Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

De eerste twee ronden meegekregen en die waren vermakelijk. Daarna weer weggezapt.

Jenson kampioen en toch veel verschillende rijders op het ereschavot.
Wat mij betreft mag volgend jaar weer zo een seizoen worden.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Gelukkig is het kampioenschap beslist op deze geweldige baan en niet op die aankomende Tilkedrome. Race was weer goed te pruimen, maar dat is Interlagos altijd wel.

Button verdiend kampioen, hij was het toch wel geworden met doe voorsprong. Had alleen gehoopt op een overwinning voor Barrichello voor zijn thuispubliek. Volgend jaar weer de gevestigde orde terug aan de macht met de "nieuwe topteams" Brawn en RBR in de mix kan hopelijk een goed jaartje worden.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

De mooiste race van het jaar. Gebeurde zoveel :dance: :dance:
Jenson liet eindelijk weer is zien waarom hij dit jaar wereldkampioen geworden is :worshippy: :worshippy:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

jonnoT schreef:De mooiste race van het jaar. Gebeurde zoveel :dance: :dance:
Jenson liet eindelijk weer is zien waarom hij dit jaar wereldkampioen geworden is :worshippy: :worshippy:
volkomen mee eens :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Well done Jenson. :D
De overwinning van Webber werd wel zwaar overschaduwd door Button's prestatie.
Inhet nieuws vandaag lieten ze niet eens beelden van de westrijd zijn, die toch wel spectaculair was.
Enkel Button. :(
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

SAO PAULO - Na een heel bewogen jaar voor de Formule 1 met de perikelen rond Max Mosley en de onverwachte wereldtitel voor Jenson Button, doet een zwaar omstreden uitspraak van F1-baas Bernie Ecclestone weer een pak stof opwaaien.
Ecclestone vindt dat de dood van Ayrton Senna (34) vijftien jaar geleden eigenlijk een goede zaak was voor de sport.

,,De dood van Senna was een spijtig ongeluk, maar de reclame voor onze sport daarna was zo enorm groot dat Senna's overlijden eigenlijk een goede zaak was voor de Formule 1," zei de Britse F1-baas die volgende week 79 wordt. ,,Het was zeker jammer dat we Ayrton verloren, want hij was immens populair. Veel mensen zijn zich echter pas in de Formule 1 gaan interesseren dankzij de promotie die Senna's dood met zich meebracht."

De excentrieke Ecclestone, nooit verlegen om een straffe uitspraak, deed zijn ontboezemingen aan de Braziliaanse krant 'Folha de Sao Paulo'. Na de logische ophef over zijn uitspraken, ontkende hij ze, maar de journalist had het interview opgenomen en liet het zelfs live op radio horen.
Bron: F1 Racing.

:lol: Wat een lekkere uitspraak. Zo moet je toch niet de allerbeste coureur ooit bejegenen? Senna's dood was tragisch en uiteindelijk ook het einde voor het hedendaagse F1. De circuit en de wagens zijn te veilig geworden waardoor het onderscheid van mannen zoals Senna en rijders zoals Button, Frentzen, Trullie en Schumacher e.d niet meer gemaakt kon worden. Jammer, maar helaas. Maar de oude seniele baas moet toch eens een keer een hoekje om wat mij betreft.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:doh: inderdaad Bernie is een tikkeltje seniel geworden en mag van mijn part ook van het toneel verwijderen net als die andere Gek Max :thump_down: :thump_down:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Laat die gek idd met pensioen gaan. Is mede de oorzaak van de belachelijke hoge toegangsprijzen en dat er op allerlei wazige lokaties wordt gereden omdat toevallig één of andere rijke olieboer of politicus veel geld heeft.
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

rsh_scuderia schreef:,,De dood van Senna was een spijtig ongeluk, maar de reclame voor onze sport daarna was zo enorm groot dat Senna's overlijden eigenlijk een goede zaak was voor de Formule 1,"
Wat ie eigenlijk bedoelt te zeggen is "Toen Senna dood ging werd zijn leven en carriere zo enorm gehyped dat het mythische proporties aannam. Sommigen gingen hierdoor zelfs denken dat Senna de verlosser was, of de beste aller tijden. Van deze industrie heeft de F1 ook een flink graantje meegepikt en daar ben ik persoonlijk financieel heel erg veel beter van geworden"

