Mr. Dj M. --> 1:18 Porsche 550 Spyder + VW T1 Renntransporter + bonus!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
jurdup

Re: Mr. Dj M. --> Renault Spider + Megane C. & Saab 93 Aero C.

Bericht door jurdup »

2 knappe aanwinsten

maar ik las ook polijsten op ene modelauto?
daar wil ik wel wat meer uitleg over?

greets
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Knap gedaan :clap:
Misschien volgende keer voor/na foto's bijeen plaatsen? Zou wel eens leuk zijn, niet?
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Smokey

Bericht door Smokey »

dat ziet er netjes uit hoor :thump_up: :cool:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Diciotto schreef:Knap gedaan :clap:
Misschien volgende keer voor/na foto's bijeen plaatsen? Zou wel eens leuk zijn, niet?
Ja ik snap het idee, daarom ook de ene foto waar ook nog net even de zon scheen. Ik had toen niet veel tijd en daarna was het snel donker en regenachtig en binnenfoto's vind ik nooit zo veel doen. Daarbij komt dat als ik bezig ben ik het ook af wil hebben, dus dan wordt het nooit echt zo wat met foto's maken. Zal er voor de volgende keer bij veel aanpassingen meer op letten, maar zal niet teveel foto's van het before plaatsen, is zo'n topic vervuiling binnen dit onderwerp :roll:

@jurdup: Ik gebruik polijstpasta wat wordt verkocht in een klein tubetje en gemaakt is voor schermpjes van je mobiel. Dan kan je krassen verwijderen door ze zeg maar weg te schuren. Dit doe je dus ook met echte auto's en kan ook op een model, waarmee je de lak weer heel strak kan krijgen en de glans enorm ophaald als het goede lak is en de boel goed (zeer) ondiep bekrast was. Pas wel op met opdrukjes en zachtere lakken want dan kan je ineens heel rap lakweghalen. Opdrukjes zijn sowieso eigenlijk een not done want dat is zo weg gepolijst, advies is er eigenlijk altijd omheen te werken.

De pasta die ik nu gebruik zal binnenkort wel op zijn en dan ga ik wel over op een andere. Deze tubetjes van een grammetje of tien zijn gewoon veel te duur. Ik zal dan een potje aanschaffen dat is gemaakt voor plastic achteruiten van bijv een Mg F/TF weer helder te maken. Handig voor de toekomst aangezien zo'n auto op de oprit moet komen (en ik er vanuit ga dat ik geen My2005 heb dus dan minsten voorlopig geen glazen achterruit) en omdat die emulsie wel zo'n beetje zelfde moet zijn als die ik nu gebruik, maar in zo'n potje per ml natuurlijk veel goedkoper! en gegarandeerd dat je op modelbouw formaat echt jaren met zo'n ding doet!
Je hebt namelijk niet echt veel nodig en het is ook iets dat je niet dagelijks moet doen want dan is je model natuurlijk zo kaal :lol:
mercedes fan

Bericht door mercedes fan »

had deze helemaal gemist joh! :mrgreen:

ziet er toppie uit :thump_up:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Had de behoefte nog even wat te spammen :D Ik had aan het einde van de middag gelukkig even de medewerking van de zon, want ik wilde toch nog wel een paar foto's van de Spider met betere belichting! Bij deze dus en daarmee ook een foto waar de auto van achter netjes op staat.

Afbeelding

Afbeelding
Droes

Bericht door Droes »

De Renault Spider heb ik altijd al een buitenbeentje gevonden bij de Renault familie :eh:
Maar daarom niet minder exclusief natuurlijk!
Wist je trouwens dat de Renault Spider de 2.0 16v motor kreeg van de Clio Williams? :wink:
Afbeelding Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Het is inderdaad een vreemde eend in de familie wat betreft het concept van de auto, maar inderdaad niet minder leuk daarom!
Dat de twee liter uit de Williams erin ligt dat wist ik niet, dus weer wat geleerd :D :thump_up:
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Niet de beste modellen qua detaillering. Maar ze mogen er zeker zijn :worshippy:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Blijft een Lekker karretje om te zien :thump_up: goede foto's :thump_up:
Mr. Dj M.

