FlaminiaSuperSport's Collectie

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
droomautoos
Berichten: 856
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:21
Locatie: Schijndel
Contacteer:

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door droomautoos »

Heb je post hier maar even neer gezet, lijkt hij me beter op z'n plaats dan in mijn topic oude posten naar boven halen.
Groeten,Frank



Ik heb dit model net verleden weekend gekocht en hier en daar al wat mods aangebracht.

Zo heb ik:

- een nummerplaat gezet wat, in mijn ogen, een wereld van verschil maakt
- de klassieke Ferrari decals op de spatborden aangebracht
- de randen van de "cockpit" zilver geschilderd (alu biesje zoals op sommige 1/1 modellen voor de bache etc)
- de rand van de luchthapper op de motorkap zilver geschilderd (later eens testen met alufoil)
- de deuropeningen voorzien van alu-foil
- de randen van koffer en motorkap zilver geschilderd

en zal ik nog...

- een bonnetstrap plaatsen
- de naaf van het stuur (die veel te dik is) zwart schilderen zodat ie monder opvalt
- hier en daar speldeknopjes plaatsen
- de cockpitranden (die nu alu zijn) deels overschilderen in beige
- delen van het koetswerk polijsten met polishing wax.... (:evil: embleempjes!)

en misschien...

- de velgen blackwashen... maar dat wil ik toch eerst ergens testen
- twee extra uitlaten monteren adhv gepolijste alu buisjes
- LED lichtjes monteren inclusief micro-switch en batterijtje
- de koffer uitboren zodat de benzinevuldop zichtbaar wordt (quick fill, lijkt me logisch)
- pinkers vooraan plaatsen

Op Ebay heb ik zonet een TREMONIA transkit gekocht voor dit model zo kan ik het originele stuur, wat op niets trekt, vervangen door een veel fijner model en bovendien is er ook een lederen "bonnetstrap" bij.

Het dashboard komt niet overeen met foto's uit m'n boeken, maar bon, dat is nog zo erg niet. Al die auto's waren toen met de hand gemaakt en de klant mocht ook nog eens zijn zegje doen... dus variatie troef!

In vergelijking met de Ferrari 125 Elite zijn de motor en het stuurwiel van de 166 minder mooi afgewerkt, maar al bij al is het een prachtig modelletje! Ook de verschillende Touring logo's op koffer en motorkap zijn echte juweeltjes! Zelfs de "Superleggera" logo's zijn leesbaar! Nadeel van deze embleempjes is dat je ze niet kunt afstoffen... De 166 MM is mijn ogen één van de mooiste Ferrari's.

Sorry voor de foto's die niet denderend zijn... zal er later betere plaatsen!

Afbeelding

Afbeelding

Woaw... :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: Found in Cletus' barn....
Verroeste stalen spaken op gepikeerde alu velgen...

Afbeelding
Open bodies schoppen kont
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Fss »

En nu iets verder met de TREMONIA kit! Ikmoet nog een Ferrari decal op de stuurnaaf plaatsen, maar zou deze willen overgieten met lijm dat doorzichtig wordt, zodat het geheel wat meer relief krijgt... Weet iemand welke lijm hiervoor geschikt zou zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fss op ma 15 sep 2008 12:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Fss »

Enkele beelden van de Autoart D-type... Echt lederen bekleding, werkende pedalen en vitessepook... staat in mijn Top 3 van de beste modellen! :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier mijn "Le Mans"-versie! Ik baal dat ik mijn OKV3 niet kan ombouwen tot een "Le Mans" versie. Al wat ik nodig zou hebben zijn 3x N° 6 decals, 2x 774 RW decals (rode letters op witte achtergrond), 1x GB decal en 1 4-spakig stuur.... Als fan van Hawthorn, vrees ik dat ik weer langs de kassa zal mogen passeren... :cry:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fss op wo 17 sep 2008 10:00, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Fss »

Dit is de Revell 1/8 Corvette Stingray 1965... Indrukwekkend model maar hier en daar toch voor verbetering vatbaar. Zo zijn er lastige molding lines die je moeilijk kan wegschuren en de motorkap die niet goed past. Dit is makkelijk te verhelpen, maar ja... Leuke aan dit model is dat het niet moeilijk in elkaar zit en bijna niet kan mislukken... Deze werd met de spuitbus gespoten, laten drogen, rubbing compound om sinaasappelschil-effect weg te werken en dan Simoniz! Interieur zwart "satiné" met alufoil details etc.

