Ferdi's 1:18 HE Ferrari verzameling: Concept cars

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18, NAMAC update 01/08

Bericht door Montezemolo »

Niek-106 schreef:Hotwheels heeft er een mooi model van gemaakt, details zien er goed uit :thump_up:

Niek :cool:
Inderdaad, ik heb deze ook in de collectie, en ben er ook zeer tevreden mee :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18, California update 01/08

Bericht door AutoWolf »

Mooie auto van Ferrari. Waardig in de lijn der edelen modellen :cool:



Wolf.
kobos
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 01 mei 2009 17:47
Locatie: belgie

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18, California update 01/08

Bericht door kobos »

is een mooi model, heb het zelf ook in de kast. :thump_up:



kobos. :)
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18, California update 01/08

Bericht door rsh_scuderia »

HW Elite gaat ook weer met dit model een stap vooruit :thump_up:
Valt me niks tegen.

De voorkant van de California vind ik persoonlijk sportief/krachtig en stijlvol. Daarna valt het allemaal een beetje weg.
Ik ben weliswaar een liefhebber van Ferrari, maar deze laat ik aan mij voorbij schieten, hoe goed het model ook wel niet is :worshippy:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18, California update 01/08

Bericht door Ferrarifan »

rsh_scuderia schreef:HW Elite gaat ook weer met dit model een stap vooruit :thump_up:
Valt me niks tegen.

De voorkant van de California vind ik persoonlijk sportief/krachtig en stijlvol. Daarna valt het allemaal een beetje weg.
Ik ben weliswaar een liefhebber van Ferrari, maar deze laat ik aan mij voorbij schieten, hoe goed het model ook wel niet is :worshippy:
Ja, ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik vind de California ook meer een stijlvolle elegante sportieve auto dan een krachtige stoere sensatie auto (geen typische Ferrari) Dit model koop je volgens mij ook niet omdat je specifiek Ferrari wilt rijden, maar meer omdat hij gewoon mooi is en veel luxe heeft. Zelfs een Ferrari hart gaat hier niet echt sneller van kloppen. Het zal volgens mij geen klassieker worden. Ik vind het ook meer, en dat bedoel ik niet oneerbiedig, een dames Ferrari. Ik zie hier bijvoorbeeld Doutzen Kroes (ja, je moet natuurlijk wel een beetje goed bij kas zitten) wel in rijden die relaxed een ritje doet, zeker met open kap. :drool:
Heren, hebben we daar een beetje beeld bij?? :wink:

(De mededeling in the fifth gear dat Ferrari met de California meer vrouwen wil aantrekken is een bevestiging op het bovenstaande).
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op do 06 aug 2009 21:38, 10 keer totaal gewijzigd.
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
Gebruikersavatar
daFFe
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 05 jul 2009 12:15
Locatie: Grimbergen (BE)

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18, California update 01/08

Bericht door daFFe »

prachtig model toch wel zowel in 1/18 als 1/1

daFFe
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18, California update 01/08

Bericht door rsh_scuderia »

Ferrarifan schreef:
rsh_scuderia schreef:HW Elite gaat ook weer met dit model een stap vooruit :thump_up:
Valt me niks tegen.

De voorkant van de California vind ik persoonlijk sportief/krachtig en stijlvol. Daarna valt het allemaal een beetje weg.
Ik ben weliswaar een liefhebber van Ferrari, maar deze laat ik aan mij voorbij schieten, hoe goed het model ook wel niet is :worshippy:
Ja, ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik vind de California ook meer een stijlvolle sportieve auto dan een krachtige stoere sensatie auto (geen typische Ferrari) Dit model koop je volgens mij ook niet omdat je echt Ferrari wilt rijden, maar meer omdat hij gewoon mooi is en veel luxe heeft. Zelfs een Ferrari hart gaat hier niet sneller van kloppen. Ik vind het ook meer, en dat bedoel ik niet oneerbiedig, een dames Ferrari. Ik zie hier bijvoorbeeld Doutzen Kroes wel in rijden, helemaal met open kap. :drool:
Heren, hebben we daar een beetje beeld bij?? :wink:
Iets met Doutzen Kroes? :angel:
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18, California update 01/08

