Hij heeft onlangs de 911stedentocht gereden met deze auto als eerbetoon voor overleden vriend die eigenaar was van deze Porsche.
Het model zal uiteindelijk worden overhandigd aan de vrouw van deze vriend.
Het gaat om deze klassieker:

hier enkele van de vele detailfoto's die ik heb gekregen:
Om dit model te realiseren heb ik gebruikt gemaakt van het bouwpakket van Fujimi uit de Enthusiast Serie.

Interieur

Die Enthusiast modelbouwdozen van Fujimi blijven verbazingwekkend mooi. Bovenstaande foto bestaat al uit 6 onderdelen en dit gaat zeker nog verdubbelen voordat we aan details toekomen als pedalen, versnellingspook of stoelen.

De voglende foto toont wat de kofferbak moet gaan worden. En ja, ook bij de 356 zit die in de neus van de auto. Het grijze ding is de brandstoftank. Die laat ik nog even los, want de witte delen zullen straks allemaal in de carosserie kleur worden gespoten.

Vlak voordat we gaan spuiten zetten we de onderdelen tot dusver nog even op een rijtje in een dryfit.

En met een klein sprongetje in de tijd ziet het model er zo uit na enkele lagen rood en glanslak.

Nu kunnen alle details erop.
Een van die details is het dashboard. Hierop moeten een stel extra metertjes komen voor deze speciale rally uitvoering. Dus dat wordt freubelen

Het interieur wordt ook voorzien van een rolkooi, aluminium deurpanelen en een brandblusser, wat allemaal zelfbouw is.

Nu wacht het interieur even op de stoelen en een setje 4 punts gordels.
Het motorblok
Naast het werk aan de body, zit er ook heel wat werk aan het motorblok. Op de volgende foto zie je het Carrera blok dat in de 356 zat. Echter, helemaal in het begin van de productie van deze auto, bestond het carrera blok niet en zat er een "gewone" platte 4-cylinder onder de motorkap.

Er zat dus niets anders op om het Carrerar blok terug te bouwen naar de oudere 4 cylinder. Ik heb daarvoor gebruikgemaakt van een VW Kever motorblok, omdat die qua uiterlijk heel dicht in de buurt komt.
Dit is een voorbeeld van het standaard 356-blok

En dit is een Carrera-blok

Het VW blok is als eerste ontdaan van de versnellingsbak, want ik ga wel de Porsche versnellingsbak gebruiken. Ook de carburateurs van Porsche blijven behouden, maar de rest is VW. Het "doghouse" (het afgeronde kastje met de ventilator erin) is verder rond gemaakt en ook zie je hier al wat ijzerdraad die later zal worden omgetoverd tot de choke hendels.

Nog een stap verder
img]http://albums.modelbrouwers.nl/coppermi ... ally35.jpg[/img]

En tot slot

Racestoelen
In deze rally wagen zitten Corbeau GT stoelen. Voor zover ik weet zijn daar geen miniatuur varianten van, dus dat betekend handen uit de mouwen en knutselen maar. Ik heb een ruwe vorm van plastic plaat gemaakt en daarna ben ik met 2 componenten plamuur de rest van de vorm gaan modeleren.

Omdat de plamuur heel hard is en het plastic zacht, is het bewerken van de stoelen een lastige klus. Ik heb daarom de stoel in kunsthars gegoten om dan de laatste wijzigingen te maken.

Als alle details van de stoel gereed zijn, dan maak ik een nieuwe mal en kan ik de stoel dupliceren.
De body
Als laatste onderwerp benoem ik de body. Hier hoeft gelukkig niet veel aan te veranderen. Alle sierstrips zijn verwijderd, maar voor de rest valt het wel mee. De body is rood gespoten en inmiddels voorzien van zilveren striping:

De laatste stand van zaken is dat ik ben begonnen met het passen van de decals. Die heb ik zelf gemaakt (maarliefst 16 uurtjes photoshoppen) en ben ze nu aan het passen op de body. Als alles goed is ga ik er echte decals van maken.