1967 Rat Style Volkswagen Kever 1/18

Plaats reactie
daFFe

1967 Rat Style Volkswagen Kever 1/18

Bericht door daFFe »

Terwijl ik mijn sauber pitcrew diorama aan het afwerken ben is eind vorige week mijn vw kever toegekomen.
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=98&t=16838

Dankzij dat ik in mijn jongere jaren (laat ons zeggen een 5tal jaar geleden) met enkele close vrienden onze eigen vrienden tuningclub hadden heb ik daar heel wat vrienden en contacten aan over gehouden. Daarvan zijn er nu een hele hoop die met zowel vw's als opel's uit de jaren 60 en 70 rijden. Sommige heel mooi opgemaakt en andere dan weer Rat Style. Vandaar dus ook een beetje de zin om in 1/18 een kevertje om te bouwen tot Rat Style model.

Vermits het mijn eerste model is dat ik volledig ga bewerken is dus alles ook nieuw en de eerste keer voor mij van demonteren tot terug in elkaar vijzen en ondertussen het opschuren en spuiten. Als er dus mensen zijn die deze topic gaandeweg willen voorzien van opbouwende commentaar hou jullie dan zeker niet in :).
Het gaat hier om een model dat gemaakt is door Sunnyside LTD iets waar ik zelf nog nooit van had gehoord en dus ook niet teveel gekost heeft voor moest het fout lopen.

Ik heb natuurlijk een paar mooie voorbeelden rondrijden hier in de regio en ook al wat opzoekwerk gedaan op het internet en op meetings.
Of het afgewerkte resultaat zal gaan zijn zoals ik het voor ogen heb nu dat is nog maar de grote vraag maar hier komt alvast een lijstje met de dingen die op het progamma staan.

De kever zal in het matgrijs komen of een soort van muizengrijs dat zal worden overspoten met mat blanke lak.
Door de jaren heen zijn er al wat deuren en motorkappen of kofferdeksels vervangen wegens schade en die komen dus in een andere kleur.
Lichten en bumpers die niet meer zo nauwkeurig vasthangen aan de wagen.
We gaan een poging ondernemen om een zwart wit blokkenspel op het dak aan te brengen.
We gaan ook proberen om een draagrek of baggagerek te maken voor op het dak met de nodige rommel erop.
En natuurlijk de wagen voorzien van het nodige vuil en roest.
Ook niet te vergeten zijn de echte alu fluchs velgen die onder de kever zullen komen.
En in iets mindere vorm gaan we ook een beetje aan het interrieur werken om dat er wat afgeleefd te laten uitzien.

Bon genoeg gezeverd ... hier volgen de eerste fototjes.

Zo kwam de kever einde vorige week binnengereden.
Afbeelding
Afbeelding

Natuurlijk kan een mens het dan niet laten om hem al even op zijn buikje te leggen.
Afbeelding
Afbeelding

En zo ziet hij eruit na de eerste schuurwerken.
Afbeelding
Afbeelding
zoals jullie konden zien was hij beige als standard kleur en zo zullen ook de motorkap en achterklep voorzien blijven van kleur. Momenteel gewoon zachtjes de glanslaag eraf geschuurd.

Nu gaan we nog ff verder zoeken naar de juiste kleur uit het Tamiya gamma en zullen deze vanavond nog besteld worden met de nodige primer erbij en een tube patty om de overbodige gaatjes dicht te werken die er niet horen te zijn.

daFFe
STREETTUNERZ
Contacteer:

Re: 1967 Rat Style Volkswagen Kever 1/18

Bericht door STREETTUNERZ »

Rat look is zeker gaaf maar ga je ook echt hem laten roesten?
Afbeelding
zerotohundred.com The automotive lifestyle network
Martini Racing
Contacteer:

Bericht door Martini Racing »

Het was petanq zo'n mooi modelletje in het begin, wrm toch... :doh:
Nils

Bericht door Nils »

ik vond 'm zo al oogverblindend, hoor.. ook mooi gedetailleerd.

ik zou er niets aan veranderen, zelfs verlagen niet. :doh:

maargoed, ik zal dit volgen en zien hoe het uitpakt. veel succes! :angel:
COMING SOON Anson Mercedes-Benz C-klasse Elegance sedan (1:18)
thebulldog

Bericht door thebulldog »

Ziet er al gaaf uit :thump_up:

Welk merk is deze? Road Though? en nog ff een vraag hoe heb je die vooras ingekort en de achterkant zo gekregen??