Re: Mr. Dj M. --> Saab 900 C + BMW 635M + Skoda Superb

Bericht door Mr. Dj M. »

Allen dank voor de positieve of kritische reacties :cool:

Het is weer tijd voor een leuk updateje! Binnengekomen zijn namelijk een Saab 900 cabrio van Anson, een Autoart BMW 635M en de Skoda Superb :D
De Saab heeft nog "wat" werk en mist momenteel nog een buitenspiegel en de BMW, die heb ik dankzij Scapa, vielen dank dahrfur :worshippy:
Ook ben ik erg blij met de Skoda die gister dan eindelijk arriveerde, nadat die ongevraagd een ruime week bij de douane heeft gelogeerd en ik daarvoor ook nog ruim een tientje mocht dokken :x ...... (ze worden steeds agressiever daar, betalen voor ongewenst verblijf pf...)
Deze laatste is inmiddels al onder hande genomen en "before pics" zullen ook aanwezig zijn dit keer :roll: .

Het wordt even afwachten hoeveel tijd ik morgen heb, maar foto's volgen ASAP :thump_up:
Mr. Dj M.

Re: Mr. Dj M. --> Saab 900 C + BMW 635M + Skoda Superb

Bericht door Mr. Dj M. »

Zo alvast een voorproefje! Gisteren bij Scapa geweest en de Skoda meegenomen om er nog een paar foto's te schieten, maar helaas valt het weer tegen gisteren en vandaag! Het begon gisteren mooi, maar eenmaal bij Scapa was het over met de zon :(
Morgen zou het weer zonnig worden, dus morgen wordt het denk ik wel echt foto tijd!

Goed bij Scapa, toch even een paar fototjes samen met de S63 AMG. Check de lengte! :D (misschien iets vertekend beeld zo trouwens, maar de S is ietjes langer maar het scheelt echt niet veel!)

[KLIKJE 1], [KLIKJE 2] en [KLIKJE 3]
Mr. Dj M.

Mr. Dj M. --> PICTURE TIME! Saab 900 + BMW 6M + Skoda Superb

Bericht door Mr. Dj M. »

Het was mooi weer vandaag met zonneschijn, dus is het dan eindelijk foto tijd! Eerst maar even de Saab, die is nog niet aangepast maar dat gaat wel gebeuren. Moet eerst een setje spiegels regelen, de rest volgt vanzelf wel, dan gaat het om dingen vastlijmen en dingen zoals de uitlaat voorzien van een opening en detailering aanbrengen in het interieur.
--- Saab 900 Turbo Cabrio (Anson) ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan de volgende aanwinst, een mooie blauwe historisch verantwoorde BMW! Nu nog niet echt passend in het BMW rijtje dat ik al heb, maar hier moet in de toekomst dan ook nog een hele mooie blauwe 3.0CL bijkomen :cool: . Goed nogmaals dank Scapa voor de deal! :thump_up:
--- BMW M635CSI (Autoart) ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dan is het nu tijd voor wat mij betreft het hoogtepunt van de update is, de nieuwste Skoda Superb! :cool:
Naast het feit dat ik het een schitterende auto vind en het met het koffermeganisme al een speciale plek veroverd heeft in de geschiedenis, heb ik er ook een boel tijd in gestoken om hem helemaal naar mijn zin te krijgen. Dat zit ook niet altijd meer, want zo kwam er een achterraam los die maar niet goed gelijmd wilde blijven. Een deurpaneel eraf halen zou de optie wezen, maar met de hoeveelheden lijm van de Chinezen en het relatief zachte materiaal is het dat dus niet. Goed uiteindelijk is dat toch gelukt, want ik laat zo'n ding nooit winnen natuurlijk :P

