'34 Ford 3 Window Hot Rod

Plaats reactie
1:18 24/7
Schaal: 1:18

'34 Ford 3 Window Hot Rod

Bericht door 1:18 24/7 »

Hola!

Heb al een hele tijd 1 hele Hot Rod in mn collectie. Destijds gekocht omdat 'ie zo cheap was, maar ben nooit verder gegaan met Hot Rods omdat ik al zoveel verzamelrichtingen heb. Omdat pearl wit met babyblauw niet alleen op de Veyron verschrikkelijk lelijk is was ik al een tijd van plan om hem te verbouwen. Nu eindelijk een begin aan gemaakt, geinspireerd door de te gekke ombouwen van crazyrichard en vandongen!

Zo was 'ie origineel:
Afbeelding

Velgen geverfd: (zo'n verbetering, echt typisch hotrod rode velgen met whitewalls!)
Afbeelding

Lak verwijderd: (vind hem er zo ook al bruut uitzien...)
Afbeelding

Wat ik nu van plan ben is:

-Verven exterieur (mat zwart)
-Interieur (zwart/rood)
-Verlagen
-Motor detailleren

Het frame weet ik niet precies wat ik daar mee moet doen, zwart, rood of wit verven, of zo laten? Helemaal blinkend oppoetsen is er hier niet bij omdat er erg veel hoekjes en gaatjes zijn.

Tips en suggesties zijn zeer welkom! :thump_up: :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
rubberburner

Re: '34 Ford 3 Window Hot Rod

Bericht door rubberburner »

Vind hem eigenlijk zo zonder lak ook wel wat hebben. Maar verlagen en meer details geven aan het motorblok is een goed plan.

In hoeverre is het frame zichtbaar?

Ik ook ja, maar het plan was er nou eenmaal om 'm zwart te maken, dus wellicht hierna iets met een kale/primer/rat look...

Het witte van de 1e twee foto's... Maar met verlagen weet ik het ook niet hoeveel je nog ziet, maar ik denk dat 'ie iig een kleurtje krijgt, dan oogt 'ie wat minder gehavend dan nu...
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
crazyrichard

Bericht door crazyrichard »

super :D

als eerste wil ik zeggen dat ik dit model al een paar keer zag op het net en het is een erg mooi model :drool:
het enigste wat iets meer aandacht nodig heeft is het blok want dat is wat te veel nep chroom
en wat onrealistisch..
maar met wat dress up en mooiere details is dat zo opgelost

ik vind dit kale wel mooi op zich maar zou toch voor zwart gaan :mrgreen:

en dat chassis is heel simpel gewoon met heel fijn papier een beetje opschuren en dan...belgom alu poets kopen (automaterialen zaak) je hebt er 2 voor chroom en voor gepolijst metaal (alu staat daar op) die laatse moet je hebben
dan wat op een doek en poetsen maar :mrgreen:
het metaal word dan zwart en dat is goed dit een aantal keer blijven herhalen..
als je een polijstschijf hebt kun je die ook in een boor doen en dan het chassi erlangs halen , maar op zich is dat niet echt nodig hoor :thump_up:

en wil je de body wel zo houden dan zou je net als op de hotrod van jimmy shine iets op de deur kunnen doen wat in het metaal zit
gewoon een sjabloon maken en dan eromheen net wat poetsen dan zie je de contouren

maar ik zou hem zwart doen lijkt me het mooist :D

en alleswat chroom is zou ik spuiten met gamma zilvergrijs , wat net chroom word enveel realistischer word (nummer 705 en er staat op zijdeglans satin en dan zilver)

trouwens welk merk verf heb jij gebruikt om de wielen te verven met het penseel ??
Afbeelding
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ben benieuwd!! Ik zal het frame rood maken, staat volgens mij wel gaaf met mat zwart! :drool: Als ie net zo mooi wordt als de ombouwen van Crazyrichard, wordt t een super Hot Rod :dance:
Afbeelding

Thanks voor de input beiden! :thump_up:

Polijstspul heb ik hier wel, kan allicht eerst even kijken hoe dat er uit gaat zien en eventueel alsnog verven... En hij gaat iig zwart worden, andere keer wel iets anders!

Was sowieso al van plan om er een graphic op de zijkant te maken, alleen gaat dat wel heel erg moeilijk worden, vooral als je iets ingewikkelds ala dit wil doen:

Afbeelding

Verfje is Testors/Modelmaster/Italeri, glazen potje van 15ml, gewoon standaard modelbouwspul.

Zo mooi als die van richard is wel de bedoeling maar ik denk dat ik zo goed nog lang niet ben!
Afbeelding

flickr op!
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Mooi project, ik ga dit volgen :drool: :drool: :drool:

Succes met je verbouwingen :thump_up:

Ron
crazyrichard

Bericht door crazyrichard »

nou sorry maar de wielen zijn alvast erg strak en de rest is ook 100% gelukt
dus.......ik zie niet waarom hij niet zo goed zou worden :dance: :thump_up:

na de mercedes en de dio is dit pas mijn 2e auto ombouw ooit hoor :oops: :oops:

ik zie het wel goed komen :mrgreen:

btw mooiste van deze stijl is dat het niet echt perfect hoeft te zijn , mijn rod heeft echt wat butsjes en dingen eraan wat ik express heb gedaan omdat ik echt een geleefde vintage look wil
ipv een show finish en ik moet zeggen eerst als het net gedaan was had ik zoiets van aaah nee dat word schuren en strak maken , maar nee als je dan later kijkt denk je ... aah perfect zo :mrgreen:

zo en zo jou voordeel is dat het model zelf al top is en je niet veel geks hoeft te doen kwa ombouw

het enigste wat ik had was dan een totale verbouw vd body waarbij er heel veel verslepen is
maar kwa finish zie ik deze nu al goed komen :D :D
Afbeelding
Plaats reactie