Latrssss
Wieldop
Schaal: 1:18

Bericht door Wieldop »

Kevertjes mag je wat mij betreft voor de volle 100% aanpassen, lelijke dingen. Maar dat aanpassen gebeurt hier, en daar heb ik :respekt: voor :thump_up: :worshippy:
Afbeelding
daFFe

Bericht door daFFe »

STREETTUNERZ schreef:Rat look is zeker gaaf maar ga je ook echt hem laten roesten?
we gaan idd een poging doen van hem te laten roesten. Hoe? dat leg ik later uit als ik zover ben.
Nils schreef:ik vond 'm zo al oogverblindend, hoor.. ook mooi gedetailleerd.

ik zou er niets aan veranderen, zelfs verlagen niet. :doh:

maargoed, ik zal dit volgen en zien hoe het uitpakt. veel succes! :angel:
Het is zeker geen mis bakske maar het heeft aanpassingen nodig naar mijn zin. Standard zou ik er nooit mee rijden.
Qua details zijn er andere modelbouwers die knappere kevertjes hebben dan deze van Sunnyside LTD.
thebulldog schreef:Ziet er al gaaf uit :thump_up:

Welk merk is deze? Road Though? en nog ff een vraag hoe heb je die vooras ingekort en de achterkant zo gekregen??

Latrssss
Deze is van Sunnyside LTD maar als je hem zou kopen om zo in de kast te zetten zou ik u Bburago of Solido aanraden die zijn mooier afgewerkt en hebben realistischer details. Voor wat ik ermee van plan ben maakte het niet echt uit. + Ik wil de mooi gedetailleerde modelletjes laten voor zij die hem graag zo zien :)
Voor en achteras waren gewoon snel gemaakt met een stevige ijzerdraad die kan geplooid worden naar eigen wens.

Wieldop schreef:Kevertjes mag je wat mij betreft voor de volle 100% aanpassen, lelijke dingen. Maar dat aanpassen gebeurt hier, en daar heb ik :respekt: voor :thump_up: :worshippy:
Thx ... we gaan er proberen het beste van te maken he :)
daFFe

Bericht door daFFe »

Kleine vraag die ik daarnet ben vergeten te stellen hier op het forum.

Ik was gisterenavond aan het kijken om mijn kleuren te bestellen en op de site van tamiya had ik begrepen dat de TS reeks van hen geen slechte keuze bleek te zijn om deze zaak in kleur te brengen. Nu zie ik dat op al die bussen staat geschreven for plastics. Nu is dus mijn vraag of het toch mogelijk is zonder veel gezever de kever met deze TS paints van Tamiya te spuiten of dat ik beter naar iets anders uitkijken en wat dan wel.

daFFe
hakushi

Bericht door hakushi »

rustoleum lol :lol:

ik vind tamiya prima gaan met metalen modellen, had ooit wel wat troubles met rood.
maar mat zwart (ik neem aan dat je die voor de ratstyle gaat gebruiken) gaat prima.
daFFe

Bericht door daFFe »

Okido, de Tamiya paint is besteld en het zal German Grey worden.

daFFe
Martini Racing
Contacteer:

Bericht door Martini Racing »

Verf bestellen :shock: Hebben ze zoiets niet in stock dan. :shock:
thebulldog

Bericht door thebulldog »

Deze is van Sunnyside LTD maar als je hem zou kopen om zo in de kast te zetten zou ik u Bburago of Solido aanraden die zijn mooier afgewerkt en hebben realistischer details. Voor wat ik ermee van plan ben maakte het niet echt uit. + Ik wil de mooi gedetailleerde modelletjes laten voor zij die hem graag zo zien
Voor en achteras waren gewoon snel gemaakt met een stevige ijzerdraad die kan geplooid worden naar eigen wens.

Thanxsss voor je antwoord, het gaat mij niet om de afwerking of wat dan ook ik spaar zelf alleen VW Luchtgekoeld (heb er een kleine 1100 staan in 1:100 tot een 1:Trapauto en zelf ook 2x een 1:1 gehad) , Porsche en de R33 en R34 van Nissan Skyline.