De wagen zelf vindt ik een beestig model! :cool:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De airvents accentueren met chinese inkt zou nog een nice touch zijn! Zie ik nu met de foto's!
Laatst gewijzigd door Fss op ma 15 sep 2008 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Fss »

De vrachtwagen-collectie van HW61. Deze detailleer ik hier en daar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Fss »

Dit is ook een leuk model voor de liefhebbers van de jaren '30. De Lincoln KB van MotorCity Classics. Hoe ze zo'n mooi gedetailleerd model kunnen maken dat uitendelijk voor een 40-tal euros (in de USA dan) verkocht wordt, is echt verbluffend! De kromme spiegel werd ondertussen al hersteld :oops:

Dit model bestaat ook in open variant, maar ik vond dat linnen dak wel exclusief, en in verschillende kleuren (Bordeaux en lichtblauw).

Afbeelding

Model Features • Fabric Top • Carpeted Interior • Opening Hood and Doors • Hand Crafted From Over 100 Parts • Massive 447 Cubic Inch V-12 Engine Produced 150 Horsepower • All Four Doors Open Revealing Leather-Look Interior and Folding Dual Cowl • Precision Die-Cast Replica • 12.50 Inches Long • 1:18 Scale

Price: $49.98
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Silverarrow »

Mooie modellen, die D-type is echt een topmodel :worshippy: :thump_up: !
Afbeelding
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door rpi »

Wow, bedankt voor de foto's van de Jaguar. Wat een schitterend model :drool:
Gebruikersavatar
chris001
Berichten: 501
Lid geworden op: vr 25 jan 2008 13:20

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door chris001 »

Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest, en had jouw verzameling dus nog niet gezien. Wat een onwijs mooie collectie heb je! Mijn bek viel open :wink: Echt geweldig. Om op jouw vraag terug te komen: nee, mijn Cadillac en VW bus staan niet op blokjes. Ik vertrouw er maar op dat de wielen niet doorzakken.... Maar de modellen zijn idd wel zwaar (zeker de Bel Air weegt fors), dus misschien moet ik het toch maar overwegen.... :| :eh:
Gebruikersavatar
subarufreak
Berichten: 1549
Lid geworden op: vr 20 jan 2006 16:04
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door subarufreak »

die vrachtwagens zijn ook mooi zeg!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Fss »

Als een model compleet mislukt of kapot gaat... kan j'er altijd zoiets van maken! :mrgreen: Dit is de CORD van AMT op schaal 1/12. De verf reageerde met de onderlaag die gewoon wegsmolt :cry: Heb dan alles overgoten met Ovenreiniger en dit kwam vanonder het schuim :cry: .... Dan maar wat kogelgaten toegevoegd, roest en rommel en voilà... zo slecht nog niet he? :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Fss »

Dit is de topper! Het model op zich is een kwestie van smaak, niet iedereen valt voor Classic Cars uit de jaren '30, maar in mijn ogen zijn deze wagens het ultieme in vormgeving en stijl. Vooral de Amerikaanse wagens uit die tijd waren prachtig dankzij hun perfecte proporties. Hopelijk komt Danbury Mint nog eens met een Duesenberg SJ, een Lincoln KB of iets dergelijks... Dit schaalmodel is echt ongelooflijk, want zelfs de metalen deeltjes van de "metallic paint" lijken op schaal. De spaakwielen, een echt wonder etc... Al die gadgets van werkende lichtjes zijn ook leuk, maar wat echt ongelooflijk is bij dit model is dat het allemaal "echt" lijkt! De grill is echt metaal, evenals de stone guard ervoor. Hier zijn geen "photo etch" onderdelen die altijd te plat lijken, dit is "real stuff"! :worshippy: :worshippy:

De "Toolbox" en "AC DELCO battery" compartimenten zijn erg mooi gemaakt. Alle toebehoren zijn aanwezig net zoals op het echte model.