Bot, maar wel eerlijk! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
rsh_scuderia
Moderator

:yawn:

Als je wilt lezen wat je wilt lezen is dat prima hoor Harry :clap:

En voor de mensen die er wel verstand van hebben, zie de posting boven die van Harry :angel:
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Kijk, ik snap dat je verblind bent door de liefde voor Senna en de minachting jegens Bernie (dat laatste hebben we uiteraard gemeen), maar probeer daar even doorheen te kijken en vraag je dan af of wat hij zegt klopt of niet.

Extra aandacht voor F1 na dood van 1 van de sterren: Check!
Reclame/merchandising/dvd's biografieën: Check!
F1 veiliger geworden, dus goede zaak voor de sport: Check!

Sure het is wat bot en dat soort dingen moet je over dodelijke ongelukken lekker binnenskamers houden, maar het heeft wel een kern van waarheid.

En die post boven mij is ook compleet waar, alleen zie ik persoonlijk niet in wat abbudhabbistan en hoge ticketprijzen met deze uitspraak te maken heeft.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
rsh_scuderia
Moderator

1:18 24/7 schreef:
Extra aandacht voor F1 na dood van 1 van de sterren: Check!
Reclame/merchandising/dvd's biografieën: Check!
F1 veiliger geworden, dus goede zaak voor de sport: Check!
Dat laatste ben ik dus oneens. Maar dat heb ik al vaker uitgelegd. Maar voruit, als postcounthoer dat ik er eentje ben.
Doordat bij een megaklapper er eigenlijk niet echt meer wat fout kan gaan bij de rijders kan en durft iedere aap zijn wagen in de muur te zetten, of in die van een ander. In de tijden van Senna had je nog echt cojones nodig om je wagen er naast te zetten of tegen het randje aan te gaan. Anders was je een been, arm of je leven kwijt.
Nu ramt Kubica met 300 km/h een muurtje en heeft een paar blauwe plekjes en een zere teen. Het verschil tussen de echte rijders en de rest is daardoor maar 2 a 3 % geworden omdat iedereen nu maximaal durft te gaan.

Voor de rijders een goed gevoel en prettig idee. Voor menig tv kijker en de echte spanning en verschil in het veld een echte nekkebreker.

Dus;
1:18 24/7 schreef: Kijk, ik snap dat je verblind bent door de liefde voor Senna en de minachting jegens Bernie (dat laatste hebben we uiteraard gemeen), maar probeer daar even doorheen te kijken en vraag je dan af of wat hij zegt klopt of niet.
Slaat voor mij op kant noch wal, omdat Bernie het namelijk juist niet bij het rechte eind heeft.
De Villeneuves, Clarcks en Senna's van deze wereld worden nog steeds gekoesterd omdat zij dus wel tot, op en over 100% durfde te gaan, ondanks de risico's die er aan vast kleefden.
Zie ik de huidige generatie toch echt niet doen.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Bernie spoort voor geen Meter en dat issie net hoog :doh:

Als we uitgaan dat volgend jaar de coureur met de meeste overwinningen de titel pakt , dan kunnen we nu al concluderen dat het een achtelijk systeem is :doh: Als we naar dit jaar kijken zou dat betekenen dat Jenson al een paar GP's terug kampioen geworden omdat hj met 6 GP overwinningen niet meer in te halen was
Powersprint

Bericht door Powersprint »

rsh_scuderia schreef: De Villeneuves, Clarcks en Senna's van deze wereld worden nog steeds gekoesterd omdat zij dus wel tot, op en over 100% durfde te gaan, ondanks de risico's die er aan vast kleefden.
Zie ik de huidige generatie toch echt niet doen.
Of je bent ene meneer Kobayashi en laat eventjes het hele veld zien hoe fans willen zien dat er geracet wordt :mrgreen: Wat nou er mag niet geslingerd worden om iemand achter je te houden :cool:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

Bernie en Max helpen de Formule 1 om zeep.
Misschien moet Dirk Scheringa eens de Formule 1 gaan leiden :doh: :wink:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Plaats reactie