Aankondigingen in privecollecties

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Tim

Aankondigingen in privecollecties

Bericht door Tim »

Ik wilde even weten of er nog meer mensen hier hetzelfde over denken.
Het is niet zozeer dat ik me eraan stoor alswel dat ik het soms een beetje flauw vind overkomen.
De laatste maanden zie ik bij verschillende personen in hun privecollecties een blijde mededeling als ze op bv. Ebay iets gewonnen hebben, met foto erbij. Dan nog een foto als het model opgestuurd word, en dan nog een paar als het modelletje binnen is.
Kunnen we niet beter afspreken om alleen maar foto's van auto's te plaatsen als die daadwerkelijk in het bezit zijn?
Scheelt een hoop geblader en gezoek. Ik zit soms 10 keer naar feitelijk dezelfde update te kijken.
Iemand hier een aanvulling op/andere mening over? :D
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

dat slaat vast op mijn post :)
nou ik vind dat het mijn topic is, en die dingen komen een dezer dagen binnen, of het nu mijn eigen foto is of niet. Bovendien kijkt iedereen die hier is graag naar modellen, dus ik zie het probleem niet echt...

bovendien zie je het dan hoogstens 2 keer, een keer als het besteld is en als het model gearriveerd is komen de betere foto's...
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ben het met je eens Rene. Vindt het zelf ook een beetje irritant worden
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Denk dat het ook iets persoonlijks is. Als iemand het wil melden bij zijn privecollectie dan heb ik daar geen moeite mee. Die het zelf ook namelijk als ik bijvoorbeeld wat besteld heb via bijvoorbeeld marktplaats ofzo.

Maar als je je er aan stoort dan moet je er volgens mij gewoon niet naar kijken. Of zie ik dat nu verkeerd. :roll:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Aan de ene kant begrijp ik het wel. Maar het is ook zo dat je nadat iemand een update plaatst vaak er nog een paar keer langskomt omdat iedereen zijn commentaar er over geeft. Ik houd een paar verzamelingen in het oog omdat ik van die persoon weet dat ie een verzameling heeft met wagens die mij aanspreken en verder klik ik vaak op 'Markeer alle forums als gelezen' en vlieg door Privé collecties heen. Ik denk dat iedereen wel kleine dingetjes tegenkomt waar hij/zij niets mee heeft... :) Ik houd bv. niet van sms taal. :wink:
Tim

Bericht door Tim »

Jos schreef:dat slaat vast op mijn post :)

Nope, dat gaat over de posts van een aantal mensen.

Ricardo schreef:Maar als je je er aan stoort dan moet je er volgens mij gewoon niet naar kijken. Of zie ik dat nu verkeerd.

Dat is zo, maar ik lees graag alles. Ik vind iedere verzameling hier de moeite waard, het punt was gewoon dat ik het jammer vind om een aantal keer achter elkaar naar dezelfde auto te gaan zitten kijken. De topic word er ook niet overzichtelijker door.
Maar goed, het is je eigen topic. Ik probeer alleen de leesbaarheid wat omhoog te krijgen. 8)

St. Paul schreef:Ik houd bv. niet van sms taal.

:mrgreen:

Bart schreef:Ben het met je eens Rene. Vindt het zelf ook een beetje irritant worden

Dank. Ik heet alleen Tim. :wink:

Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik ben het wel met je eens Tim, wat nog grappiger is als mensen hun wagen laten zien waarop ze nog aan het bieden zijn. :doh:
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Ja of onzinnige antwoorden geven... voor de posts...
Zoals ik nu dus ook doe :wink:
Tim

Bericht door Tim »

Peter Parker schreef:Ik ben het wel met je eens Tim, wat nog grappiger is als mensen hun wagen laten zien waarop ze nog aan het bieden zijn. :doh:

Dat is inderdaad nog onhandiger! Dan zit je dus al 3 keer naar hetzelfde te kijken: Bieden, Kopen, Ontvangen. En als je laat weten waar je op aan het bieden bent, loop je ook nog eens het risico dat meelezers er voor je neus mee vandoor gaan. :|

Opel-DTM schreef:Ja of onzinnige antwoorden geven... voor de posts...
Zoals ik nu dus ook doe :wink:

Dat is ook hinderlijk. Vandaar dat ik er voorstander van ben om dat ranking systeem overboord te gooien. Sommigen hebben nu "expert" onder hun naam door een paar 100 Keer "leuk model/past goed in je collectie" te replyen. Op zich nix mis mee, anders gebeurt er niet zoveel op een forum. Maar als er geen status meer vanaf hangt komt het volgens mij wat beter over.

Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zal wel een stunt zijn dat een medeforumer er met je auto vandoor gaat op ebay. Maar dan is het ook z'n eigen schuld had ie het niet moeten posten :) Misschien is een voorstel wat vorige week gemaakt is dan wel wat. In je profiel een lijst opnemen met al je modelauto's :?: Ben je ook gelijk het onoverzichtelijke kwijt en kunnen opmerkingen etc. via een pb :roll:

:idea: Misschien is dit ook wel wat. Als iedereen nu met een datum in zijn titel geeft met de update, alleen wanneer er echt een auto aangeschaft is. Als je bijvoorbeeld ergens op geboden hebt, kun je wel een topic plaatsen maar laat je gewoon de datum staan. Zodra als het model thuis is pas je de datum aan.

ter voorbeeld

Ik heb geboden 12/12/04 op een modelauto. Mijn laatste update was 05/12/04.
Dus topic-titel is Ricardo's verzameling 05/12/04 en blijft ook zo omdat ik het model nog niet binnen heb.
Het model komt binnen op 18/12/04. De topic-titel wordt veranderd in Ricardo's verzameling 18/12/04

Op deze manier kan men dan zelf bepalen of je wel of niet in de topic gaat kijken toch :?:
Hoop dat ik het een beetje redelijk heb verwoord :D Anders maak ik er wel even een filmpje van :lol:
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Tim schreef:Dank. Ik heet alleen Tim. :wink:

Stom van me, keek namelijk net naar een ander bericht :doh:
Jos

Bericht door Jos »

De oplossing van Ricardo vind ik wel een aardige!!
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

het is wel een aardige oplossing. Maar houd er wel rekening mee, dat er ook nieuwe mensen komen. Als deze dan ook wat posten, en dit per ongeluk verkeerd doen, dan krijg je ook irritaties etc. Die weten nog niet precies hoe alles werkt met al die regeltjes. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling toch?
Afbeelding
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Bart schreef:Ben het met je eens Rene. Vindt het zelf ook een beetje irritant worden

:shock:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Op zich ben ik het wel eens met Ricardo maar ik denk dat het (helaas) weinig zin heeft dit soort extra regels aan te maken. De huidige worden al vaak zat niet nageleefd. Kijk maar naar de beurs en naar ombouwprojecten. Deze hebben beide hele korte duidelijke regels. Maar kijk je naar de posts dan zie je dat de regels blijkbaar vaak toch niet helemaal blijven hangen. Extra regels betekend extra werk voor mod's en extra irritatie zoals Jelmer al aangeeft.
Plaats reactie