Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Jolly Club

Re: Formule 1 2009

Bericht door Jolly Club »

Voor een triest figuur als Piquet junior zal ik geen greintje respect op kunnen brengen Vic. Dompelt uit puur egoisme, en een chronisch gebrek aan zelfreflectie, de ganse Formule 1 in het zoveelste schandaal op rij. Anno 2008 accepteert meneer een bijzonder dubieuze opdracht, liegt de hele wereld moedwillig een oor aan, en geniet vervolgens onverdiend van nog een seizoentje racen. Als vervolgens blijkt dat 'ie echt nergens anders goed voor is, en meneertje dus volkomen terecht op de keien gesmeten wordt gaat ineens de beerput open en spreekt ie plots een nieuwe waarheid. En dan ook nog immuniteit voor strafvervolging?!?!? :wall:

Wat als Renault hem niet had weggestuurd, zou hij dan ook zijn grote tetter hebben losgetrokken ? NEEN ! :snooty:

Dergelijk opportunisme mag van mij zwaar bestraft worden. Tel daarbij het idee dat je moedwillig een F1-wagen op snelheid in een muur prakt, in de zelfgenoegzame overtuiging dat dit qua veiligheid toch geen gevolgen voor je gaat hebben. Ik vind het ronduit respectloos in de richting van ELKE serieuze rijder die onbedoeld op een muur is geknald, en daar WEL gewond (of erger) bij raakte...

Ik zeg nergens dat ik Piquet dood wens of wat dan ook, maar een gevalletje kreupele knie tot aan zijn oude dag had hem misschien wat realiteitszin bijgebracht. Denkt hij nu echt zijn toch al twijfelachtige reputatie te redden, of zal 'ie echt nog steeds geloven dat 'ie een mooi potje kan autoracen ?? :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Jolly Club schreef:Voor een triest figuur als Piquet junior zal ik geen greintje respect op kunnen brengen Vic. Dompelt uit puur egoisme, en een chronisch gebrek aan zelfreflectie, de ganse Formule 1 in het zoveelste schandaal op rij. Anno 2008 accepteert meneer een bijzonder dubieuze opdracht, liegt de hele wereld moedwillig een oor aan, en geniet vervolgens onverdiend van nog een seizoentje racen. Als vervolgens blijkt dat 'ie echt nergens anders goed voor is, en meneertje dus volkomen terecht op de keien gesmeten wordt gaat ineens de beerput open en spreekt ie plots een nieuwe waarheid. En dan ook nog immuniteit voor strafvervolging?!?!? :wall:

Wat als Renault hem niet had weggestuurd, zou hij dan ook zijn grote tetter hebben losgetrokken ? NEEN ! :snooty:

Dergelijk opportunisme mag van mij zwaar bestraft worden. Tel daarbij het idee dat je moedwillig een F1-wagen op snelheid in een muur prakt, in de zelfgenoegzame overtuiging dat dit qua veiligheid toch geen gevolgen voor je gaat hebben. Ik vind het ronduit respectloos in de richting van ELKE serieuze rijder die onbedoeld op een muur is geknald, en daar WEL gewond (of erger) bij raakte...

Ik zeg nergens dat ik Piquet dood wens of wat dan ook, maar een gevalletje kreupele knie tot aan zijn oude dag had hem misschien wat realiteitszin bijgebracht. Denkt hij nu echt zijn toch al twijfelachtige reputatie te redden, of zal 'ie echt nog steeds geloven dat 'ie een mooi potje kan autoracen ?? :think:
Mooi geschreven :thump_up: En helemaal mee eens!!
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

beste Martin
Mooi geschreven dat wel,dat hij zou moeten gestraft worden volledig mee akkoord,maar iemand letsels toewensen dat is echt een stap te ver dat wens je niemand toe .
groeten victor
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

FIA biedt ook Pat Symonds immuniteit aan
Briatore mogelijk alleen in beklaagdenbank
[15-09-2009] De FIA heeft Renaults technisch directeur Pat Symonds immuniteit aangeboden mits hij de volledige waarheid vertelt over wat zich vorig jaar heeft afgespeeld tijdens de Grand Prix van Singapore.

FIA biedt Pat Symonds immuniteit aan
Met nog minder dan een week te gaan voordat Renault in Parijs voor het World Motor Sport Council moet verschijnen om zich te verantwoorden voor de beschuldiging van hun voormalige coureur Nelson Piquet - die beweert dat hij gevraagd is met opzet te crashen om zo Fernando Alonso aan een zege te helpen - heeft de FIA Pat Symonds, volgens Autosport, ook immuniteit geboden.

