Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Powersprint
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door Powersprint »

Volgens mij is het ook zo dat in de huidige situatie (dus maar 9 teams, 18 bolides) de tv-producenten ervoor kunnen kiezen om F1 niet uit te zenden omdat ze met Bernie een contract hebben waarin staat dat er minimaal 20 auto's aan de start moeten verschijnen. Dus ik ben benieuwd hoe Mr. F1 dit weer op gaat lossen.

Echter denk ik dat de tv-producers er toch voor kiezen om F1 uit te zenden omdat het toch wel een goed bekeken sport is.
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Powersprint

Bridgestone: "Bandenslijtage zal meevallen in 2009"
07 januari 2009

De Formule 1-teams zijn nog niet helemaal blij met de profielloze banden die sinds 2009 weer zullen worden gebruikt in de sport. Na de testsessies in Jerez, in december vorig jaar, waren er veel klachten over de bandenslijtage, maar volgens hoofdingenieur Jun Matsuzaki zal dit tijdens het seizoen wel meevallen.

Williams-coureur Nakajima op slicks
"De teams zijn nog steeds bezig met het leren begrijpen van de aërodynamische reglementen en de slicks. We verwachten hier de komende tijd dan ook nog flinke verbeteringen in", vertelde de Japanner aan Autosport. "Jerez is een baan die erg zwaar is voor de achterbanden, en het is in december ook nog eens kouder dan we tijdens het seizoen zullen meemaken. Hierdoor was er wat meer korrelvorming dan normaal op de banden.

"De constructie van de achterbanden is wel aangepast, om een goede balans tussen de voor- en achterkant te behouden. Momenteel zorgen de banden nog wel voor wat overstuur, maar zodra de teams goed doorhebben hoe ze met de banden om moeten gaan, zal die door middel van de afstellingen van de auto's wel worden verholpen."
Laat dat overstuur er maar in zitten :dance: :D
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

De teams zitten er natuurlijk niet op te wachten om een derde wagen in te zetten, volgens mij gaat het ook om een minimum aantal van 16.
Maar dat is niet vanuit de FIA maar vanuit de FOM, maar staat ook in het concordeboekwerkje

Deze derde wagens rijden niet mee voor de punten, ze hebben wel extra reclame maar in deze tijden van de "aangepraatte kredietcrisis" heb je er nog geen baat bij :mrgreen:

Maar goed als dit er door zou komen, dan zou elk team een derde wagen in mogen zetten en dan gaan ze over de 24 bolides (het maximum uit het reglement) en dan moeten ze dit ook aanpassen en eventueel de 107% regel weer van stal halen. Dat waren nog eens tijden de 107% niet halen :mrgreen:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

F1Racing schreef:Officieel: Buemi stapt in bij Scuderia Toro Rosso

Sebastien Buemi rijdt komend seizoen voor Scuderia Toro Rosso. Zo is vrijdag officieel bekendgemaakt door het team. De bevestiging van de 20-jarige Zwitser komt niet als een verrassing. De teamleiding sprak de afgelopen maanden al herhaaldelijk haar voorkeur uit voor de voormalig testcoureur van Red Bull Racing.

"Ik ben natuurlijk enorm blij dat ik dit jaar voor Scuderia Toro Rosso mag rijden", reageerde Buemi, die vorig jaar zesde werd in het GP2-kampioenschap, opgetogen. "Sinds het begin van mijn racecarrière was het al mijn doel om Formule 1-coureur te worden. Ik zal dit jaar mijn uiterste best doen om zo goed mogelijk te presteren en Red Bull zo te belonen voor het vertrouwen dat zij in mij heeft getoond."

Het is nog niet bekend wie de teamgenoot wordt van Buemi. Volgens het persbericht van Scuderia Toro Rosso kunnen we een bekendmaking verwachting tussen nu en de start van de Australische Grand Prix, die voor 29 maart staat gepland.
Ik vraag me af of hij potten kan breken in de F1, dat deed hij in de GP2 ook al niet
Afbeelding

Powersprint

of je zou wat van die potten langs de baan moeten zetten, dan zouden er nog wel eens een paar kunnen sneuvelen :mrgreen:

Maar ik ben er ook nog niet van overtuigd. Ze hadden Bourdais beter nog een jaartje kunnen houden. Maarja, money is everything.. :thump_down:
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Powersprint schreef:
Maar ik ben er ook nog niet van overtuigd. Ze hadden Bourdais beter nog een jaartje kunnen houden. Maarja, money is everything.. :thump_down:
Bourdais is nog niet weg hoor :eh:
Afbeelding

rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Slechte keus.
Geen geweldige rijder.
Powersprint

Schumi28 schreef:
Bourdais is nog niet weg hoor :eh:
Dat is waar, maar ik verwacht haast dat hij dit jaar niet bij STR aan de bak kan, met nog verschillende kapers op de loer. Bourdais heeft het zelf ook al eens aangegeven dat hij het somber inziet. Maar misschien zijn ze toch wijs bij STR en blijft hij wel :)
Afbeelding
CLK-GTR

Bericht door CLK-GTR »

Bourdais en Takuma waren in mijn ogen een veel betere keus. Rijders hebben laten zien dat ze echt niet langzaam zijn, en bezitten beiden al redelijk wat ervaring, wat een team als STR goed kan gebruiken. Met zo'n jonge hond erin neem je altijd risico's, maar dat zei iedereen ook met Hamilton...... :thump_up:
fish88

Bericht door fish88 »

Torro Rosso was opgericht om Red Bull gesteunde rijders een kans te geven in de F1, dus eigenlijk is het niet meer dan logisch dat er minimaal 1 rijder uit het Red Bull junioren programma afkomstig is inplaats van 2 coureurs zonder Red Bull sponsoring.

Maar zelf had ik ook liever Boardais en Sato gezien, en dan voornamelijk Sato aangezien we zo'n coureur missen in het huidige veld.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Zojuist de foto's van de nieuwe Ferrari gezien. :dance: :thump_up:

Afgezien van het feit dat de voor- en achtervleugel totaal uit verhouding zijn is de nieuwe auto absoluut een vooruitgang tov de F2008.

Weg zijn bijna alle aerodynamische fratsen op de bargeboards. Van bovenaf gezien doet de auto denken aan de "cola fles" vorm van de jaren '80.
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Sorry, maar ik vind het een gedrocht:

Afbeelding

F1 spannender maken ok, maar op deze manier? :eh:

slicks zijn wel :thump_up:
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Neus te lang en achtervleugel te klein:

Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Mee eens hoor, maar als de voorvleugel niet zo belachelijk groot was dan zou het mijns inziens wel een mooi auto zijn.
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Dat zou een stuk beter zijn ja :)
Plaats reactie