Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Formule 1 2009

Bericht door Markopolo »

De kalender is weer bekend:

29 maart Australië
5 april Maleisië
19 april Bahrein
10 mei Spanje
24 mei Monaco
7 juni Turkije
21 juni Groot-Brittannië
28 juni Frankrijk
12 juli Duitsland
26 juli Hongarije
23 augustus GP Europa (Valencia)
30 augustus België
13 september Italië
27 september Singapore
11 oktober Japan
18 oktober China
1 november Brazilië
15 november Abu Dhabi
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Re: Formule 1 2009

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Jongens, heren,

Als niet F1 fan, naar welke wedstijd moet ik echt gaan kijken voor de beste inhaal acties. :?:

Opzich vind ik de F1 al jaren een optocht van rijdende reklame zuilen met zeer weinig aktie, tenzij het midden in de race klei hard gaat regenen.

Help me eens op weg, om weer te genieten van deze parade :?:

Ron
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Niet meer kijken?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
MB 500 Sec Ronnie

Ja, al jaren niet meer, het is voor mij niet spannend meer, behalve de start en de eerste ronde. :(

De rest kan me gestolen worden. :oops:

Als er problemen zijn met het reglemet (sorry Ferrari Fans) wint ferrari het toch altijd of met een zeer milde straf, zal wel weer door de 'belanghebbende stewards of meeting' komen :?:

Nee dan kijk ik nog liever naar National geographic, ideale zender om met de buis aan in slaap te vallen :D

Maar nog geen antwoord op mijn vraag, he :?: :?:

Ron
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Ik vind het na de Schumi overmacht jaren wel weer een stuk beter gewonnen en dit jaar hebben we al 8 winnaars gehad ofzo, voor het eerst sinds 1997 :)
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

MB 500 Sec Ronnie schreef:Ja, al jaren niet meer, het is voor mij niet spannend meer, behalve de start en de eerste ronde. :(

Als er problemen zijn met het reglemet (sorry Ferrari Fans) wint ferrari het toch altijd of met een zeer milde straf, zal wel weer door de 'belanghebbende stewards of meeting' komen :?:

Nee dan kijk ik nog liever naar National geographic, ideale zender om met de buis aan in slaap te vallen :D

Ron

Dan kijk je toch niet meer? Het hoef niet! :roll:

Volgens mij is dit niet echt een vraag namelijk maar een stelling...
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
MB 500 Sec Ronnie

1:18 24/7 schreef:
MB 500 Sec Ronnie schreef:Ja, al jaren niet meer, het is voor mij niet spannend meer, behalve de start en de eerste ronde. :(

Ron

Dan kijk je toch niet meer? Het hoef niet! :roll:

Volgens mij is dit niet echt een vraag namelijk maar een stelling...
Kijk, 1:18 24-7 heeft het begrepen, ik kijk niet meer tezij (ik weet de race niet eens meer, dat Suttil voorop stand en als 1e eindigde, dat vind ik prachtig, volgens mij kwam die kwalivicatie door het weer).
Ik ben niet hypocriet ofzo, ik wil aktie zien, als dat er niet is, gaat de buis uit en ga ik wat anders doen.

Ik hou van het onvoorspelbare, zoals de afgelopen DTM race in, waar ook al weer :?:
Live gezien op de Duitse TV, een geweldige race. In Nederland was dat weekend de GP1, tja ik moest kiezen :(

Maar heren geef toe, er zijn nog maar weinig inhaal akties in de F1 per wedstrijd, en dat mis ik enorm.