Nelson Piquet heeft al immuniteit, wat betekent dat op de voorwaarde dat de twee openheid geven over het voorval, ze niet gestraft worden voor hun daden. Volgens Piquet heeft Symonds een belangrijke rol gespeeld in 'crashgate'. Zo zou hij samen met Briatore aan Piquet gevraagd hebben opzettelijk te crashen. Ook zou hij op een plattegrond hebben aangewezen wat de gunstigste plek zou zijn voor Piquet om te crashen.

De Engelsman werd in België al ondervraagd, maar Symonds weigerde op de meeste vragen antwoord te geven. Het is niet duidelijkheid of Symonds het aanbod van de FIA geaccepteerd heeft. Doet hij dat wel dan hangt alleen Flavio Briatore een zware straf boven het hoofd.
dit ruikt meer en meer naar de zoveelste persoonlijke afrekening van ene heer Max Mosley eerst Ron Dennis nu weer Flavio Briarore
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Powersprint
Schaal: 1:18

Bericht door Powersprint »

Lotus-naam keert volgend jaar terug in Formule 1
15 september 2009

De naam Lotus keert na vijftien jaar weer terug in de Formule 1. De FIA heeft Lotus namelijk aangewezen als de vervanger van BMW, dat na dit seizoen uit de Formule 1 stapt en dat nog altijd geen koper heeft gevonden voor het team.

"Na een strenge en intensieve selectieprocedure is het Lotus F1 Team benoemd tot het dertiende team voor 2010", maakte de FIA dinsdag in een verklaring bekend. "De FIA heeft ook een inschrijving ontvangen van BMW-Sauber, maar er bestaat nog steeds veel onduidelijkheid over de toekomst van dat team. De inschrijving van BMW is echter van een dermate hoog niveau dat besloten is om BMW-Sauber tot veertiende team te benoemen voor 2010. Dit houdt in dat als een van de bevestigde teams van de grid verdwijnt, BMW-Sauber de leeggevallen plek zal kunnen innemen."

De autosportbond zal echter ook gaan onderzoeken of de startgrid volgend jaar kan worden uitgebreid naar veertien teams, zodat BMW-Sauber volgend seizoen sowieso mee kan blijven doen, mits de Zwitserse renstal wordt overgenomen.

Het nieuwe Lotus-team wordt gefinancierd door de Maleisische overheid en een groep Maleisische investeerders. De renstal zal worden gerund vanuit het Engelse Norfolk en worden geleid door teambaas Tony Fernandes (directeur van het Maleisische Tune Group, dat eigenaar is van luchtvaartmaatschappij Air Asia, nu nog sponsor van Williams) en technisch directeur Mike Gascoyne, die eerder werkzaam was voor Force India, Spyker F1, Toyota, Renault, Jordan, Tyrrell en McLaren. Lotus zal net als de drie andere nieuwe teams gaan rijden met Cosworth-motoren.
:dance: :dance: :thump_up:
FIA wil grid uitbreiden naar veertien teams
15 september 2009

De FIA zal kijken of het mogelijk is om de grid volgend jaar uit te breiden naar veertien teams. Zo heeft de internationale autosportbond dinsdag bekendgemaakt. Mogelijk staan er volgend Formule 1-seizoen dus 28 coureurs aan de start.

De FIA wees Lotus dinsdag aan als vervanger van BMW-Sauber, waarvoor nog geen koper is gevonden. De autosportfederatie zou het BMW-team echter graag in de Formule 1 houden en besloot de renstal daarom te benoemen tot 'veertiende team', wat inhoudt dat zij bovenaan de reservelijst staat. De FIA liet echter ook weten: "De FIA denkt dat er wel wat te zeggen valt voor een uitbreiding naar veertien teams. De FIA zal spoedig contact opnemen met de huidige teams om te kijken of de regels zo kunnen worden aangepast dat er in 2010 28 wagens op de grid kunnen staan."
:dance: :dance: :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

In aanvulling van de immuniteit van Symonds het transcript van het gesprek tussen hem en de FIA.

