Matts DD-ers. Eerbetoon aan... hemzelf.
Re: Matts DD-ers (update: 19 juli) SUPER MEGA UPDATE (12 stuks)
wow , dit kan je met recht zeggen een mega update !!
ze zijn prachtig matt ,en die subaru heeft mijn voorkeur (zou hem graag in het echt hebben)
ze zijn prachtig matt ,en die subaru heeft mijn voorkeur (zou hem graag in het echt hebben)
56x 1:43 / 3x 1:18 / 3x 1:24 / 1x 1:64 modellen van verstappen
- Gerben Olsder
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Hoi Matt,
Super mooi deze modellen. Het klopt dat de decals van de Lamborchini niet helemaal de juiste maat is. En dat is wel jammer maar het uiteindelijke model is wel erg mooi. En die van Pastorelli mag er ook zijn hoor! wauw!
Ik heb het donor model inmiddels ook besteld. Zo te zien hoeft er aan het model weinig aangepast te worden. Ik zie de defuser ontbreken maar dat is dan ook alles (zo te zien).
Geweldig Matt.
-Gerben-
Super mooi deze modellen. Het klopt dat de decals van de Lamborchini niet helemaal de juiste maat is. En dat is wel jammer maar het uiteindelijke model is wel erg mooi. En die van Pastorelli mag er ook zijn hoor! wauw!
Ik heb het donor model inmiddels ook besteld. Zo te zien hoeft er aan het model weinig aangepast te worden. Ik zie de defuser ontbreken maar dat is dan ook alles (zo te zien).
Geweldig Matt.
-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Klopt Gerben,...de diffuser dient aangepast te worden.
En als je de "LUX-DLE-90 tampon-print verwijderaar" in huis hebt, kun je ook zo de blauwe druk verwijderen.
Dit scheelt je weer de kleur WIT spuiten.....
Want dat blauw is namelijk géén decal, maar erop gedrukt.
Maar op zich is het best een pittige ombouw.
Er zitten nogal wat photo-etched onderdelen op het model en om die allemaal onbeschadigd te kunnen verwijderen is flink wat voorzichtigheid geboden.
Tevens zijn de ramen geen vast geheel zoals in de meeste Minichamps modellen, maar van die !#$%^&* losse kunststof ruitjes.
En laat dat nou nét altijd mijn meeeeeeeeest zwakke punt zijn in mijn "ombouw-carriérre"
En als je de "LUX-DLE-90 tampon-print verwijderaar" in huis hebt, kun je ook zo de blauwe druk verwijderen.
Dit scheelt je weer de kleur WIT spuiten.....

Want dat blauw is namelijk géén decal, maar erop gedrukt.
Maar op zich is het best een pittige ombouw.
Er zitten nogal wat photo-etched onderdelen op het model en om die allemaal onbeschadigd te kunnen verwijderen is flink wat voorzichtigheid geboden.
Tevens zijn de ramen geen vast geheel zoals in de meeste Minichamps modellen, maar van die !#$%^&* losse kunststof ruitjes.
En laat dat nou nét altijd mijn meeeeeeeeest zwakke punt zijn in mijn "ombouw-carriérre"

Carpe Diem
--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
heel knappe update
die subaru met het michelin manneke kan me helemaal bekoren als rallyfan
Kan je dat decal setje nog vinden?
heb er wel interesse voor
die subaru met het michelin manneke kan me helemaal bekoren als rallyfan
super mooie update mat,
alleen vind ik die porsche toch wel wat lomp gemaakt, Dat stukje plexiglas, (of glas ik weet nie wat het in het echt is) remt je toch verschrikkelijk af of niet?, als je naar de bugatti veyron kijkt tenminste.
die subaru is helemaal top. En dan spreek ik nog nieet eens over de dakar trucks
Echt fantastisch mooi
alleen vind ik die porsche toch wel wat lomp gemaakt, Dat stukje plexiglas, (of glas ik weet nie wat het in het echt is) remt je toch verschrikkelijk af of niet?, als je naar de bugatti veyron kijkt tenminste.
die subaru is helemaal top. En dan spreek ik nog nieet eens over de dakar trucks

Echt fantastisch mooi

soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
- Matt Modelautos
- Erelid
- Contacteer:
Hier kan ik je helaas niet mee helpen, maar zo nu en dan kom je zo'n setje nog tegen op Ebay.jurdup schreef: die subaru met het michelin manneke kan me helemaal bekoren als rallyfan
Ben er zelf i.i.g. maaaaaaaanden naar op zoek geweest.
En je weet,...de aanhouder wint.

Tja,..in het topic van Gerben is hier ook al een hele diskussie over geweest. Hij heeft dat model namelijk ook.supra007 schreef:.....alleen vind ik die porsche toch wel wat lomp gemaakt, Dat stukje plexiglas, (of glas ik weet nie wat het in het echt is) remt je toch verschrikkelijk af of niet?, als je naar de bugatti veyron kijkt tenminste.
Maar schijnbaar viel dat toch wel mee aangezien ze er de 12 uur van Sebring mee wisten te winnen.

Carpe Diem
heerlijke update en allemaal een lust voor het oog vind ik.
ik als rallyfan vind de subaru ook gaaf maar de porsche is de topper vind ik.
ik als rallyfan vind de subaru ook gaaf maar de porsche is de topper vind ik.
- Silverarrow
Prachtige updates, zeker al die speciale omgebouwde modellen. Als je niet had aan gegeven wat ombouw is en wat niet, dan had ik 't verschil niet kunnen ontdekken
.

