Porsche Boxster S

Gebruikersavatar
Deathtrap
Berichten: 116
Lid geworden op: di 14 dec 2004 12:54
Schaal: 1:24
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Porsche Boxster S

Bericht door Deathtrap »

Net als zo vaak, kreeg ik van een Porsche bezitter het verzoek zijn Boxster na te maken. Aangezien ik toch nog wat zin en tijd had, heb ik die doos alvast uit de kast getrokken.

Het gaat hier om de Tamiya Boxster Special Edition. Deze doos bevat eigenlijk een Boxster S, met wat extra's.

Bijzonder veel heb ik nog niet gedaan. Ik heb de gietnaden weggeschuurd en alles glanzend zwart gespoten.
Ook heb ik het Boxster logo weggehaald, want bij een Boxster S hoort ook een Boxster S logo. Die heb ik inmiddels besteld, dus dat komt helemaal in orde.

Afbeelding
Afbeelding

Achter op de motorkap heb ik al een kleine spoiler gemaakt. Enrico (de eigenaar) heeft deze een tijdje terug op zijn auto gemonteerd en wilde dit (natuurlijk) ook op het model.
Ook zal het model een setje aangepaste (geperforeerde en geventileerde PE) remschijven krijgen en een setje lichtmetalen Turbo velgen.

Hier nog even 2 foto's van het origineel.
Afbeelding
En een foto van de spoiler
Afbeelding
Registered user of: http://www.modelbrouwers.nl/
Kyle
Berichten: 218
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 20:52
Locatie: Lisse

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Kyle »

Netjes,had hem al gezien op modelbrouwers. :D
Groeten Kyle

Porsche rules! :D :D :cool:
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Jaap »

leuk om in opdracht te bouwen, maakt het toch heel anders, maar maakt het ook een precieser werkje. Heb het zelf ook wel eens gedaan.
Gebruikersavatar
M.art-in
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 04 mei 2008 22:15
Schaal: 1:18

Re: Porsche Boxster S

Bericht door M.art-in »

waar heb je die decals besteld??

Leuk project btw, ik volg je topic :D
Gebruikersavatar
Deathtrap
Berichten: 116
Lid geworden op: di 14 dec 2004 12:54
Schaal: 1:24
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Deathtrap »

De decals heb ik besteld bij Mediamix Hobby (als ik me niet vergis in Singapore).

De Boxster heeft wat aandacht gehad van het weekend. Ik heb de body lichtjes geschuurd, zodat alle oneffenheden weg waren en daarna alles nog een laagje glanzend zwart gegeven.
Afbeelding

De zwarte lak is overigens wel een echte stof aantrekker... alles ligt er los op, maar het lijkt haast wel statisch :? :( Hopelijk is dat straks na de blanke lak niet meer het geval.

Dan nog even 2 foto's van de spoiler i.c.m. de achterbumper. De afmeting is volgens mij goed gelukt.
Afbeelding
Afbeelding
Wel is nog een "putje" te zien. Die heb ik niet helemaal goed dicht gekregen. Hier komt een nieuw Boxster S logo overheen.

De onderkant is verder afgewerkt met aluminium en enkele plekjes halfglanzend zwart.
Afbeelding

Tot zover dan maar weer :)
Arno
Registered user of: http://www.modelbrouwers.nl/
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Jaap »

mooi hoor, heel mooi :worshippy:
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Porsche Boxster S

Bericht door rudie20vt »

dat is een mooi project om te doen en zo te zien word hij ook erg mooi.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Wieldop »

Weer goed Deathtrap :cool: Hele dikke Prsch Boxster :D :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Deathtrap
Berichten: 116
Lid geworden op: di 14 dec 2004 12:54
Schaal: 1:24
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Deathtrap »

Voordat jullie je afvragen wanneer een update volgt... ik en mijn vriendin hebben een huis gekocht. We zitten nog midden in de verbouwing, maar zijn dit weekend begonnen aan wat de hobbykamer moet gaan worden. Ik hoop dus ergens in september daar weer te kunnen zitten. En heel misschien.... een beetje bouwen. ;)
Registered user of: http://www.modelbrouwers.nl/
Mracing
Berichten: 9
Lid geworden op: za 01 aug 2009 16:41
Schaal: 1:18

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Mracing »

:roll: misschien heb je na de verhuizing nog een grote kartonnen doos over , die kan je dan gebruiken als mini - spuitcabine en dan heb je niet zo veel last van stof en haren ... :wink:
Gebruikersavatar
Deathtrap
Berichten: 116
Lid geworden op: di 14 dec 2004 12:54
Schaal: 1:24
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Deathtrap »

Ik denk dat ik (als we de schuur gaan verbouwen) daar een mooie spuitcabine ga maken. En dat wordt dan een wat meer professionele. Degelijke verlichting, liefst een overdrukkamer, maar zeker een goede afzuiging en een manier om stof zo veel mogelijk tegen te gaan.

De hobbykamer is in elk geval bijna klaar :D Alleen het bureau moet nog worden geplaatst (allemaal maatwerk van een hele handige vader ;))
Ondertussen heb ik voor dit model een 3-spaaks stuur weten te krijgen, want dat week af met hetgeen dat in de bouwdoos zat. Omdat ik wel vaker een 3-spaaksstuur nodig heb, heb ik er even een mal van gemaakt en die ga ik deze week (hopelijk) gebruiken voor het dupliceren van de stuurtjes.
En zo komt er langzaam weer wat leven in mijn hobby :)

Arno
Registered user of: http://www.modelbrouwers.nl/
Gebruikersavatar
Deathtrap
Berichten: 116
Lid geworden op: di 14 dec 2004 12:54
Schaal: 1:24
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Deathtrap »

Nou... na een (veel te) lange pauze in mijn hobby, heb ik in de winterweken weer wat geknutseld. De Boxster S is inmiddels af en staat nu te wachten op de juiste velgen en een goed moment voor de eindfoto's.

Eerst nog even enkele tussenstappen:
Ik moest natuurlijk eerst alles aflakken voor een mooie hoogglans. Ook de interieurdelen zijn toen half glanzend zwart gespoten.
Afbeelding

Het uitlaatsysteem heb ik vervolgens heel lichtjes gekleurd met transparant oranje voor de bekende hitte verkleuring.
Afbeelding

En de plastic remschijven zijn vervangen door een mooi setje PE:
Afbeelding
Afbeelding

Het interieur is vervolgens in elkaar gestoken en voorzien van gordels en andere details. Waaronder een zelf gemaakt 3-spaaksstuur.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna kwam een vervelend klusje, namelijk het polijsten van de lak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja... en toen het moment dat het model dan toch echt klaar was. Op onderstaande foto's moet ik nog wat vette vingers weg poetsen, maar het is dan ook nog niet de eindrapportage. Zoals ik al zei, moet ik eerst nog de juiste velgen scoren en wachten op een waterig zonnetje voor de eindfoto's.
Afbeelding
Afbeelding

Arno
Registered user of: http://www.modelbrouwers.nl/
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Porsche Boxster S

Bericht door F40F50ENZO »

Zooooo, die is fraai geworden :worshippy:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Jaap »

dat heb je netjes gedaan :thump_up:
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Porsche Boxster S

Bericht door Wieldop »

Crap! Dat is goed gelukt zeg :respekt:

:thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie