Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Bericht door buttonfreak »

tripoux schreef:
het ging ook te snel Tripoux. Het was te makkelijk voor je, geloof ik.
Als ik jouw updates zie, gaat het ook niet al te moeilijk :D
Maar serieus: 't is mooi geweest.
Ik ben blij dat je actief blijft in ons topic Tripoux!
Jouw bijdragen met veelal leuke achtergrondinformatie betekenen écht een toegevoegde waarde.
't Is hier gewoon te gezellig!
En mijn ouders leerden het me vroeger al: kijken met de oogjes.
Maar voor jou is het volgens mij het vinden van net die ene auto.
Hoewel ik op bepaalde auto's ook 4 of 5 jaar moest wachten. Zoals in mijn laatste serie aanwinsten de Audi 100 die vrijwel mint is.
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Je hebt van de modellen die aangeprezen worden als "Limited Edition" ("één uit een serie van slechts...... ")
O.a. Minichamps zet de laatste jaren altijd de oplage op de verpakking.
Vaak zie je die modellen dan in winkel en beurs nog jarenlang aangeboden worden.
Er zijn ook fabrikanten die niet schermen met beperkte productie-aantallen, maar desondanks slechts kleine aantallen produceren. Dit is me o.a. bij Norev de laatste tijd al een paar keer opgevallen.
Misschien een jaartje geleden kocht ik onderstaande 1981 Taunus van Ixo junior (ook nog erg voordelig); daarna heb ik hem nergens en nooit meer gezien. (uiteraard met uitzondering van internet)
Mogelijk komt dit leuke model over enige tijd tóch uit in een andere serie van Ixo, maar voorlopig denk ik dat ik met deze Taunus tóch een "Limited Edition" bij uitstek in huis heb. ..................... Uitsluitend serieuze biedingen vanaf € 2500,- worden in behandeling genomen (grapje).
Het 1:1 equivalent in dezelfde kleur trof ik aan op "Fotoroute" van Tripoux!

Ford Taunus 1981 IXO models junior
Ford Taunus P5 turnier 1964 Minichamps

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door straatauto op za 15 nov 2008 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
chummy dj

Bericht door chummy dj »

prachtige fordjes straatauto... :wink:
al ben ik zelf niet direct een ford fan.... :idea:
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

tripoux schreef:Nadat ik al eens eerder had geconcludeerd dat het hebben van een verzameling me geen voldoening geeft, heb ik met Panhard nog een doorstart proberen te maken. Het aanwezig zijn op het forum en het bijhouden van de website geven me meer plezier dan het verzamelen zelf.
Jammer dat je het zo ervaart, Tripoux. Wel goed om te horen dat je een bezoeker (en 'bijdrager') van Straatauto's (en ook een beetje ons) fraaie topic blijft. Je bent welkom wat mij betreft.

De 404 break en de Taunus turnier van Straatauto vind ik prachtig. Dat koffertje op het dak van de 404 is een erg leuk detail, net als de gele koplampen. Evenals chummy dj hou ik ook niet zo van Ford maar in het klein vind ik ze wél erg leuk.
Gelukkig zagen we hier ook een paar van die zeldzame 'japanners' voorbijkomen. Valt wat mijn beleving betreft in de categorie Ford, maar modellen kan ik zeer wel waarderen. Zijn er mensen hier die modelauto's van Japanse merken sparen?
Rock & Roll!!!
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

straatauto schreef:Je hebt van de modellen die aangeprezen worden als "Limited Edition" ("één uit een serie van slechts...... ")
O.a. Minichamps zet de laatste jaren altijd de oplage op de verpakking.[/img]
En daar word ik dan doodmoe van. Ik vind dat gooien met limited edition aantallen een pure vorm van oplichting van de modelverzamelaar. Je leest ook vooral bij de jongere verzamelaar dat die graag met dergelijke gegevens mogen strooien.
Minichamps is wat dat betreft echt kampioen daarin. 1:2.500 is kort gezegd gel*l, want de Duitser lever het model dan ook nog is in minimaal 5 kleuren ( = totaal 12.500) en als je een beetje pech hebt komt het model over eem paar jaar weer uit :evil:
Daarbij valt te vermelden dat 2.500 modellen nu niet echt als een zeer gelimiteerde serie in de modelwerled gezien wordt. Veel kleine modelmerken maken niet meer dan 400 van een model, maar wel vaak een aantal uitvoeringen daarvan. Wat dan nog altijd veel minder is dan Minichamps maakt van een model
Laatst gewijzigd door jonnoT op zo 16 nov 2008 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Idd straatauto heb die Taunus van Ixo ook en je vindt hem nergens meer, er is eveneens ook door Ixo zo een Granada 1982 uitgebracht en deze zit ook in de categorie van nooit meer tegengekomen en very limited :wink:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Ik kende de Granada niet eens Bondracer!
Inmiddels opgezocht op internet en inderdaad; dit lijkt ook zo'n model te zijn uit een échte kleine oplage, zonder dat daarmee geschermd wordt.
Heb jij die fraaie Granada wél Bondracer ?
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
buttonfreak
Contacteer:

