FlaminiaSuperSport's Collectie
- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
Re: FlaminiaSuperSport's Collectie
Hatsjoe! 

Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
Dit is de Rolls (1/8) van Pocher met erachter de Stutz (1/12) van ITC

De Stutz van ICT... heeft werkende voor- en achterlichten en is voorzein van een motor en een tandwiel waarmee je de "rit" kan programmeren! idem systeem voor de Duesenberg. Het systeem heet "Cam-a-Matic". Bij de Stutz wordt de wagen gestart door de remhendel naar voren te duwen!
De ruit heb ik vervangen met het glas van een oude zakhorloge!

De ruit heb ik vervangen met het glas van een oude zakhorloge!

De Duesenberg van ITC... nooit zo'n groot model van deze wagen tegengekomen! Er bestaan ook "vrij grote" modellen (1/18) van Hubley in metaal. Vooraan staat het chassis van de Bugatti.

Laatst gewijzigd door Fss op ma 01 sep 2008 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
De 1/6 Willys Jeep van HASBRO. Eigenlijk is dit speelgoed, maar het model oogt zo mooi dat er met weinig "extra detail" een heus model in de vitrine staat. De bestuurder en "all the gear" in de wagen zijn apart aangekocht (GI JOE etc...) Ook in beeld een 1/18 Jeep van Solido en een 1/18 Duesenberg van Hubley.

Laatst gewijzigd door Fss op ma 01 sep 2008 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
En dit is de "LRDG" versie (Long Range Desert Group) met extra mannekes en detail! Ik vraag me altijd af... die benzinetanken overal... voldoet één kogel niet om die te doen ontploffen? Onder een detailfoto

Laatst gewijzigd door Fss op ma 01 sep 2008 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
En dit is machtige Corvette op schaal 1/6 van Highway61. Echt een zeer indrukwekkend model, mijn polshorloge staat erbij om een idee van de grootte te geven! De tweede foto toont de uitlaten die ik uitgeboord en geschilderd heb. (waren dicht
) Zie je dat kleurverschil aan de deur?
Ik ben er zeker van dat er sommige modellen dit wel, en sommige modellen dit niet hebben

Laatst gewijzigd door Fss op ma 01 sep 2008 09:23, 4 keer totaal gewijzigd.
En de parel der parels... de Cadillac 1/12 van Danbury Mint... Momenteel staat het model nog in een "vitrinekast" waar het helaas niet "tot z'n recht" komt! Binnenkort een plexi bak laten maken zodat het niet de kast is die opvalt , maar het model dat het erin zit!

Dit is de Corvette op schaal 1/8 van Revell - Monogram. Ik heb er meerdere gekocht omdat ik weg ben van dit model
Dit is de zilverkleurige met zwart interieur. Dit model is een heruitgave uit de jaren 60, en alles is OK behalve de banden... die zijn hol, te licht en passen niet goed. Op de foto zie je de originele banden uit de eerste versie.... véééééééééééééél mooier en beter! De uitlaten zijn gemaakt van aluminium en zijn dus fijner en "echter" dan de plastieken versie!

Laatst gewijzigd door Fss op ma 01 sep 2008 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
De Alfa Romeo TOURING van Pocher. Op het chassis ligt er gereedschap etc om een "garage-sfeer" te creeren. Het koetswerk heb ik niet geschilderd maar gepolijst en zal deze eerstdaags ernaast plaatsen zodat het er allemaal uitziet als een restauratie-bedrijf!

De Bugatti-lookalike heb ik van een vriend gekregen. Hier en daar wat BMF aangebracht en de bestuurder wat bijgeschilderd
(Schaal is +- 1/6 - materiaal kunststof)

Ook een van m'n favoriete modellen... de Jaguar XKE van REVELL op schaal 1/8. Ik heb deze zwart "geschilderd"... (met spuitbussen heb ik vaak problemen) en later gepolijst. Later maak ik er nog eens in het lichtblauw metallic ofzo. Ook hier zijn de banden van de latere versies niks waard
en dus schuim ik EBAY af naar de betere versie! De glazen kast heeft zijn beste tijd gehad... maar zo komt er geen stof op en alles op zijn tijd! Ook hier heb ik aluminium gebruikt om de chroom beter te doen uitkomen. Ik koop deze foil in de carrosserie-afdeling van autozaken.

Oldtimers vind ik niet zo boeiend maar op deze schalen(en) ziet het er erg goed uit 

Onderweg:
niks
Totaal: 67x 1:18 - 46x 1:43 - 3x 1:12 racers only
niks
Totaal: 67x 1:18 - 46x 1:43 - 3x 1:12 racers only
het zijn stuk voor stuk prachtmodellen kan niets anders zeggen,ook al is het niet altijd mijn smaak

http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
mooi mooi mooi mooi! Die Corvettes, Duesenbergs en Caddy!
En de losse chassis zijn ook erg mooi, heb je daar de bodies ook nog bij?

En de losse chassis zijn ook erg mooi, heb je daar de bodies ook nog bij?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!