Formule 1 2008

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
St. Paul

Re: Formule 1 2008

Bericht door St. Paul »

1:18 24/7 schreef:Wat een ongelofelijk schijnheilige stierenschijt! :thump_down: Autosport en milieu gaat niet samen, tenminste niet door maatregelen als KERS en E85 en al helemaal niet dmv groene banden! Als je een boodschap wilt verspreiden moet je 2 trucks per team als maximum nemen en alle races gewoon lekker in Europa houden! :mrgreen: :thump_up:

Idd... ik denk dat het een stuk beter voor het milieu, en helemaal voor de resultaten van Ferrari, zou zijn als ze minder massa mee nemen. :thump_up:

:cry: :thump_down:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

hihi! ik weet ook een grapje over massa:

massa is traag! :D :) :dance:

En? Hoe vinne jullie em? :?:

:cry: :thump_down: :arrow: :yawn:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

F1 :?:

Het is misschien beter voor Ferrari om uit de F1 te stappen en een eigen serie te gaan starten, of doen ze dat al dan :?: :?: :?: :?:

Dan is het eindelijk eens afgelopen met die vriendjes politiek van de FIA en Eclestone naar Ferrari toe. Dat is echt beter voor alle andere teams, sorry Ferrari fans, maar zo denk ik over deze ' super snel opgewonden Italianen' . :|

Het is toekomst kijken hoor, maar misschien krijgen we in de toekomst toch nog eens een onpartijdige uitsparaak van FIA naar andere race teams :thump_up:

Sinds de heer M.S. Villeneuve en Hill van baan baan heeft gereden, kijk ik geen F1 meer.
Uitieindelijk blijlft het gewoon sport, met winnaars en verliesaars, en als je niet tegen je verlies kent, dan moet je gewoon niet mee doen. :thump_up: :evil:

Maar het geld, wat in de F1 rond zweeft, daar zal het wel allemaal omgaan en niet meer om de sportieve aktiviteiten van teams of coureurs. :cry: :evil:

Ron
CLK-GTR

Bericht door CLK-GTR »

Formule 1 heeft zich natuurlijk veel meer gericht op het zakelijke aspect! Dit zorgt natuurlijk voor een fantastische uitstraling, alleen gaat ten koste van andere factoren, zoals plezier. Door de zakelijke uitstraling krijg je ook dit gekke initiätieven als groene streepjes op de banden. Is hetzelfde als ze in China opeens aandacht vragen voor de slechte levensomstandigheden van mensen in ontwikkelingslanden. Als er ergens veel geld in gepompt waar makkelijk het een en ander bezuinigd kan worden, is het de Formule 1!

Waarom zou Ferrari uit de F1 moeten stappen? Het is nog steeds de toonaangevende klasse, en al die F430 Cupjes hebben toch wat minder aanzien!
CLK-GTR

Bericht door CLK-GTR »

Dit illustreert tevens goed wat voor machtspelletje de F1 eigenlijk is, en wat die kleine wel niet allemaal kan bereiken door spelletjes te spelen:

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formul ... _terug.xml

Hopelijk werpt het z'n vruchten af! :angel:
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Die Bernie doet ook maar wat ie wil :roll:
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Lewis driving GOD :cool:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

rsh_scuderia schreef:Lewis driving GOD :cool:
+1 :cool:

Lewis is zo goed dat hij zijn eigen smiley al heeft. Afbeelding
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
CLK-GTR

Bericht door CLK-GTR »

Nou, dat was weer een GP met stof tot nadenken!

Start vond ik Hamilton wel wat agressief, maar dit is toch racen? Uiteindelijk niemand geraakt, dus niets aan de hand. Daarentegen vond ik persoonlijk de actie van Massa wel degelijk heel erg fout. Hij is gezien, en dan gaat hij expres volledig met vier wielen over de curbs waardoor hij Hamilton wel moet raken! Wat mij betreft vind ik de straffen echt helemaal niet terecht! :thump_down:
schumifan

Bericht door schumifan »

Nou, ik noem dat van Hamilton geen racen hoor tijdens de start. Volgens mij was hij pissed-off omdat raikkonen een betere start had. Hij kon het niet aangeremd krijgen en schoot door. De straf was terecht.

Dit was bij massa overigens hetzelfde, hoor.

