Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
TestaRossa
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

Wat een verschrikkelijke en trieste loser is die Briatore toch met zijn verklaring die hij weer aflegt hier.......niet te filmen gewoon :evil: Al zie ik hier wel weer een kaskraker in :think:

(bron; f1.gpupdate.nl)

Briatore: "Ik heb mezelf opgeofferd voor het team"

Flavio Briatore beweert dat hij zelf is opgestapt bij Renault, om zo de toekomst van het team veilig te stellen. De Italiaan zou vorig jaar in Singapore Nelson Piquet opzettelijk hebben laten crashen, om Fernando Alonso de race te kunnen laten winnen.

Briatore hoopt dat het team van Renault een zware straf zal ontlopen, nu de twee hoofdverantwoordelijken - Pat Symonds en hijzelf - geen deel meer uitmaken van het team. "Ik probeer het team hier alleen maar mee te redden", zei Briatore tegen The Daily Mirror. "Ik zag dit als mijn plicht. Dat is de reden dat ik ben vertrokken."

Het vertrek van Briatore betekent dat hij maandag niet voor de World Motor Sport Council hoeft te verschijnen om een verklaring af te leggen. Het is waarschijnlijk dat Renault een forse straf zal krijgen van de mondiale autosportraad.

Hey Flavio, newsflash vriend --> Je bent al je krediet al kwijt :nuts:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Renault heeft een voorwaardelijke straf gekregen voor het opzettelijk veroorzaken van een crash tijdens de Grand Prix van Singapore van vorig jaar. Als Renault voor 2012 een vergelijkbare overtreding maakt, dan zal het team voor altijd uit de Formule 1 worden gezet. Zo heeft de World Motor Sport Council besloten.

Renault moest zich maandag verantwoorden bij de World Motor Sport Council in Parijs, omdat het team vorig jaar Nelson Piquet Jr. de opdracht zou hebben gegeven om met opzet te crashen tijdens de Grand Prix van Singapore. Dankzij de neutralisatie die volgde op het incident, kon teamgenoot Fernando Alonso, die als vijftiende was gestart en als eerste een pitstop had gemaakt, de race winnen. Renault liet vorige week al weten die beschuldigingen niet te zullen ontkennen.

De World Motor Sport Council liet weten de overtreding van Renault ongekend zwaar te vinden. "Niet alleen heeft Renault hiermee de integriteit van de sport aangetast, maar ook de levens van toeschouwers, officials, Nelson Piquet Jr. en andere deelnemers in gevaar gebracht. Wij vinden dat deze overtreding een permamente uitsluiting van deelname aan de Formule 1 rechtvaardigt."

Omdat Renault echter goed heeft meegewerkt aan het onderzoek van de internationale autosportbond FIA, en teambaas Flavio Briatore en hoofdingenieur Pat Symonds, die Nelson Piquet de opdracht zouden hebben gegeven om te crashen, inmiddels aan de kant heeft gezet, besloot de World Motor Sport Council er een voorwaardelijke straf van te maken. Als Renault voor 2012 een vergelijkbare overtreding maakt, zal het team dus alsnog permanent worden geschorst.
Slappe hap weer dat gedoe met voorwaardelijke straffen! Ongekend zwaar, maar omdat jullie braaf hebben gereageerd en als jullie nog ff drie jaar braaf blijven dan praten we er verder niet meer over... :roll:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Wat een onnozel gedoe zeg! Dit staat toch in het niets bij de straf die McLaren heeft gekregen voor een veel minder zwaar vergrijp, waarbij geen gewonden konden vallen. Echt weer een trieste beslissing :thump_down:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Silverarrow

Bericht door Silverarrow »

