Vandaag kwam een buurjongetje weer eens heel geïnteresseerd langs, hij wilde graag weer even kijken naar m'n verzameling. Nou ik liet hem dan maar weer even de nieuwste dingen zien, pakte de blauwe Tf uit de vitrine, opende de "motorkap", vliegt één van de koplampglaasjes er af!
Nou was dat ook weer niet zo raar

, want de seconde lijm die ik had gebruikt voor het vastlijmen was op dat moment een beetje bejaard.
Probleem was namelijk dat de koplampglaasjes, bij de blauwe, bij aankomst wit bleken te zijn! Lijm uitslag enz.. dus gelijk toen al schoongemaakt en snel gepolijst

Vandaag na loslating eerst geprobeerd met nieuw tubetje secondelijm, deze gaf gelijk weer witte lijmuitslag waar ik al bang voor was. Nou dan toch maar snel eraf halen en de witte lijmuitslag wegpoetsen. Ook dit keer maar gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en de achterbleven wittevlagen, in de fabriekslijm op de koplampglaasjes, weg (geschrapt met een mesje en) gepolijst.
Vervolgens kwam ik op het idee om dan maar gelijk de knipperlichten aan te pakken. Bij deze zijn ze dus zwart, misschien dat ik ooit nog eens met wat zilververf aan de slag ga, maar het pitje moet kleiner blijven dan de rest. Boel is nu vastgelijmt met van die bouwpakketlijm van Revell (roze potje met kwast) en dat werkt prima, al moet je voordat het echt droog is wel wat langer wachten.
Aangezien het goed ging bij de blauwe, heb ik ook de groene aangepakt. Stuk minder werk gehad aan die koplampglaasjes, dus die was snel klaar
Resultaat ben ik erg blij mee, staat wat sportiever denk ik
Binnenkort hoop ik een update, heb een aantal modellen in gedachte waaronder de Mondeo en Mazda 5