BBR 088B, waarnaar de zoektocht zo moeizaam is dat het model in mijn hoofd bijna mytische vormen begint aan te nemen (bestaat hij wel echt? Zelfs 'big time' BBR-verzamelaars hebben hem niet of net de verkeerde versie) verscheen ineens weer op de radar.
Ik begon eigenlijk al te geloven dat het me nooit zou lukken BBR 088B aan de verzameling toe te voegen. Maar je blijft toch hopen he. En toen dook ze een week geleden dus weer op op Ebay. Zo plotseling dat ik er eigenlijk een beetje van schrok. Bijna dagelijks, al zo lang als ik uberhaupt toegang heb tot Ebay, struin ik immers de advertenties af, op zoek naar BBR 088B, maar de momenten dat ik haar tref zijn op twee vingers te tellen, te weten midden mei 2009 en een week geleden. De kosmos geeft mij een tweede kans!
De startprijs was aan de hoge kant, maar op zichzelf geen probleem. Het probleem lag natuurlijk in al die vervelende concurrent-bieders. Lang bleef het model op 0 biedingen. Zelfs tot op minder dan een minuut voor het aflopen van de veiling. Maar de ervaren Ebay-ers onder ons weten dat dat niks betekent. Ik heb wel prijzen zien verdubbelen in de laatste 4 seconden. Ik vertrouwde die stilte dus totaal niet, maar ja, wie niet waagt die niet wint. Nou ik heb gewaagd EN GEWONNEN!!!!!!!!!!

Een miezerige 5 eurootjes boven het startbod!
Zolang ik het model niet hoogstpersoonlijk in de vitrinekast zet, hou ik nog een slag om de arm, maar zo dicht ben ik er nog niet bij geweest!
Waar gaat al dat gedoe nou over. Nou, zie hier, Vignales meesterwerk, 43 keer kleiner.