Er is ook weer een boel aangepast, maar hier eerst een paar pics zoals het model eruit ziet voor de aanpassingen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
- - - [Foto 1] - - - - - - [Foto 2] - - - - - - [Foto 3] - - - - - - [Foto 4] - - - - - - [Foto 5] - - -
Wat is er aangepast:
- De wielen zijn op de juiste breedte gezet met behulp van ringetjes die je van een plug kan snijden. De wielen op dit model zijn er namelijk zo opgeschoven. Deze aanpassing betekende overigens ook het vastlijmen van de remkschijven (die je normaal toch niet echt ziet draaien), want was er eest al veel ruimte na aanpassing rammelen deze schijven al helemaal en dat is zonde. Dan maar met een beetje lijm vastzetten dus!
- De wagenhoogte is aan de voorkant aangepast en verlaagd tot het juiste niveau, zodat de ruimte tussen de wielkast en het wiel gelijk oogt voor en achter. Dat heb ik gedaan door weer van een plug een ringetje te snijden en deze tussen de vering te plaatsen.
- Het dakraam is aangepast en is nu demonteerbaar waardoor deze ook naar achter is te schuiven. Het gat dat dan ontstaat laat in dit geval alleen een redelijk grote rand achter en daar heb ik dus ook wat mee gedaan. Deze heb ik mooi zwart geverft en met zwart tapijt (van dat strooipoeder spul) bekleed. De eerste keer dat ik met dat tapijtspul werkte overigens en ik moet zeggen dat het me positief bevalt, behalve dan het feit dat het interieur vervolgens (ondanks afplakken) nog een flink schoonmaakbeurd nodig had.
- Een antenne is geplaatst. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van de antenne van een 1:24 206CC van Welly. Die is veel te grof voor dat model, maar prima op deze auto wat mij betreft en komt nog een beetje in de buurt van de antenne die hier in Europa op een Superb zit. Een gelukje is dat de piepschuimen binnendoos van de Superb gewoon ruimte heeft voor een antenne!
- Uitlaatpijp is in z'n geheel naar achter geplaatst. Zo steken de uitlaten een klein beetje uit in plaats van dat ze onder de auto blijven. Een relatief kleine aanpassing, alles op z'n plaats lijmen is nog wel eens lastig, maar met een toch groot effect.
- Chinese tekens aan de achterkant verwijderd en TSI logo weggepolijst. Het resultaat een cleanere achterklep en wat mij betreft een sjieker gezicht.
- In het interieur, de middenarmsteun netjes gemaakt. De lijmresten eraf gehaald en de boel geschuurd en gepolijst tot het er goed uitzag. Ook zijn de gordelbevestigingspunten zwart geverft en de knopjes aan de zijkant van de voorstoelen.

Nadat al de aanpassingen waren uitgevoerd is de auto eens goed gepoetst zodat alle olie achtige vlekken, van de beschermende laag, zijn verdwenen. Ook zijn kleine inperfecties weggepolijst. Nou hier dan het eindresultaat plus één foto met de Superb van m'n broertje die hem ook in deze sjieke kleur had besteld (een Mocca bruine zou ik overigens ook wel erg gewaardeerd hebben, maar uiteindelijk toch deze roodbruinere kleur genomen).
--- Skoda Supberb - Rosso Brunello ---

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

De specialiteit van de Superb naast de enorme beenruimte en de value for money:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
FordMustangGT

Re: Mr. Dj M. --> PICTURE TIME! Saab 900 + BMW 6M + Skoda Superb

Bericht door FordMustangGT »

Weer een knappe update Dj M, mooie aanwinsten, die Saab en en BMW :worshippy: Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de Saab :thump_up:

De Skoda heb je ook netjes aangepast, mooie bolide :worshippy:
Afbeelding
mercedes fan

Re: Mr. Dj M. --> PICTURE TIME! Saab 900 + BMW 6M + Skoda Superb

Bericht door mercedes fan »

ziet er fantastisch uit, Martin :worshippy: :worshippy:

voorral die BMW is erg gaaf :shock: :drool:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Plaats reactie