[Rob] Nissan Skyline GT-R R35 1/12

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rpi
Schaal: 1:18

Re: [Rob - (rpi)] Bauer Bugatti Royale binnen :)

Bericht door rpi »

Heeft even geduurd, maar hij is er eindelijk de Bugatti Royale Type 41. Arriveerd vandaag met de Exoto/Revell Porsche 959 in het wit, waar ik later nog foto's van zal maken.

Het is een zeer gedetailleerd model met meer dan 1300 onderdelen (volgens opgave Bauer, heb ze niet nageteld)

Naar wat ik begrepen heb is Bauer onderdeel van PMA/Minichamps en moet dit hun high end divisie worden. Het model is beslist high end, maar mijn eerste indruk is dat Bauer nog wel wat laat liggen ten opzicht van bijvoorbeeld CMC en zijn meerprijs ten opzichte van Exoto/CMC niet helemaal gerechtvaardigd is.

Maar het is een indrukwekkend groot model en wordt geleverd met een houten sokkel met spiegel en naamplaatje. Ik weet nog niet of ik dat ga gebruiken. Het zou mooi zijn als daar een plexiglas kap voor was, maar de houten plaat houdt in mijn vitrine teveel licht tegen. Wel erg leuk is het natuurlijk dat je dan het extreem gedetailleerde chassis goed kunt bekijken.

Hier alvast enkele foto's. Een uitgebreide fotosessie ga ik later nog doen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Martini Racing
Contacteer:

Re: [Rob - (rpi)] Bauer Bugatti Royale binnen P55

Bericht door Martini Racing »

Ik heb die Royale al gezien in de winkel. Algemeen vind ik het een mooi model, maar ik vind dat ze de zetels bv beter konden gemaakt hebben...

Mooie update doh :)

(voor een 8-jarige heb jij wel veel zakgeld btw :P )
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Mooie update, wel een schaal 1:18 :shock: :?:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Een 8 jarige met veel sponsering :lol:
Zonder gekheid, fantastisch model en ben benieuwd naar een uitgebreide shoot, maar wat een verschil al in grote met het andere mooie oudje :shock: . Ben benieuwd ook naar de uitgebreider toegeligde meningen wat betreft de steekjes die worden laten vallen. Overigens denk ik niet dat Bauer de high-end division is van PMA, wat betreft het steekjes laten vallen misschien wel :P , maar volgens mij is dit een onderneming die al eerder van allerlei Bugatti dingen releasde en dat zal met dit model niet anders zijn. Ik denk dus dat het bedrijf het model er wellicht wel heeft laten maken, want dat kan gezien de steekjs goed kloppen. Op de één of andere manier heeft PMA daar een abbonement op :roll:
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Zozo.. :thump_up: Wat een geweld zeg. Het verschil mag er wezen met die andere BUG (ben even de naam kwijt. Type 33 of iets??) Ben benieuwd naar de update.

Wolf. :)
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:shock: Wat een monster :worshippy: Wat een details :drool:
Porsche

Bericht door Porsche »

:snooty: Eerst al Maurice van 13 met al zijn dure modellen en nu jij !! en PAS 8 !!!! :shock:
Mooie aanwinsten voor iemand die zo jong is en gestopt is met verzamelen :cool:
Doe vooral zo verder en vergeet aub :pray: te stoppen met verzamelen :thump_up: :worshippy:
:zwaai: Robje :dance: :angel:
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Zeer dikke bak zeg! Ik vind de details er toch nog erg goed uit zien moet ik zeggen :worshippy:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Absoluut een indrukwekkend model :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Die Bug is toch wel een van de meest legendarische automobiele ooit geweest.
De kleurstelling is erg fraai.

Ik heb begrepen dat de maatvoering echter meer 1:16 is dan 1:18, maar dat kan ik zelf niet beamen.
Schitterend om in je verzameling te hebben en uiteraard ben ik benieuwd naar nog meer detail foto's Rob :worshippy:
rpi

Bericht door rpi »

Powersprint schreef:Zeer dikke bak zeg! Ik vind de details er toch nog erg goed uit zien moet ik zeggen :worshippy:
Op zich zijn er vele mooie details, maar op het eerste gezicht vielen me gelijk een paar dingen op:
* Veel kleine onderdelen hebben gietrandjes.
* Sommige dingen zien er wat plasticachtig uit, zoals het dak en wielen.
* De louvre luikjes in de motorkap zijn gestansd, maar dat is minder mooi gedaan dan ik van Exoto en CMC gewend ben.
* De laklaag lijkt vrij dun en komt wat goedkoop over. Als ik dat vergelijk met de T35 van CMC, die laklaag ziet er ontzettend strak uit.
* RVS stootranden aan voorzijde (bumpers) zaten lijmresten aan.

Het is zeker een zeer hoogwaardig model, maar gezien de prijs die ervoor gevraagd wordt, had ik iets meer "balans" in de gebruikte materialen verwacht. De foto's op internet van Bauer zelf zijn allemaal van een preproductiemodel en zijn behoorlijk geretoucheerd.

Het chassis is zeer indrukwekkend :drool: , evenals de motor en dergelijke. (Om dat te benadrukken wordt een houten voet met spiegel meegeleverd)
rpi

Bericht door rpi »

rsh_scuderia schreef:Ik heb begrepen dat de maatvoering echter meer 1:16 is dan 1:18, maar dat kan ik zelf niet beamen.
Dat heb ik ook gelezen en dat lijkt me zeer aannemelijk. Hij is bijna net zo groot als mijn 1/12 Enzo en Carrera GT. Zeker in vergelijking met de erg kleine T35 is het verschil enorm.
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Zeer indrukwekkende wagen deze Bugatti :worshippy: :worshippy: :worshippy: Ben ook zeer benieuwd naar de extra foto's die je nog gaat maken.

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Ik lees net in de AIM dat het interieur ook helemaal niet klopt. En zijn er maar 6 van gebouwd (in het echt), en geen van alle heeft dat interieur :roll:
Toch wel aardig wat foutjes voor die prijs... :|

Maar dat alles bij elkaar is het wel echt een super model Rob :worshippy: :drool: :dance:

:respekt:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
galleria ferrari

Bericht door galleria ferrari »

prachtige aanwinst!! :dance: :drool:

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
Plaats reactie