Ik denk er luchtwervels ontstaan. De lucht wordt zo langs de motor gestuurd, maar tevens ook over de luchtwervels (en de spoiler) heen geleid. Ten opzichte van bijv. de Veyron maken de opstaande randen aan de zijkant volgens mij het verschil. Gok ik...supra007 schreef:alleen vind ik die porsche toch wel wat lomp gemaakt, Dat stukje plexiglas, (of glas ik weet nie wat het in het echt is) remt je toch verschrikkelijk af of niet?, als je naar de bugatti veyron kijkt tenminste.

- squadraminiatura
Complimenten voor de mooie update, de Apline Renaults van Randall Lawson blijven een bijzondere verschijning
op de circuits.
Ook de beide Porsche's zijn weer een erg mooie aanvulling
Met name de Aerodynamica van onze "Nederlandse Amerikaan" heeft mij toch even in mijn dokumentie doen duiken
De opstaande rand aan de achterzijde wordt een "Gurney" of "Gurney-Flap" genoemd.
Dit is een uitermate simpele en goedkope manier om een hoge mate van downforce te genereren met weinig "drag".
Vooropgesteld dat de Gurney niet hoger wordt als 20cm.
De Gurney-Flap kan ook toegepast worden op vleugels die onder een zeer scherpe hoek staan (Scherpe aanvalshoek), en anders zeer veel drag zouden veroorzaken.
De rechtopstaande rand zorgt voor een werveling direct achter die rand welke de luchtstroom die over de rand stroomt, als het ware naar beneden trekt.
In de jaren '70 werden deze randen veel toegepast op sportscar en endurance racewagens, zoals de Lola T70, maar ook gerenomeerde merken als Alfa Romeo, Ferrari en Porsche gebruikten deze relatief erg goedkope techniek.
Meestal in plexi-glas of aluminium uitgevoerd.
Ook in de NASCAR is een periode geweest dat alle auto's hier mee waren uitgerust. De ,vaak in zwart, gepopnagelde opstaande rand achterop de "kofferdeksel".
Ook nu kom je de Gurney nog tegen, bekijk de achterzijde van bijv. de Audi R10 Tdi of de Peugeot 908 Hdi fap. Onder de achterspoiler op de carroserie zie je rechtopstaande Gurney, nu echter van koolstofvezel en slecht 2 tot 3 cm hoog.
Deze vinding hebben we danken aan de Amerikaanse coureur Dan Gurney, die in 1971 voor het eerst een alu profiel uit de bouwmarkt achter op zijn racewagen schroefde, en daarmee iets ondekte wat ruim 40 jaar later nog steeds gebruikt wordt.
Ik hoop dat je het niet erg vond dat ik dit hele verhaal even in je topic parkeer, maar het maakt de Porsche wel extra interessant.
Groeten,
Ferry
op de circuits.
Ook de beide Porsche's zijn weer een erg mooie aanvulling

Met name de Aerodynamica van onze "Nederlandse Amerikaan" heeft mij toch even in mijn dokumentie doen duiken

De opstaande rand aan de achterzijde wordt een "Gurney" of "Gurney-Flap" genoemd.
Dit is een uitermate simpele en goedkope manier om een hoge mate van downforce te genereren met weinig "drag".
Vooropgesteld dat de Gurney niet hoger wordt als 20cm.
De Gurney-Flap kan ook toegepast worden op vleugels die onder een zeer scherpe hoek staan (Scherpe aanvalshoek), en anders zeer veel drag zouden veroorzaken.
De rechtopstaande rand zorgt voor een werveling direct achter die rand welke de luchtstroom die over de rand stroomt, als het ware naar beneden trekt.
In de jaren '70 werden deze randen veel toegepast op sportscar en endurance racewagens, zoals de Lola T70, maar ook gerenomeerde merken als Alfa Romeo, Ferrari en Porsche gebruikten deze relatief erg goedkope techniek.
Meestal in plexi-glas of aluminium uitgevoerd.
Ook in de NASCAR is een periode geweest dat alle auto's hier mee waren uitgerust. De ,vaak in zwart, gepopnagelde opstaande rand achterop de "kofferdeksel".
Ook nu kom je de Gurney nog tegen, bekijk de achterzijde van bijv. de Audi R10 Tdi of de Peugeot 908 Hdi fap. Onder de achterspoiler op de carroserie zie je rechtopstaande Gurney, nu echter van koolstofvezel en slecht 2 tot 3 cm hoog.
Deze vinding hebben we danken aan de Amerikaanse coureur Dan Gurney, die in 1971 voor het eerst een alu profiel uit de bouwmarkt achter op zijn racewagen schroefde, en daarmee iets ondekte wat ruim 40 jaar later nog steeds gebruikt wordt.
Ik hoop dat je het niet erg vond dat ik dit hele verhaal even in je topic parkeer, maar het maakt de Porsche wel extra interessant.
Groeten,
Ferry
update die respect afdwingt 

Website about motorsport
http://www.Motorsportpassion.net
Blog
http://motorsportpassion.vazily.be/#home
http://www.Motorsportpassion.net
Blog
http://motorsportpassion.vazily.be/#home
- FordMustangGT
- Schaal: 1:18
Wat een update Matt! Ik vind vooral die Alpines tof, wat een gave bakken zijn dat
Maar ook de Sub met de mooie livey vind ik zeer geslaagd 

- TestaRossa
- Contacteer:
Het duizelt me van de modellen in deze update......... 

#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Die gele Porsche 934 is wel heel raar uitgebouwd.
wat een update zeg,de ene wagen al mooier dan de andere knap gedaan Martin

http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ferrari10flrb
- Contacteer:
Idd met recht een super mega update
Respect ook voor de bouwkwaliteiten.

Respect ook voor de bouwkwaliteiten.
Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/