Bericht door rudie20vt »

mooie lijnen en details. :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18, California update 01/08

Bericht door Silverarrow »

Niet de vetste Ferrari, maar zeker ook geen stakker :worshippy: , mooi model!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18

Bericht door Ferrarifan »

Dankzij Regenkaiser heb ik vandaag weer een juweeltje in ontvangst mogen nemen. Hiermee heb ik de serie compleet! :dance: :dance:
Nog even een keer tijd maken voor een aantal foto's en dan op autoforum. Tot snel!
(ik kan alvast verraden dat het om een Kyosho gaat)

Laatste aankopen:

Ferrari 512 TR, Update 2 pagina 3
Ferrari California, Update 5 pagina 6
Ferrari ?????, Update 6 binnenkort te zien
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
Gebruikersavatar
BenF1
Berichten: 755
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 15:32
Schaal: 1:18
Locatie: Ieper (BE)

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18

Bericht door BenF1 »

Dat werd gisteren op het NOS journaal aangegeven (ook op RTL 4 en SBS 6 trouwens). Er zou nog wel worden bekeken of Schumacher wel fit zou zijn. Maar dat Massa dit seizoen weer gaat rijden lijkt me erg onwaarschijnlijk met een schedelbasisfractuur.
Zijn belangrijkste reden zou zijn dat hij de vervelende situatie waarin Ferrari zich bevindt niet langer kon aanzien en Ferrari graag uit de brand wil helpen.
Bedankt.

Mooie aanwinst trouwens! :thump_up: Ben ook benieuwd naar de Ferrari ???-update :) .
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18

Bericht door Wieldop »

Zeer schoooone Fellali Califolnia :mrgreen: :thump_up: Met dak is hij idd een stukje mooier, maar ook zonder dak is het een fraaie kar :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18

Bericht door Smokey »

Mooie ferrari met hardtop zelfs :dance: :drool:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Parotech
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 29 mar 2009 20:24
Locatie: Veldegem (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18

Bericht door Parotech »

Strak die California :thump_up:
Voor deze hebben ze bij HW precies hun best gedaan :worshippy:
Mvg, Laurent :cool:
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Ferdi's Ferrari verzameling 1:18

Bericht door Ferrarifan »

Update 6. Dankzij Regenkaiser :worshippy: heb ik de 365 GT4/BB van Kyosho aan mijn verzameling kunnen toevoegen. De voorloper van de latere 512BB maar met een kleinere motorinhoud (4.4l ipv 5l). Een echte macho Ferrari deze Berlinetta Boxer, uit een tijd dat Ferrari nog puur was. Ik was al een tijd op zoek naar een zilverkleurige uitvoering maar kon deze nergens meer vinden. Gelukkig heb ik hem toch nog op de kop kunnen tikken op dit forum. Samen met de 512BB en de 512BBi is de serie nu compleet. Binnenkort wil ik nog een familie foto laten zien.

Afbeelding

De indrukwekkende 2 maal drie achterlichten en uitlaten (die alleen de allereerste uitvoeringen hadden) zijn hier goed te zien. De auto straalt een hoog jaren 70 gehalte uit.
Afbeelding

Uiteraard prachtige details weer op deze Kyosho, zowel rondom als in de auto.
Afbeelding

De gigantische motorkap met daaronder de machtige Boxer motor (4.4l V12 180 graden). Let ook op de prachtige details van het interieur.
Afbeelding

De typische Ferrari jaren 70 velgen.
Afbeelding

Wel jammer dat van het benzinetankje niet meer werk is gemaakt. Maar wat is ie toch mooi he, in 't zilver.
Afbeelding
Ik heb bewust voor donkere foto's gekozen, vond ik wel een aardig effect hebben in combinatie met de zilveren kleur van de auto. Ik hoor graag wat jullie van deze update vinden.
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op za 10 okt 2009 19:00, 5 keer totaal gewijzigd.
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
Plaats reactie