Vitrine Kasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik heb het op het moment zo:

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je kunt zien staat een deel van mijn auto's nog gewoon op planken.
Moeten in de toekomst zeker een paar vitrine kasten komen. Die ook echt stofvrij zijn. Eerst maar eens het huis uit :D
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Monty2004 schreef:
Frans schreef:Ik bezit ook zo een kastje van Ikea, en gebruik het voor CD en DVD in te zetten, voor model auto's is het wel naar de kleine kant, je kan maar 1 model op 1/18 per schab zetten (er zijn 9 glazen schabben bij), en je kan maar alleen de voorkant zien (glazen deur) al de rest is afgesloten.

De Bertby leent zich perfect voor 1:18 F1 modellen! Je kunt de kast tevens uitbreiden (ik heb nl extra glasplaatjes laten maken).

De kast is praktisch stofvrij. Zo kon ik mijn vorige kast maandelijks afstoffen. Ik kan je zeggen dat ik niet eens meer weet wanneer ik deze kast(en) voor het laatst heb schoongemaakt.

Deze kast zorgt voor een mooi overzichtelijke verzameling!
TOPPER! :thump_up:

Ik heb wel interesse om mijn parkeergarage om te ruilen voor een paar van die Bertby's langs de muur.
Kan iemand misschien even meten hoe groot zo'n glasplaatje is???
Ik weet de buitenafmetingen, maar ben benieuwd hoeveel 1:43's ik op fatsoenlijke wijze op 1 zo'n plaatje kwijt kan...

Alvast bedankt voor de moeite :worshippy:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Monty2004
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

model1op43 schreef:Kan iemand misschien even meten hoe groot zo'n glasplaatje is??? Ik weet de buitenafmetingen, maar ben benieuwd hoeveel 1:43's ik op fatsoenlijke wijze op 1 zo'n plaatje kwijt kan...
Alvast bedankt voor de moeite :worshippy:

Hierbij de afmetingen van 1 glasplaatje van de BERTBY (Ikea) vitrinekast:
30 cm x 16 cm

Je kunt er 12 x 1:18 F1 modellen in kwijt! (2 glasplaatjes bij laten maken)

Good luck :thump_up:
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ik denk dat ik maar van de Ikea kast afzie, dit heeft mede te maken met beide zijkanten die helemaal dicht zijn. :(

Ik heb nu zelf zo'n Leen Bakker met spiegel. Denk dat ik daar maar een paar platen bij in zet.
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ik heb zelf ook 2 leenbakker vitrines. 1 rechte en een hoekvitrine. Ook beide met spiegels. Het enige nadeel van deze is dat ze niet stofvrij zijn. Errug lastig soms, maar het kan er eerst mee door. :thump_up:

Er moet binnenkort wel een 3e bijkomen, want het begint alweer aardig vol te worden! Die &%*%# :angry_finger: @#@%^& 1:18 ook! Waarom heb ik ook niet voor 1:43 gekozen? :cry:
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Kan altijd nog, verkoop je de 1:18 om ze in 1:43 terug te kopen ;)

Ik laat voorlopig de auto's in de orginele minichamps verpakking staan, zonder het omkarton natuurlijk, dan hoef ik alleen de doosjes maar af te nemen :thump_up:
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ben vandaag bij leenbakker geweest om te kijken naar een paar vitrines op mijn kamer. Daar zag ik een mooie staan (hoekmodel) die ik dan met de achterkanten tegen elkaar zet. Helaas waren de glasplaten niet extra te krijgen. Dat is jammer. Maar ga nog verder op zoek naar mooie kasten...
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

I­k heb zelf ook vitrinekasten bij de leenbakker vandaan, en oa 1 hoek vitrinekast. Je kan er best wel veel in kwijt. Ik heb er gemiddeld 5 1/18 auto's per glasplaat op te staan! En je hebt 5 'verdiepingen' dus kom je uit op 25 auto's die je in de kast kwijt kunt. Ook zou je nog met verhogingen kunnen werken omdat de glasplaten vrij ver uitelkaar staan, zo zou je nog wel wat meer auto's kwijt kunnen.

Enig nadeel is dat je je rotstoft :thump_down: Maar ja... daar is de prijs ook weer naar :mrgreen:
Laatst gewijzigd door jelmer op zo 16 okt 2005 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
///M Power

Bericht door ///M Power »

Jelmer schreef:Enig nadeel is dat je je rotstoft :thump_down: Maar ja... daar is de prijs ook weer naar :mrgreen:

Heb ik ook last van... Maarja zijn wel ruime (en goedkope 8) ) kasten.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Zit nu achter een andere kast aan....deze ga ik van de week bezichtigen en dat is deze:

Afbeelding

Afm: Hoogte 182 cm,breedte 90 en diepte 46..

Ideaal dus voor modelauto's.. Dus maar eens afwachten of het een geschikt ding is...
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Ik heb ook een paar Leenbakker-kasten, een duurdere Ikea-vitrine (die er ook meteen veel mooier uitziet, je ziet de kwaliteit toch wel af aan die dingen). In de woonkamer hangt een Bertby, dat worden er binnenkort twee. Ik zag bij Leenbakker een klein vitrinetje in de opruiming voor weinig waarmee ik nog mooi een klein wandje kan vullen, die gaat er dus ook komen.

Laatst bij een tweedehandswinkel zo'n volglas winkelvitrine gespot, achtkantig met ronde draaiende glasplaten en halogeenverlichting erin. Erg mooi (al moest er een nieuwe ronde glasplaat in, zal niet goedkoop zijn) en het ding hoefde maar 200 euro te kosten. Helaas heb ik er alleen geen plaats in huis meer voor...
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Dat is een mooie vitrine Bas! Ik zou hem kopen :mrgreen:

Laatst bij een tweedehandswinkel zo'n volglas winkelvitrine gespot, achtkantig met ronde draaiende glasplaten en halogeenverlichting erin
Achtkantig... die kan je ook niet tegen een muur aanzetten zeker? Die moet je ergens midden in de kamer zetten wil er van alle kanten kijkplezier van hebben!
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Precies. En middenin mijn woonkamer is geen ruimte. :(

Vandaag wel voor 80 euro een vitrinetje bij Leenbakker gescoord. Model Floor, 1.80 hoog en iets van 60 breed en 40 diep. Verlichting en spiegelachterwand. Kleur zwart, ging uit de collectie.
Als iemand iets erg goedkoops zoekt: de Leenbakker in Soesterberg heeft ook nog zo'n smal vitrinetje in een goedkopere uitvoering, geen spiegelachterwand, in het grijs voor maar 60 euro.
Tim

Bericht door Tim »

Mooi! Toch stiekum even :drool:
tom

Bericht door tom »

Inderdaad top, hoewel te op de grond moet gaan zitten om de modellen te bekijken en alles zo dicht op elkaar staat geparkeerd dat je ze niet echt aan alle kanten kunt bekijken.

Maar ja, met 360 modellen is dat ook niet makkelijk, zeker als je niet zoveel ruimte hebt...

Die dozen nummeren is geen gek idee, had ik ook ooit moeten doen. :?
Plaats reactie