Hoorde net op de radio dat Renault een ongekend zware straf had gekregen :lol: . Ze zijn weer goed bezig daar bij 't WMSC :dance: .
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Powersprint schreef:Wat een onnozel gedoe zeg! Dit staat toch in het niets bij de straf die McLaren heeft gekregen voor een veel minder zwaar vergrijp, waarbij geen gewonden konden vallen. Echt weer een trieste beslissing :thump_down:
Volkomen met je eens,wanneer gaat men nu eindelijk eens stoppen met 2 maten en 2 gewichten bij de F.I.A.
Maar ja zullen weer bang zijn dat er weer een grote naam uit de formule1 zou verdwijnen
Dit jaar ook al weer enkele rare beslissingen gezien zoals stop en go voor Webber waar Massa verleden jaar voor het zelfde vergrijp enkel een boete kreeg.
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Powersprint schreef:Wat een onnozel gedoe zeg! Dit staat toch in het niets bij de straf die McLaren heeft gekregen voor een veel minder zwaar vergrijp, waarbij geen gewonden konden vallen. Echt weer een trieste beslissing :thump_down:
Vond de straffen in liegate en spygate anders ook erg slapjes!
Maar vooral dat voorwaardelijk straffen... Je kan dus eigenlijk alles doen, zolang je het nadat je betrapt wordt maar een paar jaar niet meer doet. Voor de zekerheid stuur je nog een paar mensen de laan uit en belooft het nooit meer te doen en dan is alles weer goed! :thump_down:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

McLaren heeft geen klagen in deze.
Als Alonso zijn overwinning moet inleveren is ene F. Massa met terugwerkende kracht wereldkampioen.

Dus ach, je test 1x per 2 a 3 jaar een onnozel manneke de hekken in en je doet net alsof je zelf een ge-wel-dige toevalstreffer hebt en toch de miljoenen sponsorgeld van ING binnenhalen. Slim hoor :cool:
Powersprint

Bericht door Powersprint »

1:18 24/7 schreef:
Vond de straffen in liegate en spygate anders ook erg slapjes!
Maar vooral dat voorwaardelijk straffen... Je kan dus eigenlijk alles doen, zolang je het nadat je betrapt wordt maar een paar jaar niet meer doet. Voor de zekerheid stuur je nog een paar mensen de laan uit en belooft het nooit meer te doen en dan is alles weer goed! :thump_down:
Die straffen waren inderdaad ook te mild, maar dan verwacht ik hier toch minstens zo'n zware straf. Nu komen ze er dus eigenlijk zonder straf vanaf, want ik neem niet aan dat Renault zo dom is om dit nogmaals te doen. Als dit de TOP van de autosport moet voorstellen dan houd ik m'n hart vast voor de rest van de series :doh:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
fish88

Bericht door fish88 »

FIA hield er rekening mee dat wanneer men met een zware straf zou komen Renault zich zou terugtrekken uit de sport.

Vind de straf die er nu is dan ook niet meer dan prima. Briatore was de man achter het plan samen met Symonds. Als door zo'n stumpert 400 man op straat zouden komen te staan dan zou de FIA ook nergens mee zijn opgeschoten. Met teams als Manor, Campos, USF1 en Lotus heeft F1 de huidige teams nodig want anders zou het helemaal afdwalen tot een B klasse.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
TestaRossa
Contacteer:

(Bron; f1.gpupdate.net)

Wat betreft Renault:

Renault heeft een voorwaardelijke straf gekregen voor het opzettelijk veroorzaken van een crash tijdens de Grand Prix van Singapore van vorig jaar. Als Renault voor 2012 een vergelijkbare overtreding maakt, dan zal het team voor altijd uit de Formule 1 worden gezet. Zo heeft de World Motor Sport Council besloten.
Renault moest zich maandag verantwoorden bij de World Motor Sport Council in Parijs, omdat het team vorig jaar Nelson Piquet Jr. de opdracht zou hebben gegeven om met opzet te crashen tijdens de Grand Prix van Singapore. Dankzij de neutralisatie die volgde op het incident, kon teamgenoot Fernando Alonso, die als vijftiende was gestart en als eerste een pitstop had gemaakt, de race winnen. Renault liet vorige week al weten die beschuldigingen niet aan te zullen vechten.
De World Motor Sport Council liet weten de overtreding van Renault ongekend zwaar te vinden. "Niet alleen heeft Renault de integriteit van de sport aangetast, ook heeft zij de levens van de toeschouwers, de officials, Nelson Piquet Jr. en de andere deelnemers aan de race in gevaar gebracht. Wij vinden dat deze overtreding een permamente uitsluiting van deelname aan de Formule 1 rechtvaardigt", aldus de autosportraad.
Omdat Renault echter goed heeft meegewerkt aan het onderzoek van de internationale autosportbond FIA, en teambaas Flavio Briatore en hoofdingenieur Pat Symonds, die Piquet de opdracht zouden hebben gegeven om te crashen, inmiddels geen deel meer uitmaken van het team, besloot de World Motor Sport Council er een voorwaardelijke straf van te maken. Als Renault voor 2012 een vergelijkbare overtreding maakt, zal het team dus alsnog permanent worden geschorst.

