Volgend weekend is 't weer zover..
Zoals sommigen misschien al weten" ik werk voor MonsterJam.
Zowel in Arnhem (2005-2006-2006-2007) als in Antwerpen(2005-2006-2007) en Brussel(2008) heb ik gewerkt als Track-Crew en in Brussel ben ik ook gevraagd om foto's (+1500) te maken voor MonsterJam.com.
Track-Crew.
Dat betekend dat we vanaf a.s. dinsdag , de hele week werkt in en om het stadion en pits.
Je prepareert de auto's en bussen die platgereden mogen worden.
Je zorgt dat alle banners, reclameborden vlaggen, afdekplastic, turnpoles enz enz. worden gemaakt en bevestigd.
Je helpt mee in de pits en tijdens de pitparty zorg je voor de veiligheid van de bezoekers, rijders en de trucks.
Tijdens de shows zorg je voor extra veiligheid door klaar te staan met brandblussers en assisteer je de USHRA-Tech Officials. Je staat continu dmv een radio-headset in verbinding met de event-manager..
Vorig jaar heb ik in Arnhem alle drie de shows de green/red light switches bediend.
Ik heb dus gezorgd dat de coureurs het lichtsignaal "GO GREEN" te zien krijgen als de baan veilig is en gaf het lichtsignaal "RED" als hun Freestyle-tijd voorbij was en ook als beide trucks gefinished waren tijdens het Race gedeelte.
Waarom een lichtsignaal??
De coureurs hebben geen radiocontact en het zicht vanuit hun trucks is te beperkt om mbv vlaggen iets duidelijk te kunnen maken.
Vandaar dat er aan alle 4 de zijden van de stadionvloer rood/groene lampen staan opgesteld.
Na de show zorg je dat alles weer klaargemaakt word voor de volgende show en na de laatste show op zondag moet alles weer worden opgeruimd en afgebroken...
Het lijkt ongeloofelijk, maar zondagavond om 11 uur is het hele stadion weer leeg en opgeruimd, de autowrakken afgevoerd, de trucks en alle gereedschap weer in containers gereden, de coureurs en alle crewmembers zijn dan al lang terug in het hotel.
Kortom het is een hele drukke week, met werkdagen van tussen de 10 en 15 uur, vaak zonder pauzes...
Maar het is een fantastische ervaring om met de Amerikanen te kunnen en mogen werken.
Ook dit jaar zal ik alle dagen weer foto's maken, in de pits, backstage, tijdens de pitparty en de shows...
Zogauw als ik in de gelegenheid ben zal ik deze foto's ook hier neer zetten..
Misschien zie je me wel aan 't werk in Arnhem..
De Amerikanen hebben me de naam "MadRat" gegeven...
Dus mocht je Tom Meents, Adam Anderson, Alex Blackwell of Dan Evans spreken in de PitParty, zeg maar dat je MadRat kent...
--
Ik heb een complete trucks-rijders ontvangen
Helaas voor jullie mag ik nog niet de hele lijst openbaar maken..
Sorry
Maar er zullen 2 hele goeie "verrassings" rijders voor Jurassic Attack en War Wizard naar Arnhem komen.
Beide hebben nog nooit eerder een monstertruck in Europa gereden.
Vooral de bestuurder voor War Wizard behoord tot een van de beste monstertruck rijders in de wereld!!!
De lijst die inmiddels al wel gepubliceerd mag worden...
Grave Digger - Charlie Pauken
Maximum Destruction - Tom Meents
Jurassic Attack - ??????????????
El Toro Loco - Damon Bradshaw
War Wizard - ??????????????
Taz - Adam Anderson
Superman - Chad Fortune
Monster Mutt - Alex Blackwell
Donkey Kong - Frank Krmel
Jetix - Dan Evans
Thor (S)- Anders Flogard
Swamp Thing (UK)- Tony Dixon