Buttonfreak: Juli 2025 (P308)
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Collectie van buttonfreak - Nieuwe site
Ook ik heb een nieuwe site, en wel met een nieuw adres: http://jan.oviz.nl/
Sorry, Jan. Maar persoonlijk vind ik de homepage niet erg overzichtelijk. Alle landen staan dicht bij elkaar en echt lekker leesbaar vind ik ze niet. EEn ander 'zachter" backgroundkleurtje zou ik ook prettiger vinden. De foto bovenaan vind ik erg leuk
en het doorklikken door de page gaat ook mooi

- buttonfreak
- Contacteer:
Ik hou van kritiek.jonnoT schreef:Sorry, Jan. Maar persoonlijk vind ik de homepage niet erg overzichtelijk. Alle landen staan dicht bij elkaar en echt lekker leesbaar vind ik ze niet. EEn ander 'zachter" backgroundkleurtje zou ik ook prettiger vinden. De foto bovenaan vind ik erg leuken het doorklikken door de page gaat ook mooi
Wat bedoel je precies met een zachter backgroundkleurtje? Wat is er precies onzacht aan wit?
De landen staan mede door de wisselende lettertypegrootte wellicht soms wat dicht bij elkaar, hoewel in principe de landen zelf leesbaar zouden moeten zijn. Het is een trukje waarmee ik de landen die veel auto's hebben groter afbeeld dan die waar weinig auto's vandaan komen. Ik heb het getest met Firefox in Ubuntu, IE6 en 7 in Windows.
Een stukje kritiek waar ik iets meer mee kan is het "overzichtelijk" zijn. Ik ben er zelf niet helemaal tevreden mee en ik wil dat nog verbeteren.
De foto bovenaan wisselt. Dank je

- buttonfreak
- Contacteer:
heb de code iets aangepast. volgens mij moet de landenlijst zo leesbaarder zijn.
mooi overzicht 

http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Silverarrow
- Schaal: 1:43
Vind 't wel een goed idee en een mooie site
! Machtige verzameling ook
!
Een paar dingen die ik anders zou doen: Ik zou wat je nu aan tekst hebt centreren, en dan aan de rechter- en linkerkant kolommen maken.
Voorbeeld:

En een Home-knop is ook wel handig, anders moet je na 18 pagina's bewonderen ook weer 18 x op vorige klikken om naar een ander land te gaan
.

Een paar dingen die ik anders zou doen: Ik zou wat je nu aan tekst hebt centreren, en dan aan de rechter- en linkerkant kolommen maken.
Voorbeeld:

En een Home-knop is ook wel handig, anders moet je na 18 pagina's bewonderen ook weer 18 x op vorige klikken om naar een ander land te gaan

Laatst gewijzigd door Silverarrow op do 18 sep 2008 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
puur wit vind ik een vrij harde cq klinische kleur. Ivoorwit of roomwit is zachter qua uitstraling en oogt vriendelijker. Maar dat is persoonlijke voorkeurbuttonfreak schreef: Wat bedoel je precies met een zachter backgroundkleurtje? Wat is er precies onzacht aan wit?
Leesbaarheid is beter. Overzichtelijker is het niet.De landen staan mede door de wisselende lettertypegrootte wellicht soms wat dicht bij elkaar, hoewel in principe de landen zelf leesbaar zouden moeten zijn. Het is een trukje waarmee ik de landen die veel auto's hebben groter afbeeld dan die waar weinig auto's vandaan komen. Ik heb het getest met Firefox in Ubuntu, IE6 en 7 in Windows.
Een stukje kritiek waar ik iets meer mee kan is het "overzichtelijk" zijn. Ik ben er zelf niet helemaal tevreden mee en ik wil dat nog verbeteren.
Het idee er achter om het zo te doen is leuk bedacht, maar zou het juist niet leuker zijn om het andersom te doen. Om zo minder prominente landen extra aandacht te geven.

Als ik je site aanklik is eigenlijk het meeste links geprojecteerd en heb ik rechts een maagdelijk wit deel. Was dat je bedoeling?
- buttonfreak
- Contacteer:
home knop: idd. maar je kan zo veranderen van land, door bovenaan op "land" in het geel te klikken.Silverarrow schreef:
En een Home-knop is ook wel handig, anders moet je na 18 pagina's bewonderen ook weer 18 x op vorige klikken om naar een ander land te gaan.
Je opzetje vind ik bijzonder geslaagd!
- buttonfreak
- Contacteer:
Als wit hard is heb je misschien je scherm wat hel staan. Ik kies expres voor wit, omdat dat neutraal is. Ik zal desondanks samen met het opzetje hierboven eens kijken wat ik er aan kan doen.jonnoT schreef:
puur wit vind ik een vrij harde cq klinische kleur. Ivoorwit of roomwit is zachter qua uitstraling en oogt vriendelijker. Maar dat is persoonlijke voorkeur
Leesbaarheid is beter. Overzichtelijker is het niet.
Het idee er achter om het zo te doen is leuk bedacht, maar zou het juist niet leuker zijn om het andersom te doen. Om zo minder prominente landen extra aandacht te geven.
Als ik je site aanklik is eigenlijk het meeste links geprojecteerd en heb ik rechts een maagdelijk wit deel. Was dat je bedoeling?
omgekeerd prominent is een leuk idee waar ik ook al mee speelde

rechts is niets te zien schrijf je: als ik een klein beeldscherm heb is ie perfect gevuld. Is puur een "probleem" van scherminstelling. Echter wil ik daar ook nog wat aan doen.
- buttonfreak
- Contacteer:

Apart ding niet? De shovel is telescopisch uitschuifbaar, terwijl de kraan achter kan scharnieren in de arm zelf,nog niet eerder gezien...

De Firebird's zijn een Treasure Hunt, waarvan een de Super Hunt.

Met veel geluk deze auto's gevonden van Majorette. Alle 5 zijn nieuw voor me, 4 nieuwe casts, waarvan de Toyota gelijk in kleurvariant. Ik dacht dat ik de 307CC WRC al had, maar nog niet. Wellicht had ik de rode ook maar mee moeten nemen...

Bij de vliegtuigmaatschappij LTE (Spaans) wordt dit setje taxi's verkocht, dat ik niet weerstaan kon.
Re: Collectie van buttonfreak - Nieuwe site & Vakantieaanwinsten
wer mooie update 

http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Silverarrow
- Schaal: 1:43
Erg mooie update
, blijf me verbazen hoe goed de auto's op deze schaal zijn
.
Edit: Je site is trouwens ook een stuk mooier geworden
!

Edit: Je site is trouwens ook een stuk mooier geworden

- FordMustangGT
- Schaal: 1:18
Weer erg leuke aanwinsten, zien er goed uit voor zulke kleintjes! 

- buttonfreak
- Contacteer:
Ja, de opdruk doet veel voor het realisme, zonder de opdruk op de Majorette's zouden ze een stuk anoniemer zijn. Daarentegen zijn de mallen van Hot Wheels best goed.Silverarrow schreef:Erg mooie update, blijf me verbazen hoe goed de auto's op deze schaal zijn
.
Edit: Je site is trouwens ook een stuk mooier geworden!
Dank je, doe mijn best de kritiek te verwerken.
- buttonfreak
- Contacteer:
vele winkels in en uit lopenwousmous schreef:Gaaf zeg, taxi ken ik wel, crowntje vic, FMGT heeft m 1:18.
Leuk om zo alles te vinden en te hebben!!
![]()
![]()
![]()