Zal volgend jaar wel anders zijn, door de verandering van regels. :?: En misschien kijk ik het volgend seizoen gewoon weer iedere wedstrijd :?:

Maar nu een vraag voor de 'Die Hards van F1"; Wat is het mooiste circuit voor F1 :?:

Ron
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Dan kijk je niet naar de pitstops.
Als er namelijk 1 wagen de pits induikt, wordt hij soms door wel 4 auto's die nog rijden ingehaald.
Het is dus een fabeltje dat er niet ingehaald durft te worden in de F1 :yes:

Hamilton voor de tweede keer op rij kampioen.
Het vanklupkot is al behangen met posters en een 1:1 pop van Lewis van 1 meter 40 hoog :eerste:
Hamilton is zeker de nieuwe Senna :dance:
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

MB 500 Sec Ronnie schreef:
Kijk, 1:18 24-7 heeft het begrepen, ik kijk niet meer tezij (ik weet de race niet eens meer, dat Suttil voorop stand en als 1e eindigde, dat vind ik prachtig, volgens mij kwam die kwalivicatie door het weer).
Ik ben niet hypocriet ofzo, ik wil aktie zien, als dat er niet is, gaat de buis uit en ga ik wat anders doen.

Ik hou van het onvoorspelbare, zoals de afgelopen DTM race in, waar ook al weer :?:
Live gezien op de Duitse TV, een geweldige race. In Nederland was dat weekend de GP1, tja ik moest kiezen :(

Maar heren geef toe, er zijn nog maar weinig inhaal akties in de F1 per wedstrijd, en dat mis ik enorm.

Zal volgend jaar wel anders zijn, door de verandering van regels. :?: En misschien kijk ik het volgend seizoen gewoon weer iedere wedstrijd :?:

Maar nu een vraag voor de 'Die Hards van F1"; Wat is het mooiste circuit voor F1 :?:

Ron
Sorry maar het DTM is de afgelopen paar jaar hard achteruit gegaan en niet echt verassend meer, erg jammer :x

De spannendste raceklasse vind ik het WTCC, elke race zijn er gevechten door het hele veld en Tom doet soms ook nog goede zaken :thump_up:
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Als je niet van voorspelbaarheid houdt, moet je maar NASCAR kijken :cool: :mrgreen: (zal wel de enigste zijn die dat vind hiero, maar onbekend maakt onbemind)

Vooral Restrictor Plate Races zijn geweldig, 43 wagentjes die aan het draften zijn :worshippy:

http://www.nascar.com/video/race_rewind ... ostPopular

En het gezeur over F1 is ook onterecht, dit seizoen zijn iig de helft van de races wel lekker :thump_up:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
rsh_scuderia
Moderator

Hoezo NASCAR niet voorspelbaar?
Ze draaien rondjes rechtsaf. Alleen de stickerts op de voorkant hint naar een ander merkje, de coureurs zijn allemaal te dik en niemand heeft de klasse of snelheid om weg te rijden van de rest.
Beetje Citroen AX klasse, maar dan niet op Zandvoort.

Maar voor de rest best leuke sport Vissie, met name voor Rednecks :lol:
rubberburner

Bericht door rubberburner »

Bij Nascar rijden ze linksaf :mrgreen:
MB 500 Sec Ronnie

Aan alle leden die een reactie hebben achtergelaten.

Hier heb je helemaal gelijk, vroeger reed buiten de Audi's en MB's ook veel BMW's', Opel's, Ford, Peugeot en vele privateers mee met andere auto merken. Geweldig gewoon :D

Dat was een echte uitdaging, zowel voor je lieveling merk met courour als het circuit met het weer te samen. :) zeker toen het ook nog viel onder de vlag van DRM, dat waren echte brute bakken.

DTM is erg achteruitgegaan, qua verschillende teams, wat is dat zo jammer. :(

Het zal wel met het kostenplaatje samenhangen, dat de andere merken zijn verdwenen, en vergeet niet het toverwoord sinds 2000. :!:

Het Milieu :evil: , wat is dat een ernstige barriare aan het worden voor de autosport :x

Maar afgelopen zondag, hadden wij hier slecht weer hier in de omgeving, ik zet de TV aan, en kon kiezen voor DTM of GP1, het is DTM geworden, waarbij ik moet zeggen, dat dit de eerste wedstrijd van het seizoen (bijna laatste trouwens) wat ik in het geheel heb gezien :|

