Hallo Roel,
Als kit bouwer, herken ik je verhaal.
er zijn zeer makelijke wegen;
is het model total van diecast, en heb geen van de decals nodig voor je nieuwe project,
doe hem in een jampot met deksel en vul hem voor de helft met thinner (zuurstof is nodig voor de reactie met de verf) (plastic verdwijnt wel hoor)
Resin (kits), schuren met waterproof schuurpapier 400korel of hoger en enkel en alleen met de hand, dus zonder dremel of andere machines.
White metal (kits) gewoon weer in de thinner.
Maar het beste is eigenlijk, het model goed te demonteren, plastic onderdelen apart te houden. Diecast: het verf afhalen (kan ook met decals, daar is op het forum een Topic voor) met Thinner enof schuurpapier (met de hand schuren en niet met een Dremel ofzo).
Na het Thinner bad, verf verwijderen met een zachte oude tandeborstel, schoonmaken in een sopje met afwaszeep, opnieuw in de primer, verven (de kleur geven) decals plakken, en daarna met blanke lak die niet reageert met de verf lak om de boel definitief bij elkaar te houden.
Hierna de ramen, velgen en andere plastic zaken terug plaatsen (met lijm ?) en klaar is Roel.
Eigenlijk geef ik je het advies, koop een carramara model voor een Euro of 2-3, en ga het daar allemaal mee proberen, een stap verder is een kit te kopen van resin of White Metal, en zo leer je goed met het verbouwen om te gaan, met die kits leer je ook je kunsten beter te vormen, en wordt je steeds beter i het (ver)bouwen van modellen.
Wat wil je gaan verbouwen, en kan je foto's maken van je verbouwproject voor dit forum
Heb je nog steeds vragen, stuur ze naar dit forum, ik denk dat er wel een 100 tal (ver)bouwers tussen zitten.
Sucses met je verbouw project.
Ron