veel auto's hadden in die tijd daar last van. Britse, Franse, Japanse, Italiaanse, en ook Duitse (wie ziet nog een Audi 50?)Veicolo schreef:De reden dat je ze niet meer ziet was het (niet te stoppen) roestprocesDeze typen werden nog gemaakt van dat inferieure jaren 70 staal (met teveel scrap erin heeft iemand me eens verteld) waardoor de houdbaarheid spectaculair verkort werd. Franse auto's (maar ook vele andere fabrikanten) hadden hier tevens last van in die tijd. De carosserie leek als het ware wel op te lossen in zwart poeder in plaats van bruine roest.
Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- straatauto
- Contacteer:
Die Fiat 238 kende ik helemaal niet als model Veicolo; erg fraai gemaakt door Progetto!
Ik plaats voor de afwisseling dit keer maar eens twee Japanners.
Gelukkig komen ook modelbouwers als Norev tegenwoordig af en toe met wat Japanse auto's; in mijn verzameling (met vooral alledaagse auto's) ontbreken nog veel japanners (vooral modellen uit de jaren 70 zou ik graag toevoegen).
Wat te denken van de Datsun Cherry of Toyota Carina?
Honda Accord EX 1976 Ebbro
Honda N360 1968 Ebbro

Ik plaats voor de afwisseling dit keer maar eens twee Japanners.
Gelukkig komen ook modelbouwers als Norev tegenwoordig af en toe met wat Japanse auto's; in mijn verzameling (met vooral alledaagse auto's) ontbreken nog veel japanners (vooral modellen uit de jaren 70 zou ik graag toevoegen).
Wat te denken van de Datsun Cherry of Toyota Carina?
Honda Accord EX 1976 Ebbro
Honda N360 1968 Ebbro

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
2 mooie japanse straatauto...wat was die honda accord toch knap indertijd,het was een wagen waar ik na opkeek...zoals in de tijd de eerste toyota celica..
het was een tijd dat de meeste een japanner kochten,omdat mn veel auto gaf voor weinig geld...dat is de dag van vandaag dan alweer veranderd...ook vind ik persoonlijk de hedendaagse japanners niet zo mooi meer...
het was een tijd dat de meeste een japanner kochten,omdat mn veel auto gaf voor weinig geld...dat is de dag van vandaag dan alweer veranderd...ook vind ik persoonlijk de hedendaagse japanners niet zo mooi meer...

Straatauto, dan ben ik blij dat ik eens iets heb kunnen plaatsen wat je nog niet kende
Persoonlijk heb ik Japanse auto's nooit veel aan gevonden, behalve dan de Datsun 240 Z, de Isuzu Bellett en de 1e serie Toyota Celica. Maar de modelletjes daarentegen vind ik erg leuk om te zien. Als je (jullie) er nog meer hebt dan houd ik me aanbevolen.

Persoonlijk heb ik Japanse auto's nooit veel aan gevonden, behalve dan de Datsun 240 Z, de Isuzu Bellett en de 1e serie Toyota Celica. Maar de modelletjes daarentegen vind ik erg leuk om te zien. Als je (jullie) er nog meer hebt dan houd ik me aanbevolen.
Rock & Roll!!!
- buttonfreak
- Contacteer:

Oude Japanners...
Ik zie het.
Leuk, dank je.
Oyasuminasai!

Rock & Roll!!!
- buttonfreak
- Contacteer:
da's een tempel op Bali...Veicolo schreef:Oyasuminasai!
Nee, da's de Tanah Lot
Oyasuminasai is Japans voor goede nacht,
en dat wens ik je bij deze dan ook van harte.

Rock & Roll!!!
- straatauto
- Contacteer:
Jammergenoeg heb ik niet veel Japanners; misschien binnenkort nog een foto van een oude Toyota Corolla samen met een iets nieuwere Mitsubishi Colt.
Vandaag heb ik twee Engelse auto's in het Topic geplaatst.
Wie kent niet de oer-Engelse London taxi?
Desgewenst volgende week een Yellow-cab uit NewYork.
Austin A35 1958 IXO models junior
Austin FX4 (London taxi) 1957 Somerville

Vandaag heb ik twee Engelse auto's in het Topic geplaatst.
Wie kent niet de oer-Engelse London taxi?
Desgewenst volgende week een Yellow-cab uit NewYork.
Austin A35 1958 IXO models junior
Austin FX4 (London taxi) 1957 Somerville

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Ik moet zeggen dat ik ze beide zeer karakteristiek vind. Leuk, Straatauto.
Rock & Roll!!!
vandaag zet ik nog is 2 speciale eenden in de kijker...
1/43 van vitesse

1/43 van vitesse

Leuke deux chevaux chummy dj. Kun je iets meer over deze modelletjes vertellen?
Rock & Roll!!!
kan er weinig over vertellen veicolo,omdat ik de doosjes niet meer heb....
ik weet alleen dat die met het rode achterspatbord gebruikt is geweest voor de franse betogingen in de jaren 60-70,en de andere voor een franse rallye....

ik weet alleen dat die met het rode achterspatbord gebruikt is geweest voor de franse betogingen in de jaren 60-70,en de andere voor een franse rallye....

Na een lange zomer (scriptie, vakantie) meld ik me hier ook weer eens. Leuke dingen sinds ik de laatste keer gekeken heb, vooral Japanners zijn cool en moeilijk verkrijgbaar helaas. Dit topic is toch eigenlijk het leukst door de plaatjes, dus bij deze (ook 1 Japanse auto!):
Porsche 356 No.1 Spyder, Highspeed by DeA
Honda S800, Vitesse

Porsche 356 No.1 Spyder, Highspeed by DeA
Honda S800, Vitesse

coole honda....met de spiegels op de spatborden,in die tijd zag je dat bijna op elke japanner...
wat de porsche betreft,presies zo een raar model achteraan...of is het maar een gedacht...

wat de porsche betreft,presies zo een raar model achteraan...of is het maar een gedacht...