(bron; formule1nieuws.nl/Autosport.com)

De website Autosport.com heeft een transcript gepubliceerd, waarin de belangrijkste stukken staan over het interview tussen de FIA en Pat Symonds van het Renault team. Dit interview vond plaats tijdens de GP van België. De ondervraging gaat over wat er gebeurde net voor de start van de GP van Singapore in 2008. Er zou een gesprek geweest zijn tussen Flavio Briatore, Pat Symonds en Nelson Piquet Jr. om tijdens de race opzettelijk te crashen.

Het transcript:

FIA adviseur: Vertel het in je eigen woorden Mr. Symonds. Wat is er tegen Nelson Piquet Jr. gezegd tijdens de meeting? Dit is kort voor de race.

Symonds: Ik herinner het mij niet echt meer.

FIA adviseur: Je herinnert het je niet?

Symonds: Neen.

FIA adviseur: Nelson Piquet Jr. heeft gezegd, dat hij door jouw gevraagd was om opzettelijk een crash te veroorzaken. Is dit waar?

Symonds: Nelson heeft de dag vooraf tegen mij gesproken en hij heeft dat gesuggereerd. Dat is alles wat ik zou willen zeggen.

FIA adviseur: Mr. Symonds, wist jij dat er een crash zou plaatsvinden in de 14de ronde?

Symonds: Ik wil deze vraag niet beantwoorden.

FIA adviseur: Er is één iets wat ik je zou willen vragen. Ik leg het je voor opdat je er over kan nadenken. Mr. Piquet Jr. zegt, nadat hij de meeting had met jou en Flavio Briatore, dat hij jou individueel gesproken heeft met de kaart van het circuit. Herinner je je dat?

Symonds: Ik zou dat niet willen beantwoorden. Ik kan het me niet herinneren, maar het ziet ernaar uit dat Nelson daar meer over gesproken heeft.

FIA adviseur: Mr Piquet Jr. zegt ook dat tijdens de meeting jij een specifieke plek aanduidde, waar hij het accident zou moeten laten plaatsvinden. Er zou gezegd zijn, dat dit de verste plaats was van elke kraanlift. Het zou de meeste kans gegeven hebben op een safety car.

Symonds: Ik wil deze vraag niet beantwoorden.

FIA adviseur: (Refererend naar net voor de race) Was het jij die aan het woord was tijdens die meeting Mr. Symonds?

Symonds: Ik weet zeker dat het wij beiden waren, maar ik weet het niet zeker. Sorry, dat is een tegenstrijdigheid. Ik veronderstel dat we het beiden waren, dat zou normaal zijn. Het is eigenlijk Flavio die meestal aan het woord is. Ik ben niet altijd akkoord met hem wat hij zegt, maar wel voor de meerderheid.

FIA adviseur: Om absoluut zeker te zijn wat Nelson Piquet Jr. heeft gezegd, was het jij dat hem gevraagd had om opzettelijk een crash te veroorzaken?

Symonds: Ik kan jou niet beantwoorden.

FIA adviseur: Kan ik zeggen Mr. Symonds, dat jij in een positie geplaatst bent, waar je moest vragen aan Mr. Piquet Jr. om te crashen omdat dat beter zou zijn. Het zou op de lange termijn beter zijn voor jou, om dat tegen de stewards vandaag te zeggen?

Symonds: Ik begrijp dat volledig.

FIA adviseur: Ja.

Symonds: Ik wil niet liegen tegen jou. Ik heb niet gelogen tegen jou, maar ik heb mijn positie een beetje herzien.

FIA adviseur: Ben je er van bewust dat de stewards conclusies kunnen trekken, doordat je niet bereid bent om mee te werken aan wat er gezegd werd tijdens de meeting?

Symonds: Ik ben mij daarvan bewust.

FIA adviseur: Ik denk dat ik geen verdere vragen heb.

De FIA heeft intussen immuniteit aangeboden aan Pat Symonds. Echter is het nog niet duidelijk of hij deze heeft aanvaard.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
fish88

Bericht door fish88 »

Eerste foto van de USF1

Afbeelding

:shifty:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Powersprint

Bericht door Powersprint »

:mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Rood met gouwe vellegen! :drool:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
belcar

Bericht door belcar »

Crashgate episode 8:
Briatore en Symonds weg bij Renault
Team erkent impliciet aantijgingen competitievervalsing
[16-09-2009] Renault heeft bekendgemaakt dat teambaas Flavio Briatore en technisch directeur Pat Symonds met onmiddellijke ingang de renstal hebben verlaten. Bovendien laat het team weten dat de aantijgingen van competitievervalsing niet ''zullen worden betwist.