Is dat merk SunnySide LTD alleen in belgie te koop? of ook in NL? ik ken heel dat merk niet (wel op een BE forum gezien maar nog nooit 1 goed kunnen bekijken) Heb je misschien een link naar een winkel die ze te koop heeft? die zou ik dan graag ontvangen, dan kan ik deze ook aan mijn collectie toevoegen (hoop niet dat er zoveel kleuren zijn als bij de Solido kevers, ben er namelijk 1 die elke kleur wilt hebben)
daFFe

Bericht door daFFe »

Martini Racing schreef:Verf bestellen :shock: Hebben ze zoiets niet in stock dan. :shock:
Online bestellen he ... onze beste hobby en modelbouw winkel uit de regio is voor goed dicht en ik rij meer op aan brandstof om snel een nieuwe goeie winkel te zoeken dan dat ik transportkosten betaal op onlinebestellingen ... En ik heb geduld dus ik kan wel enkele dagen wachten :)

thebulldog schreef:
Deze is van Sunnyside LTD maar als je hem zou kopen om zo in de kast te zetten zou ik u Bburago of Solido aanraden die zijn mooier afgewerkt en hebben realistischer details. Voor wat ik ermee van plan ben maakte het niet echt uit. + Ik wil de mooi gedetailleerde modelletjes laten voor zij die hem graag zo zien

Thanxsss voor je antwoord, het gaat mij niet om de afwerking of wat dan ook ik spaar zelf alleen VW Luchtgekoeld (heb er een kleine 1100 staan in 1:100 tot een 1:Trapauto en zelf ook 2x een 1:1 gehad) , Porsche en de R33 en R34 van Nissan Skyline.

Is dat merk SunnySide LTD alleen in belgie te koop? of ook in NL? ik ken heel dat merk niet (wel op een BE forum gezien maar nog nooit 1 goed kunnen bekijken) Heb je misschien een link naar een winkel die ze te koop heeft? die zou ik dan graag ontvangen, dan kan ik deze ook aan mijn collectie toevoegen (hoop niet dat er zoveel kleuren zijn als bij de Solido kevers, ben er namelijk 1 die elke kleur wilt hebben)

Ik heb het model op de kop kunnen tikken via ebay. als ik me niet vergis was het een duitse verkoper genaamd good_toys. Hij heeft voornamelijk speelgoed en 1/72 miniatuurtjes te koop.

daFFe
daFFe

Bericht door daFFe »

Gisteren de primer en verfbussen toegekregen en maar direct ff aan de slag gegaan.

Eerst hier en daar nog wat gaatjes dichtgestopt met de patty en vandaag afgeschuurd en dan alles (uiteindelijk ook de motorkap en kofferklep) in de primer gezet.

Afbeelding

Om de tijd te doden en het wachten op het materiaal wat te verlichten was ik al begonnen aan het baggagerekje voor op het dak. Plooibare staaldraad denk ik dat het is op maat gesneden en geplooid en vervolgens aan elkaar geplakt. Van op mijn werk (ben chocolatier - patissier) houten stokjes meegebracht om ijsjes mee te eten en daar dan houten plankjes van gesneden om op het rekje te leggen.

Afbeelding

En me ook al wat bezig gehouden met aplicatietape te betekenen met een dambordmotief op maat voor op het dakje. Gaan we proberen op het dakje te plakken en de vakken die vrij blijven zouden dan uiteinlijk in het matt zwart moeten komen en achteraf de rest in het donker grijs.

Afbeelding

Mogelijk in de loop van het weekend meer updates en anders maandag.

daFFe
daFFe

Bericht door daFFe »

Ok ik had gisteren om te proberen al het deel waar ook het dak aan vast hangt in primer gezet. Omstreeks 17u ongeveer is dat gebeurd dus die heeft ondertussen dik 24uur kunnen drogen. Net plak ik er de tape op om de vlakken te bedekken die moeten wit blijven van het dambord. 1tje plakte niet echt goed, wil hem lostrekken en trek al de primer mee. :(
Ondertussen net het dakje gans terug opgeschuurd en in primer gezet. Wat kan er fout zijn gelopen? Het is Tamiya fine surface primer for plastic & metal.

daFFe
Plaats reactie