Op een of andere manier kunnen die gasten op dat moment toch niet helemaal goed nadenken, met het kampioenschap in hun achterhoofd.

Verder vond ik het wel een leuke race, met een terechte winnaar
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
CLK-GTR

Bericht door CLK-GTR »

Dan vond ik in ieder geval de verhouding tussen de straffen niet terecht. Als Hamilton een drive-through krijgt, vind ik dat Massa op z'n minst een stop/go krijgt! Wat Massa deed was toch wel fouter dan Hamilton!
Powersprint

Bericht door Powersprint »

CLK-GTR schreef:Dan vond ik in ieder geval de verhouding tussen de straffen niet terecht. Als Hamilton een drive-through krijgt, vind ik dat Massa op z'n minst een stop/go krijgt! Wat Massa deed was toch wel fouter dan Hamilton!
Helemaal met je eens CLK-GTR. En de heren Coronel en Kalf dachten er ook zo over, en zij kunnen het toch weten. Iedereen schoot rechtdoor, zoals Kovalainen, Kubica en Alonso ook hebben toegegeven. Zij drukken ook mensen naar buiten, dusja dan zie ik niet in waarom alleen Hamilton weer n straf krijgt. Alleen omdat zijn bandjes erg veel rookte?
De straf van Massa is zeker mild in vergelijking met de straf van Hamilton. Hopelijk wordt Massa nog bestraft voor z'n aanrijding met Bourdais toen die de pits uit kwam gereden. Bourdais zat duidelijk aan de binnenkant op de curbs, en nog snijdt Massa hem af. Jammer, dat had ook anders gekunt...

Voor de rest erg suprieure race van Alonso weer! Piquet ook aardig goed, Kimi weer eens op het podium en ook weer eens een BMW vooraan. Mooi om te zien :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
mfoeken

Bericht door mfoeken »

Inmiddels is bekend geworden dan Bourdais :shock: de straf (25 seconden, dus Bourdais 10e en Massa 7e) heeft gekregen in de actie einde pitstraat. Wat mij betreft niet helemaal terecht. Het is echter wel zo dat degene die op de baan rijdt 'voorrang' heeft op degene die de pits verlaat :?: .
Forza Minardi...Forza Minichamps...

Afbeelding
CLK-GTR

Bericht door CLK-GTR »

Ja dit slaat werkelijk alles! Dat Bourdais gestraft wordt voor het incident vind ik niet eerlijk. Zoals in de studio gezegd werd door Allard en Tom (die ook niet helemaal objectief zijn, maar ze waren wel leuk in hun analyse) is het na het verlaten van de pitstraat gewoon weer een race-situatie, dus Bourdais zat aan de binnenkant en Massa aan de buitenkant. Bourdais kan weinig andere kanten op, terwijl Massa het incident had kunnen vermijden door een ruimere lijn te kiezen! Immers, het is toch ook vrij logisch. Je komt de pits uit, en gaat gewoon weer verder met racen, en benaderd die eerste bocht ook gewoon op racesnelheid. Dan is het toch gewoon een duel? En als je dan Massa heet, vind ik het ook niet slim om vol op de apex te sturen terwijl je weet dat er een tegenstander zich bevindt. Het was notabene een duel voor een positie!

Petje af FIA :thump_down: :thump_down:
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Inderdaad, hoeveel blunders moeten er van de FIA nog volgen om Massa kampioen te maken? Bourdais deed niets fout! Hij zat al op de curb. Verwachten ze dat hij z'n wagen in de muur zet ofzo?
En wat Raikkonen beweert: "Ik werd door beide McLarens geraakt" slaat al helemaal nergens op. Hamilton raakt hem zeker niet, over Kovalainen kan ik geen uitspraak doen omdat de cameraview niet optimaal was om dat te zien.

En owja, sinds wanneer mag ik met 4 wielen buiten de witte lijnen iemand inhalen? (Massa bij Webber) Ook nog eens een zeer gevaarlijk punt, stel dat er iemand uit de pits was gekomen, dan waren de gevolgen niet te overzien... Dat rode verdrijvingsvlak ligt er niet voor niets :thump_down:

Wanneer krijgen we nog eens een weekend zonder straffen?? :thump_down: :thump_down:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Plaats reactie