi en het zou een op lossing zijn voor mijn zeer uitgebreide verzameling ,al heeft het ook wel wat van een winkel ruimte dan :mrgreen: :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Vooral modellen kleiner dan 1:18 (er zijn mensen die dat verzamelen! :) )passen best aardig in deze kasten. En als je niet zoveel plaats hebt, is het een prima vitrine.
Leuk om bijvoorbeeld in de woonkamer te hangen met een paar mooie stukken uit je collectie erin.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

tom schreef:Vooral modellen kleiner dan 1:18 (er zijn mensen die dat verzamelen! :) )passen best aardig in deze kasten. En als je niet zoveel plaats hebt, is het een prima vitrine.
Leuk om bijvoorbeeld in de woonkamer te hangen met een paar mooie stukken uit je collectie erin.
:oops: er zijn er inderdaad die 1/43 sparen en er ook heel veel hebben ook :mrgreen:
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

ik vind het heel mooie kasten.
De modelletjes zijn idd maar van 1 kant te bewonderen, maarjah. Er is zoveel dat men van een model niet kan zien: het interieur, de motor,... Je kan wel goed de lijn van het model zien en veel plaats besparen.

Ik geef het toch een :thump_up:
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Je kant de achterkant van de kast ook voorzien van een spiegel... even bij je lokale spiegelverkoopadres een spiegel laten snijden op de juiste maat en de witte boordplaat vervangen door de spiegel...
fish88

Bericht door fish88 »

op de site staan ze niet. is hij nog gewoon te koop in de winkel? want ik wil er echt eenyje hebben. in het begin zal hij een beetje leeg staan :oops: maar hij word later in het jaar wel opgevuld
Laatst gewijzigd door fish88 op zo 17 apr 2005 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
supernova

Bericht door supernova »

Op de onderste foto zijn de vitrinekasten in de muur ingebouwd, dat vind ik er heel stijlvol uitzien! Vooral met verlichting in de vitrines zal het er heel mooi uitzien. 8)
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

wel een vraagje:

die houten randen zijn de deuren, of hoe gaan ze anders open?
Jp-cars

Bericht door Jp-cars »

gewoon hoe elke deur open gaat, je kan ze ook zien op de pic, iig de scharnier dan, de deur zie je niet zo goed
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Jp-cars schreef:gewoon hoe elke deur open gaat, je kan ze ook zien op de pic, iig de scharnier dan, de deur zie je niet zo goed

ja op die eerste zie je de scharnieren wel, maar op die 2e toch niet...
In ieder geval vind ik ze heel knap
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

De glasplaatjes in de kast zijn net zo breed als het glas in de deur, +/-30 cm. De houten omlijsting valt bovenop het witte gedeelte, dus het lijkt net of er geen deur is (scharnieren zitten aan de achterkant van de houten omlijsting, de kast zelf is zo'n 42 cm. breed.

supernova schreef:Op de onderste foto zijn de vitrinekasten in de muur ingebouwd, dat vind ik er heel stijlvol uitzien! Vooral met verlichting in de vitrines zal het er heel mooi uitzien. 8)

Dat is gezichtsbedrog, omdat de kast zelf wit is en de muur erachter ook, het wordt namelijk heel lastig om deze kasten in te bouwen in een muur, omdat bij het opendoen van de deur de houten omlijsting een beetje naar binnen valt. (:think: uitleggen is toch moeilijker dan ik dacht)

Verlichting is best lastig, van bovenaf is het erg moeilijk omdat bij 1 auto een berg licht tegengehouden wordt, en van een afstand is het ook best lastig omdat het glas je verlichting toch een beetje weerkaatst, elk plankje is een optie, maar duur en slecht voor je wagens.

fish88 schreef:op de site staan ze niet. is hij nog gewoon te koop in de winkel? want ik wil er echt eenyje hebben.

Yep ze zijn bij de Ikea nog gewoon te koop, ze zijn ze waarschijnlijk vergeten terug op de site te zetten na het schroevenverhaal.
Plaats reactie