Greetz Richard
Oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.caprigek schreef:Bondracer schreef:Uitzonderlijke aanwinst manowar
Neo is bij deze het eerste merk die de Granada Coupe in 1:43 op de markt brengt. Heb deze op 1:87 van Schuco , maar deze goudbruine komt er bij mij ook vast en zeker.Wist je trouwens dat de Ford Granada Coupe met deze typeaanduiding enkel in de Engelstalige contreien zo genoemd werd. Op het Europese vasteland opereerde hij onder de typebenaming Ford Consul.
niet helemaal waar
de consul was de wat saaiere versie voor werknemers
de granada was het luxe paradijs voor directie
consul hadden standaard 4 cilinder modellen
de granada's 6 cilinder
groet michel
manowar schreef:Oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
Heb ook nog deze van Vanguard. Ford Granada 2.5 V6 L
Geef eerlijk toe dat ik daar niet veel verstand van heb.caprigek schreef:
die moet je bewaren is een druk fout
ford had in die tijd helemaal geen 2.5 L V6
granada's hadden
2,0 - 2,3 - 2,6 - of 3,0 liter
de laatste was een essex motor en was van engelse fabrikant
dus ook gelijk de slechtste motor (evenals de capri 3,0) veel voorkomende kwaal was koppakking die het gauw begaf
die andere waren duitse motoren en veel beter
groet michel
Ik dacht toch ook dat die Consuls soms V6 onderhuids hadden liggen , heb zelf een opa gehad met een Consul 1.7l 4 cylinder ,het is als het verhaal met de Scorpio (op het europees vasteland de naam Scorpio,en in Engeland was het de Granada terug) maar ik wil hier dan ook niet betweterig overkomen , van beide theorieen zal wel iets terug te vinden zijn , desalnietemin heb ik deze Granada / Consuls altijd geweldige sleeen gevondenmanowar schreef: Geef eerlijk toe dat ik daar niet veel verstand van heb.
Enkel als ik onderstaande internet site lees dan begrijp ik hier uit dat deze wel is geproduceerd
http://www.ford-granadaguild.org.uk/gu_granhist_mk1.php
Ben het overigens helemaal eens met de essex motor. Die was niet echt best
Denk ook dat dit een Consul is ipv een Granada aangezien pas vanaf 1975 al deze modellen de naam Granada krijgen. Het model is gemaakt door vanguards en is dacht ik uit 1972-73. Ik noem eigenlijk al deze modellen Granada en dat klopt dus eigenlijk niet.
manowar schreef:Geef eerlijk toe dat ik daar niet veel verstand van heb.
Enkel als ik onderstaande internet site lees dan begrijp ik hier uit dat deze wel is geproduceerd
http://www.ford-granadaguild.org.uk/gu_granhist_mk1.php
Ben het overigens helemaal eens met de essex motor. Die was niet echt best
Denk ook dat dit een Consul is ipv een Granada aangezien pas vanaf 1975 al deze modellen de naam Granada krijgen. Het model is gemaakt door vanguards en is dacht ik uit 1972-73. Ik noem eigenlijk al deze modellen Granada en dat klopt dus eigenlijk niet.
Wieldop schreef:Wat een hoop leuke wagens manowar!Goed bezig! De race-Astra en Senator vind ik toch wel hele vette Oples! Ook de M3 is natuurlijk über, eigenlijk ook de Fords, dus alles.