mercedessen van mercedesmarcel
- FordMustangGT
- Schaal: 1:18
Re: mercedessen van mercedesmarcel
Supermooie Mercedescollectie, ziet er ook goed uit! Die kast is ook super! 

schitterende collectie en gave kast
Wat voor type verlichting heb jij in je kast? Halogeen lijkt mij niet erg verstandig 

- Mercedes_Freak
- Contacteer:
supergaaf!!!
- MB 500 Sec Ronnie
- Schaal: 1:6
Ziet goed uit je verzameling
Ron

Ron

Mooie modellen met dito kast , schitterend 

Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
- mercedesmarcel
ja hoor! toch wel Halogeen. 3 lampjes van 10 watt per kast. dus in totaal 15 lampjes.jonnoT schreef:schitterende collectie en gave kast![]()
Wat voor type verlichting heb jij in je kast? Halogeen lijkt mij niet erg verstandig
hoezo niet verstandig?
de verlichting staat niet vaak aan hoor. alleen als ik ff wil genieten of als er visite komt.
de verlichting is voorzien van een bewegings melder die ik soms aan heb.
de kast staat in de gang dus zo erg is het niet dat hij doorgaans uit staat.
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:

warmte en straling is niet echt lekker voor de kleine vierwielertjesmercedesmarcel schreef: ja hoor! toch wel Halogeen. 3 lampjes van 10 watt per kast. dus in totaal 15 lampjes.
hoezo niet verstandig?

- maikel
Je hebt een prachtige verzameling zeg, met al die mooie klassiekers ertussen
en eindelijk een plaatsgenoot uit het prachtige Heerhugowaard op het forum

Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
Heb je dan erg netjes gedaan. Ik zou juist zelf geen kast maken door gebrek aan tijdja hoor. zelf gemaakt. door gebrek aan tijd en geld....( wie kent dat niet ) heb ik er wel +- 1 1/2 jaar over gedaan.
deze kast bestaat uit 5 afzonderlijke stapelbare kasten. dat maakt met name verplaatsen/verhuizen makkelijk.
elke kast is voorzien van eigen glas. dit glas zit strak tegen de kast aan zodat deze praktisch lucht dicht is.
dit glas kan makkelijk verwijderd worden als ik er een nieuwe auto bij wil zetten
bij elkaar is de kast 200x120x40 cm.
volgende week ( als ik er weer wat auto's bij zet ) zal ik wat foto's maken met het glas eraf.

(hoezo ik vind die kast nog het mooiste van je collectie

- mercedesmarcel
ja Maikel, die heerhugowaarders kom je tegenwoordig ook overal tegen
hey tinman. af en toe kocht ik een plank en liet die op maat zegen en bouwde weer een kast.
net zo lang tot er 5 op elkaar stonden. vooral de ramen waren een beste en dure klus. hoe kreeg ik de ze strak tegen de kasten aan e.d.
het glas is gelaagd dus lekker sterk en kind vriendelijk. de mooie aluminium lijst heb ik op een speciale manier gemaakt zodat die ook
recht en luchtdicht waren. het was continu zoeken en compromissen maken.
die draaiplateautjes heb ik toevallig een keer gevonden op een markt. het zijn kristal draaiplateautjes. lekker klei en redelijk plat. ik wou ze namelijk in de onderplank inbouwen zodat je ze niet zag. dit is gelukt maar ze zijn niet erg sterk. als er een zware auto op staat ( zoals b.v. de C112 van guiloy ) draait hij niet erg netjes.

hey tinman. af en toe kocht ik een plank en liet die op maat zegen en bouwde weer een kast.
net zo lang tot er 5 op elkaar stonden. vooral de ramen waren een beste en dure klus. hoe kreeg ik de ze strak tegen de kasten aan e.d.
het glas is gelaagd dus lekker sterk en kind vriendelijk. de mooie aluminium lijst heb ik op een speciale manier gemaakt zodat die ook
recht en luchtdicht waren. het was continu zoeken en compromissen maken.
die draaiplateautjes heb ik toevallig een keer gevonden op een markt. het zijn kristal draaiplateautjes. lekker klei en redelijk plat. ik wou ze namelijk in de onderplank inbouwen zodat je ze niet zag. dit is gelukt maar ze zijn niet erg sterk. als er een zware auto op staat ( zoals b.v. de C112 van guiloy ) draait hij niet erg netjes.

- mercedesmarcel
Bedankt voor de info Marcel
Waar vakmanschap hoor, kun je trots op zijn
Zo'n draaiplateautje wil ik eigenlijk ook nog wel eens aanschaffen. Maar jammer genoeg is mijn kast niet diep genoeg om een model te laten draaien
Maar wie weet.....ooit als ik op mijn eigen woon dan komt er toch een vrij grote kast in de woonkamer te staan, dan zorg ik wel dat daar iets in kan draaien 

Zo'n draaiplateautje wil ik eigenlijk ook nog wel eens aanschaffen. Maar jammer genoeg is mijn kast niet diep genoeg om een model te laten draaien

nou dat ziet er erg stoer uit en ik ga binnenkort zelf ook een vitrinekast boven zelf bouwen dus is dit eenmooi idee.
enja die collectie is

enja die collectie is

- mercedesmarcel