Wat betreft Flavio (en terecht):

Flavio Briatore zal nooit meer een voet zetten op de Formule 1-paddock. De Italiaan wordt door de FIA als hoofdverantwoordelijke aangewezen in het schandaal rondom de Grand Prix van Singapore in 2008 en is door de FIA verbannen uit de sport.
De World Motor Sport Council van de FIA neemt het de Italiaan niet alleen kwalijk dat hij de kwestie in gang heeft gezet, maar neemt ook de leugens van Briatore - hij ontkende immers in alle toonaarden dat de crash van Nelson Piquet opzettelijk was - hoog op. Dat heeft geresulteerd in een opvallend zware sanctie. Briatore mag geen enkel evenement meer bijwonen dat door de FIA wordt georganiseerd en zal geweigerd worden bij de poort als hij het toch probeert. Daarbij worden de superlicenties van de coureurs die Briatore als manager hebben (Mark Webber en Heikki Kovalainen), niet verlengd. Hiermee worden zij gedwongen om een andere manager te zoeken.

En wat betreft Symonds:

Naast Flavio Briatore is ook Pat Symonds gestraft door de World Motor Sport Council van de FIA, naar aanleiding van 'crashgate'. De voormalige hoofdingenieur van het team van Renault is de komende vijf jaar niet welkom op de Formule 1-paddock.
De straf van Symonds is minder zwaar dan die van Briatore, omdat de Brit toegaf medeverantwoordelijk te zijn voor het schandaal en spijt heeft betuigd Briatore bleef tot het einde ontkennen dat hij schuldig was aan het opzettelijk laten crashen van Nelson Piquet.

En dan nog Alonso en Piquet Jr. :

Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso is niet betrokken geweest bij de opzettelijke crash van Nelson Piquet Jr. in de Grand Prix van Singapore. Zo heeft het onderzoek van de internationale autosportbond FIA uitgewezen.
"De World Motor Sport Council wil Fernando Alonso graag bedanken voor de medewerking aan het FIA-onderzoek en zijn aanwezigheid bij deze hoorzitting. Alonso was op geen enkele manier betrokken bij de overtreding van Renault", staat in een verklaring van de FIA-raad.

Nelson Piquet Jr. heeft in een reactie laten weten dat het hem spijt dat hij betrokken is geraakt bij het schandaal rondom de Grand Prix van Singapore van vorig jaar. De Braziliaan hoopt dat een Formule 1-team hem een herkansing wil geven.
"Ik heb er enorme spijt van dat ik de orders die mij opgedragen waren, heb nageleefd. Ik wens nog iedere dag dat ik dat niet had gedaan. Het is moeilijk om mensen dit te laten begrijpen, omdat het beroep van coureur voor velen een voorrecht is, zo ook voor mij. Ik kan alleen maar zeggen dat mijn situatie bij Renault een nachtmerrie was. Ik was overgeleverd aan de grillen van Flavio Briatore. Zijn ware karakter, tot voor kort alleen bekend bij de personen die hij zo had behandeld, is nu aan het licht gekomen."
"Briatore was mijn manager en mijn teambaas. Hij had mijn toekomst in zijn handen, maar het kon hem weinig schelen. Ten tijde van de Grand Prix van Singapore had hij me geïsoleerd en me tot het laagste punt in mijn carrière gedreven. Nu ik niet meer in die situatie zit, kan ik niet geloven dat ik er aan heb meegewerkt, maar toentertijd kon ik het niet weigeren. Als ik nu de reactie van Briatore hoor naar aanleiding van mijn ongeluk en naar zijn opmerkingen richting de pers in de afgelopen weken, is het duidelijk dat hij me enkel gebruikte om me belachelijk te maken."

"Ik realiseer me dat ik mijn loopbaan weer vanaf nul moet opbouwen. Ik kan alleen maar hopen dat een team ziet hoezeer ik onderdrukt ben bij Renault en mij een kans wil geven. Wat ik kan verzekeren, is dat er geen coureur in de Formule 1 is die zo vastberaden is om zichzelf te bewijzen, als ik", vervolgde de Braziliaan, die ook aanwezig was in Parijs. "Ik wil graag nogmaals mijn excuses aanbieden aan iedereen die in de Formule 1 werkt (inclusief de vele goede mensen bij Renault), aan de fans en aan de FIA. Ik verwacht niet dat me dit direct vergeven wordt, maar men kan nu in ieder geval zijn conclusies trekken naar aanleiding van de waarheid."