WTCC, prachtig om te zien, helaas ontvang ik op de TV vaak maar een samenvatting en niet een complete Race :( . Ik heb begrepen dat Coronel het heel goed voor elkaar heeft bij Ibiza. En wat je zegt: het regelement: de gewichten, maakt het iedere wedstrijd toch weer net iets anders als de vorige :) . Krijgen andere rijders, auto fabrikanten ook een kans :)

Inhalen in de Pits, met een duizendste sneller een pitstop maken, en daardoor de race winnen, dat noem ik spannend, lukt het hen, maar het is voor mij geen sensatie.
Ik ben van mening dat het feitelijk geen inhaalaktie op de baan is maar een sterk uitgekiende strategie van de crew. Hiedoor kan je de ware stuurmanskunsten van de chauffeurs niet goed meer zien. Wat ik ontzettend jammer vindt. En natuurlijk hoort een goede team strateeg zijn werk goed te doen, sinds een jaar of wat, wordt een race gewonnen of verloren in de Pits, en niet met gevecht tussen 2 kemphannen op het asvalt.

Over die Amerikaanse series, kan ik nog geen mening geven. Ik heb het wel eens gezien voor een tiental minuten, maar toen boeide het mij niet genoeg.

Al met al, ieder zijn meug, de een houd van rood, de andere van appels en weer iemand anders wordt lierisch als hij de Donald Duck in z'n handen heeft, en ik denk dat het ook zo met de autosporten is.

Ron
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Wil je spanning, inhaalacties, crashes etc? Ga dan eens naar Autospeedway! Vrij onbekend hier in Nederland in vergelijking met de races op Zandvoort etc, maar minstens zo spectaculair! Ook hier rijden zo op ovalbanen (inderdaad linksom :P ) maar het is echt gaaf om te zien. Je kunt de hele baan overzien, alle crashes live meemaken en de races volgen zich in hoog tempo op. Heerlijke wagens, van Stockcar Formule 1 met een Chevy/Ford V8 onder de motorkap met soms wel meer dan 800PK's tot Saloon stockcars (veelal oude Ford Capri's of iets in die trend met dikke stootbumpers en waar botsen niet mag, maar hoogst noodzakelijk is om een goede eindklassering te behalen!) tot formule toyota (soort formule klasse met toyota motoren) tot Hot Rods (uitgebouwde wagens die een echt Engelse look hebben. Auto's met een 2.0L motor, wegen amper 800kg, achterwiel aangedreven en gassen maar). Echt een must om eens naartoe te gaan! Circuits onder andere in Venray (nieuw circuit in 2009), Posterholt, Ter Apel en Lelystad.

Ook erg spannend zijn de races in het EK rallyracing. Rally'en op korte circuits, half asfalt, half onverhard, opgefokte (!!) WRC wagens met soms wel tot 900pk, acceleratie 0-100 in amper 2sec, heerlijke turbosound, wat wil je nog meer :D Circuits onder andere in Valkenswaard en Maasmechelen.

Bovenstaande 2 typen races zijn voor mij echt de races bij uistek als het gaat om sensatie. Lang niet zo commercieel als Formule 1 en DTM, maar minstens zo gaaf om eens naartoe te gaan.

Hieronder een aantal filmpjes:

Stockcar F1
YouTube http://www.youtube.com/watch?v=5Zj1xrIMcXo

Hot Rods:
YouTube http://www.youtube.com/watch?v=Gxrtal8m1kM

EK Rallyracing:
YouTube http://www.youtube.com/watch?v=Sm17u9GmKlM
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
rsh_scuderia
Moderator

Links- of rechtsom.
En dat Rallycross/Rallyracing is toch alleen voor overgewaardeerde rally meneertjes die eigenlijk helemaal niet zo veel hebben gepresteerd en er met boodschappenwagentjes mee worden afgescheept? :idea:
Plaats reactie