ja dat vond ik ook met Premium clasixxxs of hoe dat ook maar heten mag. Ik kwam er ook achter dat dat model bepaald niet gelimiteerd was door de vele kleuren die elk als aparte serie gezien worden...
chummy dj

Bericht door chummy dj »

De Panhards van Tripoux vinden hun laatste rustplaats.... :cry: Maar komen weer helemaal tot leven in de collectie van Chummy dj :P :thump_up: :wink:
Langs deze weg ook nog even dit...Bedankt goede vriend Tripoux :) :thump_up:

Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

buttonfreak schreef:ja dat vond ik ook met Premium clasixxxs of hoe dat ook maar heten mag. Ik kwam er ook achter dat dat model bepaald niet gelimiteerd was door de vele kleuren die elk als aparte serie gezien worden...

Helemaal mee eens, je koopt een model omdat je hem mooi vindt of goed in je collectie past, toch :?: Althans ik wel.

En de beperkte oplages van Minichamps, Schuco, Premium ClassiXXs, enz. Het zegt mij allemaal zo weinig, zeker ook als ze nog eens aan de dealers gaan leveren.

Die zin, beperkte oplage is een marketing truc, om je toch meer te verleiden, om een model te kopen in een andere kleur, die je al bezit. Uiteindelijk heb je meer oog voor de verf dan het model :?:

Afbeelding
Afbeelding

Zie hier het voorbeeld, beide MC, zilveren 450 SEL en 560 SEL oplage 1200, zwarte 450 SEL + 560 SEL MB edities van 1000+ stuks :?: niemand kan of wil daar een antwoord opgeven.
Ik heb deze modellen gekocht omdat ze mooi in mijn verzameling passen

Ron
buttonfreak
Contacteer:

jazeker, maar als je zoiets leest denk je iets speciaals te hebben.... totdat je de truc doorkrijgt. Het model past nog wel in de collectie, maar je voelt je bedrogen. Ik wel althans
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

buttonfreak schreef:jazeker, maar als je zoiets leest denk je iets speciaals te hebben.... totdat je de truc doorkrijgt. Het model past nog wel in de collectie, maar je voelt je bedrogen. Ik wel althans

Ik ook :evil:

Ron
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

chummy dj schreef:De Panhards van Tripoux vinden hun laatste rustplaats.... :cry: Maar komen weer helemaal tot leven in de collectie van Chummy dj :P :thump_up: :wink:
Langs deze weg ook nog even dit...Bedankt goede vriend Tripoux :) :thump_up:

Afbeelding
Toch nog een goed einde van een mooie collectie :thump_up:
Jammer dat Tripoux ermee stop, maar als je niet meer achter je verzameling staat is dat wel het beste.

Die zin, beperkte oplage is een marketing truc
Ik heb deze modellen gekocht omdat ze mooi in mijn verzameling passen
Ik let dan ook helemaal niet op gelimiteerde aantallen. Vind dat zoals gezegd een vorm van oplichting van de verzamelaar.
Ik spaar modellen omdat ik ze mooi vind en die modellen in mijn collectie wil hebben.
niva
Contacteer:

Bericht door niva »

Jaren geleden brancht Matchbox al limited editions van Yesteryear modellen uit.
Het ging dan om 15.000 stuks wereldwijd. In een paar uur waren de modellen uitverkocht.
Medewerkers van Matchbox moesten vaak lachen en grapten..... limited ....per : juist ja, land.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Jaren geleden brancht Matchbox al limited editions van Yesteryear modellen uit.
Het ging dan om 15.000 stuks wereldwijd. In een paar uur waren de modellen uitverkocht.
Medewerkers van Matchbox moesten vaak lachen en grapten..... limited ....per : juist ja, land.
Net zoiets als 'onbeperkt spareribs eten', maar dan andersom.
Je weet dat mensen erin trappen. Goed voor de handel.

Heeft iemand ook iets met militaire modelauto's? Wel eens leuk voor de afwisseling.
In veel gevallen ook straatauto's (Land Rover, VW 181, Citroën Méhari).

Afbeelding
Plaats reactie