Diorama Meet & Greet / Crash: STOP

Bien
Schaal: 1:43

Re: Diorama "Meet & Greet"

Bericht door Bien »

Bien schreef:Ik heb trouwens weer een hoop nieuwe ideeën voor mijn diorama, dus het wordt tijd dat ik er weer eens mee verder ga. Ik denk dat het diorama een stukje groter wordt met een hoop details en heuvels of zoiets. Maar eerst ga ik de GTO afmaken.
De GTO is zo goed als af dus wordt het weer tijd om hiermee verder te gaan. Zoals gezegd heb ik een paar nieuwe ideeën. Het diorama wordt uitgebreid met een weg die vanaf de rechterkant omhoog loopt en vervolgens aan de achterkant doorloopt. Hiermee krijg ik een beetje reliëf er in. Ook moeten er een hoop details bij zoals slagbomen, betaalautomaat, hoogtebalk, lantaarnpalen, etc., etc,

Ik heb een schets gemaakt van hoe het moet worden en zoals je ziet is er nog veel werk aan de winkel. Ik ga er vanavond mee beginnen dus updates komen er binnenkort aan...

Afbeelding
Vortec

Re: Diorama "Meet & Greet" Update 25/8

Bericht door Vortec »

Erg mooi ontwerp zo. Ben benieuwd na het resultaat als je de weg er achterlangs klaar hebt!
Afbeelding
HUMMER-Teller: 100!
VanDongen
Contacteer:

Bericht door VanDongen »

Hey, dat ziet er goed uit. Ben zeer benieuwd, ik ga 'm volgen.
I'm not speeding, I'm qualifying!
Afbeelding
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

VanDongen schreef:Hey, dat ziet er goed uit. Ben zeer benieuwd, ik ga 'm volgen.
What he said. :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Bien

Bericht door Bien »

Tsjonge, ik blijk meer tijdgebrek te hebben dan ik dacht. Ik wilde maandagavond verder gaan met het diorama, maar ben er tot vandaag niet aan toe gekomen. Vanmorgen had ik wel een uurtje tijd en ben ik begonnen aan de hoogtebalk bij de in-/uitrit. Dit was een makkelijk karweitje, maar hield een beetje op doordat de verf moest drogen.

Een kleine update weliswaar, maar toch: enjoy!

Ik heb een paar stukjes hout op maat gezaagd en de balk (hiervoor heb ik de steel van een kunstbloem gebruikt) heb ik rood/wit geschilderd.
Afbeelding

De stukjes hout heb ik aan elkaar gelijmd en even gekeken of het een beetje paste.
Afbeelding

Vervolgens heb ik ze geschilderd en op het diorama geplaatst.
Afbeelding

Tot slot heb ik de rood/witte balk met nylondraad bevestigd. Dit bevalt mij nog niet helemaal dus ik denk dat ik het t.z.t. nog een beetje ga aanpassen (vooral die draad wil ik eigenlijk helemaal wegwerken), maar voor nu laat ik het even zo.
Afbeelding

Afbeelding

More to come...
SidneyF1

Re: Diorama "Meet & Greet" Update 28 aug!

Bericht door SidneyF1 »

Ziet er netjes uit! Ik had alleen die balken een andere kleur gegeven dan hetzelfde grijs van het asfalt...nu valt ie niet zo goed op..lichter grijs had mooier geweest!
Afbeelding
"Nothing is impossible, for the dream of yesterday is the hope of today and the reality of tomorrow"
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

erg gaaf wordt het!! Een professionele diorama :worshippy:
Afbeelding
Jaap
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Jaap »

SidneyF1 schreef:Ziet er netjes uit! Ik had alleen die balken een andere kleur gegeven dan hetzelfde grijs van het asfalt...nu valt ie niet zo goed op..lichter grijs had mooier geweest!
ben ik mee eens, verder :worshippy: . Heel mooi :thump_up:
Bien

Bericht door Bien »

SidneyF1 schreef:Ziet er netjes uit! Ik had alleen die balken een andere kleur gegeven dan hetzelfde grijs van het asfalt...nu valt ie niet zo goed op..lichter grijs had mooier geweest!
Vind ik geen slecht idee. Ik zal eens kijken of ik hem nog kan overschilderen.
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Ziet er goed uit hoor! En ik denk met een andere kleur voor de balken zal ie er nog iets mooier uit komen te zien :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Vortec

Bericht door Vortec »

Powersprint schreef:Ziet er goed uit hoor! En ik denk met een andere kleur voor de balken zal ie er nog iets mooier uit komen te zien :thump_up:
En evt iets lager. Passen 2 Hummers boven elkaar doorheen! xD
Afbeelding
HUMMER-Teller: 100!
Bien

Bericht door Bien »

Zit ik vanmiddag even te brainstormen over hoe ik de weg om de parkeerplaats het beste kan aanpakken, zegt mijn vrouw "als je graag wat hoogteverschil er in hebt waarom zet je er dan niet een 2e etage op zodat het een parkeergarage is?". Dat vond ik eigenlijk helemaal geen slecht idee.

Normaal is een parkeerdek zo'n 2 meter hoog, maar omdat ik de auto's die op de onderste laag staan wel nog goed wil kunnen zien heb ik ze iets hoger gemaakt (zal overeen komen met 3,5 m in werkelijkheid). Hierdoor hoef ik ook de hoogtebalk niet aan te passen qua hoogte.

Eerst even passen. Ik wilde niet de hele parkeerplaats bedekken omdat ik de auto's er onder nog goed wil zien. De hellingbaan zal straks achterlangs gaan lopen.
Afbeelding

En zo ziet het er uit met een laagje "asfalt". Als de verf morgen helemaal droog is komen de lijnen er op.
Afbeelding

Het blijft natuurlijk niet zo, er moeten nog lijstjes boven langs etc, maar dat wordt ook iets voor morgen.
Powersprint

Re: Diorama "Meet & Greet" Update 30 aug: 2e etage

Bericht door Powersprint »

Inderdaad een goed idee zeg! Met auto's zal dit er weer een stukje levendiger uitzien :thump_up: Mooi hoor!
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Bien

Re: Diorama "Meet & Greet" Update 30 aug: 2e etage

Bericht door Bien »

Weer een update. Gisteren heb ik dek 2 voorzien van belijning.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet straks of morgen even een paar lijstjes halen om het dak af te werken en dan ga ik aan de hellingbaan beginnen.
Niek-106
Contacteer:

Re: Diorama "Meet & Greet" Update 1 sep: belijning dek 2

Bericht door Niek-106 »

ziet er al goed uit, ben benieuwd naar de volgende update!

Niek :cool:
Afbeelding
Plaats reactie