Renault wordt ervan beschuldigd dat de teamleiding (Briatore en Symonds) vorig jaar tijdens de Grand Prix van Singapore Nelson Piquet hebben gevraagd opzettelijk te crashen om een safetycar-situatie te veroorzaken. Daardoor werd Fernando Alonso aan de zege geholpen.

“Het ING Renault Formule 1-team zal de recente beschuldigingen van de FIA met betrekking tot de 2008 Singapore Grand Prix niet betwisten”, aldus het persbericht. Dat komt in feite neer op een schuldbekentenis.

Tijdens de Grand Prix van Monza werd duidelijk dat de FIA over uitgebreide documentatie beschikt met betrekking tot de race in Singapore vorig jaar. Piquets verklaring, aangevuld met de telemetrie van de crash en radiotranscripties tussen hem en zijn engineer - die Formule 1.nl heeft ingezien - wijst erop dat het team inderdaad in de fout is gegaan.

Gisteren werd duidelijk dat de FIA Pat Symonds immuniteit heeft aangeboden in ruil voor zijn verklaring over de gebeurtenissen in Singapore. Dat heeft er kennelijk toe geleid dat Renault zijn eigen conclusies heeft getrokken door de twee hoofdrolspelers op straat te zetten.

Dat neemt niet weg dat Renault volgende week gewoon voor de World Motor Sport Council (WMSC) moet verschijnen. Ook is het onwaarschijnlijk dat het team door het ontslaan van Briatore en Symonds de dans ontspringt. FIA-president Max Mosley verklaarde immers al eerder dat het team een uitsluiting van het kampioenschap boven het hoofd hangt indien bewezen wordt dat de equipe zich schuldig heeft gemaakt aan competitievervalsing.
Bron: http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-34-9680.html

F1 saai? :angel: :mrgreen:

Briatore en Symonds exit F1 :worshippy: Hoop wel dat Renault in de F1 mag blijven
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Wat een uitkomst van een aantal weken geruchten. Dat ze dit doen, dat betekent dat de bewijzen tegen hen wel erg sterk zijn. Het is geen goede zaak voor de F1 en dat is jammer.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Mooi om te lezen.
Dat je zoiets bedenkt is al erg bizar. Dat het de waarheid blijkt te zijn is maakt het allemaal nog spectaculairder :shock:

Ik ben benieuwd wat voor consequenties dit heeft voor Renault en Alonso :thump_up:
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

:dance: Eindelijk verlost van die Briatore, die al jaren en jaren bezig is met het verzieken van F1 loopbanen en het saboteren van de sport. Dit is echt niet het enige wat deze man op z'n geweten heeft, wie weet wat er nu nog boven tafel gaat komen.
Ik hoop dat de FIA ook zo ver gaat dat ze Briatore voorgoed uit de F1 sport verbannen.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Silverarrow

Bericht door Silverarrow »

rsh_scuderia schreef:Mooi om te lezen.
Dat je zoiets bedenkt is al erg bizar. Dat het de waarheid blijkt te zijn is maakt het allemaal nog spectaculairder :shock:

Ik ben benieuwd wat voor consequenties dit heeft voor Renault en Alonso :thump_up:
€100.000.000,- Boete en schorsing uit 't (constructeurs)kampioenschap? :whistle: :mrgreen:

Bizarre situatie inderdaad, maar wie zegt dat dit niet vaker voorkomt? Toevallig trok Piquet nu (onterecht) z'n muil open, omdat Renault 'm (terecht) eruit knikkerde.
Afbeelding
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

TestaRossa schreef::dance: Eindelijk verlost van die Briatore, die al jaren en jaren bezig is met het verzieken van F1 loopbanen en het saboteren van de sport. Dit is echt niet het enige wat deze man op z'n geweten heeft, wie weet wat er nu nog boven tafel gaat komen.
Ik hoop dat de FIA ook zo ver gaat dat ze Briatore voorgoed uit de F1 sport verbannen.
Misschien heeft Berlosconi nog een plekkie voor Flavio, op het ministerie van List & Bedrog in Palermo :doh:
Don't mess with the family :cool:
:think: Nelsinjo jr. zal morgen wel wakker worden naast een paardenhoofd :wink:
Plaats reactie