Het model is zeker niet goedkoop, maar eens in je bezit, vraag je je af hoe't komt dat die niet veel meer kost! En dat is altijd meegenomen!

Ik zal een dezer een post wijden aan dit model zodra ik mooie foto's heb getrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Fss »

Dit zijn de 1/12 HONDA RA's van TAMIYA, beiden hebben een prachtige V12 motor. Nummer 12 is een bouwdoos, nummer 11 is diecast. De laatste is erg fijn gemaakt, en ik hoop dat TAMIYA dan ook de prachtige Lotus 49 zal uitbrengen in deze schaal evenals de andere modellen uit de "Big Scale Series"! Nummer 12 heb ik wat "rap rap" in elkaar gestoken, mocht ik het overdoen, dan zou ik meer tijd steken in die ingewikkelde uitlaten... Op het plan was het niet zo duidelijk, maar eens alles in elkaar zat, klaarde de hemel.... :oops:

Vroeger had ik zoiets van... pff, Japans... maar nu moet ik wel toegeven dat ze erg goed zijn... om niet te zeggen ver vooruit op vlak van motoren en techniek.

De foto's zijn niet al te scherp, blijkbaar niet genoeg licht :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Fss »

De 1/18 Jaguars van Autoart! Wat leuk is om vast te stellen is dat de C-type Le Mans (Duncan Hamilton) wèl alle specifieke details heeft. De "gewone" C-type is dan ook helemaal anders. Leuk dat ze hier niet enkel plakkers toevoegen om een "Le Mans" versie te bekomen. Heel wat onderdelen zijn specifiek aan de "Le Mans" versie. Zo heeft deze een air scoop op de motorkap, een motor met 3 dubbele Webers, een stuur met 4 spaken, een versteving op de koffer etc. Hopelijk doen ze dat ook voor de D-Type van Hawthorn die binnenkort zal uitkomen.

Nu staan vele modellen netjes in mijn "Leen Bakker" vitrientje... Met de tijd zal ik er meerdere gaan halen zodat ze niet stomweg naast elkaar staan en meer ruimte hebben om tot hun recht te komen. Iets waar ik bang voor ben is wat als er een legger breekt.... dan kletst alles naar beneden met alle gevolgen vandien :cry: :cry: :cry: De leggers bij Leentje zijn wel wat aan de lichte kant, daarom plaats ik er ook geen al te zware modellen op!

Je ziet 2 C-Types, 2 D-Types, 1 XKSS en 1 XJ13.

Afbeelding

Afbeelding

En hier het echte model met Tony Rolt, copiloot van Duncan Hamilton...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fss
Berichten: 105
Lid geworden op: ma 25 aug 2008 10:23

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door Fss »

Ferrai 500 F2 n°8 ex-Mike Hawthorn (British GP - 1953). Het stuur is niet correct en zou 4 spaken moeten hebben.... :evil: Verder niets op aan te merken. Leuk detail zijn de gewichtjes rond de spaken om het wiel te balanceren! Exoto of CMC? Hier bestaan reeds threads over.

Afbeelding

Afbeelding

En hier de echte Ferrari 500F2 van Hawthorn tijdens de British GP in 1953... zoek de verschillen :drool:

Afbeelding

Afbeelding

Zo te zien is de snuit van EXOTO veel te plat...
Laatst gewijzigd door Fss op di 16 sep 2008 15:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie