Natuurlijk merk er iets van.
Als medewerker van een horeca toeleverancier, kan ik mededelen, dat veel klanten slecht zijn "op tijd betalen", klanten die 2 tot 3 keer per week bevoorraad werden, is nu gedaald naar 1 tot 2 x per week of zelf 1x in de 2 weken.
Helaas zijn veel van onze klanten falliet gegaan.
Tja, als men minder geld te besteden heeft, dan ga je toch ergens op bezuinigen; hobby, verse bloemen in huis, tijdschriften, maar natuurlijk ook uit eten, barretje doen.
Maar aan de andere kant, zien we een toename bij bezorging van bedrijfs kantines, ik denk dat de lunches buiten het kantoor, nu lekker binnenhuis worden ge-eten. De supermarkt tak, met pasje, loopt wel als een tierelier.
Zelf hebben we net een reorganisatie achter de rug, en helaas hebben we van 35 medewerkers afscheid moeten nemen.
Zelf werk ik in het familiebedrijf met een vast salaris en een flexibel salaris (winst afhankelijk), dat flexibele deel is toch wel minder geworden de laatste 4 maand.
Ik ben van mening, dat wij in Nederland pas aan het begin staan van een grote ontslag golf, doordat eind mei veel overbrugging kredieten met Rijks garantie gaan vervallen.
Laten we maar weer met zijn allen uitkijken naar betere tijden.
Voor alle Forum leden, die onlangs zijn ontslagen of binnenkort hun ontslag tegemoet zien komen.
Heelveel sterkte in de aankomende tijd.
Ron