Bugatti collectie

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Dat blok is echt :thump_up:
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Het blok is idd redelijk mooi geworden, toch zou ik het de volgende keer weer volledig anders doen. Zeker nu ik een airbrush heb, en dus Alclad2 kan gebruiken. Bovendien moeten de carter en de koppelingsbehuizing ook in aluminiumkleur.

De olieleidingen heb ik zelf gemaakt van elektradraad, en gesoldeerd. De volgende keer wil ik banjokoppelingen maken van knijpkralen uit de hobbywinkel.

De motorsteunen zijn nu zielige metalen dingetjes, hiervoor zijn mooie bronzen exemplaren in de handel (maar duur). Een bronsgietprojectje dus...

De buis waarin de bougiekabels lopen had van roodkoper moeten zijn, en recht moeten lopen met beugels aan de kleppendeksel.

Verder ben ik wel tevreden. Gelukkig heb ik nog twee motoren die nog in elkaar moeten (compleet met de auto) en de blauwe grote auto moet nog geheel uitelkaar en een nieuwe paintjob.

De bronzen dingen die ik wil maken zijn geen modelauto's, maar wel objecten die daaraan verwant zijn.

En doe mij maar een offerte voor 18 meter goot aan 1 stuk of met koppelstukken, aan de einden eindstukken, en 2x aansluiting voor regenpijp.
Tevens 1x 2,5 meter goot, en 1x 3,5 meter goot, beiden met eindstukken en een aansluiting voor een regenpijp.
Is het polyester of PVC?

Gooi maar in een PBtje.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ziet er goed uit allemaal!
Ondanks alles vind ik die Pocher zeker wat hebben moet k zeggen :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Bugatti collectie

Bericht door St. Paul »

Zag dat je na een tijdje afwezigheid weer terug bent. Van de kast in hoogglans Bugatti blauw zie ik (nog) niks. Modellen staan zelfs in een afgesloten kast. :shock: Maar het blijft een mooie verzameling en website die je hebt. :thump_up: Bugatti spreekt mij ook zeer aan.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

Re: Bugatti collectie

Bericht door mercedes fan »

dit is echt......... FANTASTISCH :shock: :shock: :shock:
dat is nu nog is echt mijn droom die pocher 1/8 van Bugatti :) je hebt ook een rood met zwarte gehad T50 ofzo was dat ook alleen met speciale body :?:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Bugatti collectie

Bericht door Herman »

Die kast in hoogglans blauw is er gekomen... Bijna.

Uiteraard zijn dat de dingen die blijven liggen in huis. En toen we hadden besloten te gaan verhuizen, hebben we nog wel snel de kast afgemaakt, en wat andere losse dingen die waren blijven liggen. De kast is echter hoogglans wit geworden, en niet hoogglans blauw.

Nu heb ik de modellen in een andere kast staan: (in onderstaand topic op het bugattibuilder.com forum ook een trouwfoto (Bugatti type 40!!!) en mijn collectie, althans het spul wat gebouwd is. (o.a. op de laatste 2 fotos de Pocher modellen)

http://www.bugattibuilder.com/forum/vie ... php?t=1048

Ik heb ook nog stapels Bugatti modellen die nog gebouwd moeten worden. Realistisch gezien zal dat er wel nooit meer van komen, dus als iemand anders daar lol in ziet... (uiteraard tegen vergoeding)
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Re: Bugatti collectie

Bericht door The Red Dream »

Ontbreekt de Bugatti van CMC nog in je collectie ?? Een geweldig model vind ik dat,
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Bugatti collectie

Bericht door Herman »

Afbeelding

Een beetje weggedrukt achter de Bugatti Royale Coupe Binder in 1:16 (Franklin Mint). De onderste plank is sowieso een beetje een rommeltje, eerlijk gezegd heb ik alles er vrij snel ingezet na de toevoeging van 2 glasplaten van 5cm breed, waarop de 1:43 modellen staan. En het duurt nog 3 weken voor ik de boel kan herschikken, aangezien de "ingredienten" voor een badkamer ervoor staan. Die komt Koos Klusser aankomende 3 weken installeren...

Verder nog toegevoegd na de fotos in het genoemde topic:

-Franklin Mint 1:24 Bugatti type 35 (ook een mooi model trouwens)

Nog onderweg:

-Spark / Le Mans Miniatures 1:24 Bugatti type 57G Le Mans. Ik hoop dat deze maandag op mijn werk is gearriveerd.
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Bugatti collectie

Bericht door Herman »

De Spark Bugatti is inmiddels ook gearriveerd. Ziet er schitterend uit. Fotos komen later, mijn badkamer wordt verbouwd, en mijn werkkamer is nu opslaghok voor alle badkamerzooi...
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

Re: Bugatti collectie

Bericht door mercedes fan »

ik wacht met smart op de fotos :dance:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
michel26
Berichten: 834
Lid geworden op: ma 24 nov 2008 17:46

Re: Bugatti collectie

Bericht door michel26 »

Mooie collectie heb je daar :worshippy:
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Bugatti collectie

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ik ben fan van uw collectie :dance: :dance:
Ben benieuwd naar de nieuwe aanwinst! :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie