Misschien hebben de stewards gewoon naar de regels gehandeld? Een 'gewone' tijdstraf van 25 seconden had McLaren inderdaad beter uitgekomen, echter schrijven de regels voor dat de straf voor dit vergrijp een drive through is. En als die straf in de laatste paar ronden of na de race wordt uitgedeeld hij omgezet wordt in een 25 seconden tijdstraf... (Staat ook in de regels) Kortom de stewards en het hof hebben volgens de regels gehandeld. Niets achterbaks of laf of discutabel aan!supernova schreef:
Misschien is het behoorlijk achterbaks van de FIA (in ieder geval van die 3 stewarts in België) om iemand na afloop van de race een drive-through penalty te geven. Een gewone tijdstraf van 25 seconden had precies hetzelfde resultaat gehad met het enige verschil dat daartegen wel in beroep kan worden gegaan. En McLaren niet het recht geven tegen zo'n discutabele beslissing in beroep te gaan kan ik alleen maar laf noemen. Ik vraag me trouwens af of er in het reglement staat dat een drive-through penalty wel na afloop van de race mag worden uitgedeeld.Als bezoeker van de GP van België voel ik me behorlijk genaaid dat een coureur die praktisch de hele race derde ligt tot winnaar wordt uitgeroepen. We moeten helaas concluderen dat het reglement in deze zaak heeft gewonnen en dat de sport een flinke nederlaag heeft geleden.
Als bezoeker van de GP van België had ik me behoorlijk genaaid gevoeld als iemand de regels aan zijn laars had gelapt en daar mee was weggekomen!