Ik rijd sinds 1,5 jaar in een Renault Clio 1.8 16v GrandPrix. Van dit type zijn slechts 500 stuks gemaakt. Omdat ik er al het één en ander aan gewijzigd heb, had ik het idee om mijn auto ook op schaal na te bouwen. Toen Ottomodels eindelijk met een 1:18 schaalmodel van de Williams kwam, zag ik mijn kans om eraan te beginnen

Allereerst de basis:

En hier mijn auto, zo gaat de Williams dus ook worden

Klik op deze link voor meer foto's van mijn auto: http://s648.photobucket.com/albums/uu20 ... =slideshow
Zoals je ziet genoeg aanpaswerk dus.
Het lijstje wat ik allemaal met het schaalmodel wil gaan doen is alsvolgt:
- Carrosserie overspuiten in goede kleur blauw (432 i.p.v. 449)
- Verlagen
- Witte Speedline Turini velgen schaal 1:18 eronder
- Stoelen zelfde kleur als mijn leer maken
- Vloerbedekking mat zwart schilderen
- Kunststof interieurdelen andere tint grijs maken, is nu te licht
Ik ben eerst begonnen met de zoektocht naar de juiste velgen, voordat ik verder zou gaan met de rest. Deze heb ik uiteindelijk gevonden onder een Fiat rally schaalmodel in het zilvergrijs en zelf wit gespoten. Daarna de velgen los onder een half gedemonteerde Williams gepast en het staat erg goed!

Momenteel staat de carrosserie klaar bij een spuiter om in de goede kleur gespoten te worden

Ondertussen ben ik bezig het interieur gelijk te maken aan mijn eigen auto. De stoelen heb ik geverfd in zijdematzwarte lak. Het dashboard en zijpanelen in donkergrijs zijdemat. Op onderstaande foto's kan je ook goed het verschil zien met het originele (veel te lichte) grijze kunststof. Een aantal delen (kaartenbak, handgreep, speaker) worden nog in een donkerdere tint grijs geverfd.

Enige problemen waar ik nu nog mee zit zijn de blauwe wijzerplaten die eigenlijk zwart moeten zijn en de "GrandPrix" sticker op de zijschermen. Heeft iemand nog ideeën of dit ergens te maken is?