iemand het lef heeft gehad om eindelijk een 1:18-model van deze prachtige sportwagen te maken.
Trouwens aan elk schaalmodel is wel iets te vinden hoor, zelfs een Exoto of CMC is nooit 100% in orde.
Dat zijn de schoonheidsfoutjes zeker

freeroad schreef:Ik koop af en toe een modelauto, maarja ik verzamel ze niet
De Speed 12 werd voor het eerst getoond op de Londen Motor Show in 1999 en toen waren er inderdaad productieplannen van 2 wagens per maand en de eerste aanbetalingen werden al aangenomen. Na de show is Peter Wheeler er echter eens mee gaan rijden en kwam tot de vaststelling dat het krankzinnig zou zijn om met een wagen van meer dan 900 PK (wagengewicht 1000 kg) over de openbare weg te rijden.Silverarrow schreef:Mooie aanwinsten, deze moeten hier ook nog in de verzameling komen. Is de 1:1 Speed 12 een model dat daadwerkelijk geproduceerd en verkocht is of is 't bij een aantal prototypes gebleven?
Ik vrees de dat Speed 12 zelfs nooit meer in productie zal komen. Misschien wel nooit meer een TVR in het algemeen aangezien Smolenski (de Russissche overnemer) de boel gesloten heeft. Jammer, want ik vind het nog altijd een prachtig merk dat zijn eigen weg volgde en knappe, aparte wagens maakte. Misschien is dat wel hun ondergang geweest in deze tijd waarin massaproductie en samensmeltingen tot grote concerns centraal staatSilverarrow schreef:Bedankt, ik wist dat de eerste Speed 12's inderdaad prototypes waren en dat de productie in de eerste instantie afgezegd werd, maar wat er daarna precies gebeurd is wist ik niet.