Heel verhaal weer.........maar wel heel duidelijk :!:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
belcar

Bericht door belcar »

Ben blij dat we van Briatore af zijn :thump_up:
Al bij al ontgoochelende uitspraak van de FIA (zeker in vergelijking met spygate en heel de heisa daar rond) :thump_down: :thump_down:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Foei Renault, niet meer doen he?! Afbeelding

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

Heeeeeeey Flavio :P blij dat je opgezout ben.
Renault ga je mond spoelen en ga gewoon doen alsof jullie geen blaam treft.
Tenslotte is het allemaal de schuld van die Flamoes Briatore :doh:
:think: Hoewel het Renaulteam wél alle punten van vorig jaar en de daaruit voortvloeiende privileges en inkomsten blijft behouden........... :evil: schiet mij maar lek :doh:
Hoe bedoel je meten met 2 maten....... :thump_down:
:eh: Ach, Formule 1 is nou eenmaal omgeven met schandalen en zo zal het altijd wel blijven.
Dat maakt de sport zo boeiend :sick:
TestaRossa
Contacteer:

(Bron; f1.gpupdate.net)

Renault wijst Bob Bell aan als nieuwe teambaas

Het team van Renault heeft Bob Bell aangewezen als nieuwe teambaas van de Franse renstal. De technisch directeur neemt de taken over van Flavio Briatore en Pat Symonds, die het veld moesten ruimen naar aanleiding van 'crashgate'.

Bell maakt een flinke promotie, want hij is dus niet alleen de teambaas, maar dus ook de hoofdengineer. In een korte verklaring liet Renault weten: "Bob Bell zal fungeren als teambaas en hoofdengineer. Jean-Francois Caubet, momenteel hoofd van de marketing-afdeling, wordt 'managing director'. Beide zullen ze rapport uitbrengen aan Bernard Rey, de president van het Renault F1-team."

"Bob Bell zal aanwezig zijn bij alle resterende races en zal de woordvoerder worden voor alle kwesties op sportief en technisch gebied. Het Renault F1-team wil zich nu concentreren op de toekomst en wil benadrukken dat er geen commentaar meer gegeven zal worden op vragen over de gebeurtenissen rondom de Grand Prix van Singapore van vorig jaar."

Bell is sinds 1982 actief in de Formule 1 en heeft gewerkt voor Benetton, McLaren, Jordan en Renault.
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

ING STOPT SPONSORING RENAULT

AMSTERDAM - ING beëindigt met onmiddellijke ingang de sponsoring van het formule 1-team van Renault. Het Nederlandse concern doet dat vanwege 'crashgate', de zaak rondom voormalig Renault-coureur Nelson Piquet junior.

ING zegt het besluit te hebben genomen in samenspraak met Renault. Het Nederlandse concern zou tot eind 2009 geldschieter blijven van de renstal, in februari van dit jaar kondigde ING al aan het contract niet te verlengen. Ook de rol als sponsor van de wedstrijdcyclus is, zoals in februari gemeld, na dit seizoen voorbij. Sinds begin 2007 was ING actief in de koningsklasse van de autosport, als hoofdsponsor van Renault en als titelsponsor van meerdere Grands Prix.

Wat het besluit van het bedrijf betekent voor de renstal Renault, kon een woordvoerster van ING donderdagavond niet zeggen. "Dat is een vraag voor Renault.” Het door Piquet junior onthulde schandaal kostte deze week de Italiaanse teambaas Flavio Briattore zijn loopbaan in de F1. De internationale autofederatie FIA sloot hem levenslang uit. Bob Bell, technisch directeur, vervult tot eind dit seizoen de rol van teammanager.

Piquet junior kreeg vorig jaar in Singapore tijdens de race de instructie te crashen, zodat zijn Spaanse teamgenoot Fernando Alonso de wedstrijd kon winnen. De FIA schorste Renault deze week voor twee jaar, maar slechts voorwaardelijk. Daardoor kan de renstal zijn activiteiten in de Formule 1 voortzetten. Voor ING maakt het geen verschil, het bedrijf wil niet langer verbonden zijn aan Renault. "ING is zeer teleurgesteld door deze gang van zaken”, stelt het bedrijf in een verklaring.

bron: telegraaf
Plaats reactie