Formule 1 2009
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Re: Formule 1 2009
En niet vergeten, de geweldige Mazda Wankel motor.
Natuurlijk kan je wel een wagen fabriceren die het 24 uur volhoudt. Met een versnellingsbak lukt het ook en waarom een motor dan niet?
Formule 1 kan twee kanten op. De duurzame kant of de hoogwaardige technologie kant. Ik ben voor het laatste.
Natuurlijk kan je wel een wagen fabriceren die het 24 uur volhoudt. Met een versnellingsbak lukt het ook en waarom een motor dan niet?
Formule 1 kan twee kanten op. De duurzame kant of de hoogwaardige technologie kant. Ik ben voor het laatste.
- jerico
- Contacteer:
Ik vind de meeste regels maar niets, het mooie van de f1 is juist dat er nieuwe technische hoogstandjes worden "uitgevonden"...Helaas de dag worden de engineers, tussen allemaal regeltjes en wetten gehouden...zonde van de techniek die er uit voort zou kunnen vloeien. Duurzame motors zou leuk zijn, maar dat gaat helaas ten kostte van de performance, maar kan ook een leuke uitdaging voor de engineers zijn, maar met een gestandariseerde motor houdt dat ook al op. Jammer genoeg draait tegenwoordig alles om geld en zal je een uitschieter van een Brabham Alfa Romeo BT46B, niet meer tegen komen voor 1 race...zonde van de sport helaas en vooral ook waar de formule 1 voor staat/stond.
greetz,
jerico
greetz,
jerico
De magische truc is het toerental iets terugschroeven. Ik heb een tijdje terug ergens gelezen dat de teambazen het maximumtoerental van 19.000 wilden verlagen tot 18.500 of 18.000. Zo kunnen ze met dezelfde motor een race extra rijden zonder dat ze het risico lopen dat er constant motoren opgeblazen worden. Ik denk trouwens dat het in rondetijd niet meer dan een seconde zal schelen, dus voor de tv-kijker zal er niks veranderen terwijl de kosten met een derde verminderen. Dus op zich een goed plan.Powersprint schreef:Ik zeg niet dat ze het niet kunnen, ik zeg alleen dat ik het raar vind met de huidige regel dat de motoren van dit jaar hetzelfde zijn als die ze volgend jaar gebruiken door de "motor bevriezing". Hoe kunnen ze dezelfde motoren die dit jaar max 2 wedstrijden meegaan gaan gebruiken voor 3 races?![]()
Of heb ik het principe van de motor bevriezing dan verkeerd begrepen??

- Powersprint
Dat is inderdaad waar supernova! Dat leek mij ook de enige optie, het terugschroeven van de rpm's. Ik ben in ieder geval benieuwt hoe het allemaal gaat lopen komend seizoen. De tijd zal het leren 

Persoonlijk denk ik dat los van alle veranderingen aan de auto's er weinig zal veranderen. De pikorde blijft onveranderd denk ik!
- fish88
- Schaal: 1:43
Eerste F1 wagen volgens het huidige regelement (Sidepods moeten nog wel leger gemaakt worden)

Vind die grote voorvleugel er heerlijk uitzijn, lekker clean.

Vind die grote voorvleugel er heerlijk uitzijn, lekker clean.

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
-
- Moderator
Ook die heeft nog wel wat zijdingflapjesbuigingen er in zitten.
Het ziet er al een stuk beter uit. En het profiel op de slicks kan er ook mee door.
Het ziet er al een stuk beter uit. En het profiel op de slicks kan er ook mee door.
- Jolly Club
Paar opmerkingen mijnerzijds:En het profiel op de slicks kan er ook mee door.
A) Wat moet je überhaupt met profiel op slicks ?

2) Niks zo mooi als een knap profiel op de bandjes als je wieltjes aan 300 Stundenkilometern rondbanjeren...

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Jolly Club schreef:Paar opmerkingen mijnerzijds:En het profiel op de slicks kan er ook mee door.
A) Wat moet je überhaupt met profiel op slicks ?![]()

Die voorvleugel is echt groooooooooooooooot

- fish88
Alleen de vleugels zijn aangepast aan de wagen idd maar met slicks en die sidepod troep krijg he weer lekkere cleane waggies 

Het lijkt wel een radiografischbestuurbare auto en dat komt niet alleen door de antenne. 
Ach, over een jaar weten we haast niet beter meer. Aan dat soort veranderingen wen je heel snel. Ziet er wel leuk uit, zo'n taartschep aan de voorkant.

Ach, over een jaar weten we haast niet beter meer. Aan dat soort veranderingen wen je heel snel. Ziet er wel leuk uit, zo'n taartschep aan de voorkant.
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Denk dat dat komt doordat hij zo smal geworden is.the_stig schreef:De achtervleugel is wel heel hoog.
Back to the old skoolCLK-GTR schreef:Die voorvleugel is echt grooooooooooooooootof lijkt dat maar zo?

- fish88
Nou lekker Old Skool, of je moet de Williams FW26 bedoelen

- Tom_Aston-Martin
wat een enorm lompe neus heeft die BMW zegfish88 schreef:Nou lekker Old Skool, of je moet de Williams FW26 bedoelen![]()