Ferrari F60

Plaats reactie
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Ferrari F60

Bericht door a vd winkel »

Wat laat Hotwheels zich weer kennen,

Je denkt heel wat te kopen als je ziet dat hotwheels de megadikke antenne's eindelijk vervangen heeft door metalen varianten, en je ziet dat de ferrarikleur dichter bij het origineel is komen te liggen... maar als je dan foto's gaat bekijken van de werkelijke auto.....
Het schaamrood bij Hotwheels op de kaken zou net zo van kleur moeten zijn als de auto zelf... ;

-geen uitlaten zichtbaar enkel 2 gaten ! dus 2 uitlaten geplaatst
-het zwart onder de sidepods is te laag (dient vloeiend omhoog te lopen en te eindingen aan de onderzijde van de neus) dus met vaste hand geschilderd
-het stuur is gewoonweg belachelijk !!! enkel een sticker op een vlak stuur geplakt ! dus een nieuwe kloppende decal aangebracht (nog niet op foto te zien)
-de zilveren met zwarte streep die over de voorvleugels loopt is men compleet vergeten (in 2007 en 2008 wel goed aanwezig) dus wederom het penseel ter hand genomen
-de helm van Massa (en naar alle waarschijnlijkheid die van kimi ook) klopt niet ! nogal moelijk kloppend te maken.. naar een later plan geschoven
-banden lijken ballonbanden dus met schuurpapier gr400 opgeruwd. (nog niet op de foto's te zien)

verder de enkelvoudige diffuser omgebouwd naar een dubbele variant (nog niet op foto's te zien), dat was nogal een risico daar de bodemplaat vervormd moest worden... en uitgebreid moest worden met een tweede diffuser bovenop de bestaande... maar het is me gelukt, en het ziet er strak uit naar mijn mening (foto volgt nog tzt)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alhier 2 foto's van de cockpit met aangepaste decal (een vervangend stuur wordt nog gezocht) en de diffuser welke geheel naar ontwerptekening (via FIA F1 site) is geconstrueerd..

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door a vd winkel op di 03 nov 2009 17:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marsss
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 28 dec 2005 00:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ferrari F60

Bericht door marsss »

Pffffffff ziet er idd niet super uit...Gaat denk ik voor het eerst sinds 1995 worden dat er geen ferrari gekocht gaat worden...:(
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ferrari F60

Bericht door TestaRossa »

Echt doodzonde........wel stoer dat je hem zelf kloppend probeert te maken. Ben erg benieuwd.......

Wat kan HotWheels toch een F1 verneuken zeg.......en die helmpjes zijn nog nooit goed en kloppend geweest.
Alweer 10 jaar maken ze F1 modellen en dan nog zoiets af durven leveren. :evil:

Ik snap de verzamelaars wel, voor 1:18 F1 Ferrari's kun je nergens anders terecht........te gek voor woorden eigenlijk.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: Ferrari F60

Bericht door a vd winkel »

[quote="TestaRossa"]Echt doodzonde........wel stoer dat je hem zelf kloppend probeert te maken. Ben erg benieuwd.......
quote]

Als ie helemaal klaar is zal ik nog een keer wat foto's maken...
en inderdaad het blijft 'proberen' om het model kloppend te maken...een ver...kt model is nou eenmaal moeilijk 100% goed te krijgen.. hoewel ik toch zeker al op 75% nu ik het model voor een 2e keer onder handen heb genomen (banden,cockpit en diffuser). FOTO's in 1e POST

Al met al misstaat het model nu in ieder geval niet meer tussen de rest van mijn modellen (het origineel zou wel hebben misstaan !)
Gebruikersavatar
basNL
Berichten: 142
Lid geworden op: di 15 jun 2004 18:58
Schaal: 1:18
Locatie: Wateringen
Contacteer:

Re: Ferrari F60

Bericht door basNL »

Mag ik vragen waar je de decals vandaan heb?

ik kan ze nog nergens vinden en de hashmarks moeten er echt op
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Ferrari F60

Bericht door Niek-106 »

Dood zonde dat Hotwheels hier niet wat meer mee heeft gedaan.
De upgrades die jij hebt aangebracht laten het model weer stralen :thump_up:

Niek :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: Ferrari F60

Bericht door a vd winkel »

De decals maak ik altijd zelf...echter niet in massaproduktie.. als je interesse hebt kan ik wel de de jpegs per e-mail toesturen... kun je ze altijd nog laten maken (of zelf maken)... ik hoor het wel...
hierbij alvast een afbeelding

Afbeelding
Argh
Berichten: 2
Lid geworden op: za 06 feb 2010 15:42

Re: Ferrari F60

Bericht door Argh »

De ombouw van die Ferrari ziet er echt goed uit! :) Zeer knap gedaan. :thump_up:

Ik heb gisteren eenzelfde model van Raikkonen gekocht en ik ben van plan hem ook te modificeren.
Op Ebay heb ik al decals gezien (barcode + zwart/grijze strepen op de voorvleugel) waarmee ik al een heel eind kom.

Hetgeen waar ik mij het meeste aan stoor is toch wel de uitlaten!
Hoe kunnen ze die nou zomaar weglaten!!! :evil: Te gek voor woorden!

a vd winkel: Hoe heb jij de uitlaten gemaakt (materiaal) en geplaatst? (lijmen) Heb je het model hiervoor open gemaakt?
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: Ferrari F60

Bericht door a vd winkel »

De uitlaten heb ik gemaakt van kabelschoentjes die gebruikt worden in de elektronica... het plastic gedeelte verwijderen en aan de bovenzijde in het model lijmen met transparante bisonkit (los-vast systeem toepassen)..
Ik heb het model hiervoor wel opengemaakt om makkelijker aan de binnenzijde de uitlaten te bevestigen maar het had achteraf niet nodig geweest

Afbeelding
Argh
Berichten: 2
Lid geworden op: za 06 feb 2010 15:42

Ferrari F60

Bericht door Argh »

Badankt voor je reactie! :-)
Ik ga het binnenkort proberen te fixen.
Gebruikersavatar
basNL
Berichten: 142
Lid geworden op: di 15 jun 2004 18:58
Schaal: 1:18
Locatie: Wateringen
Contacteer:

Re: Ferrari F60

Bericht door basNL »

Ik ga de banden wat meer opschuren zodat ze mat meer realistischer uitzien. Heb je de wielen al eens loggehaald? Zoja hoe kan ik het hert makkelijste doen
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: Ferrari F60

Bericht door a vd winkel »

Ik heb de banden inderdaad ook opgeruwd (ben je van die lelijke plastic look en van de seallas in het midden van de band af. Ik heb ze er gewoon op laten zitten en een strook schuurpapier grofheid 600 (heel erg fijn) gepakt die iets bereder was dan de banden.. eromheen leggen wielen tegenhouden en het schuurpapier er ron omheen laten "glijden"
Gebruikersavatar
MartyMB
Berichten: 306
Lid geworden op: di 25 jul 2006 02:15
Locatie: Hoevelaken

Re: Ferrari F60

Bericht door MartyMB »

Misschien een domme vraag maar die diffusor, is die echt verkeerd op het schaalmodel?
Ik heb hier een foto van de 1:1 en die lijkt toch het zelfde?
Of is die diffusor gedurende het jaar veranderd?
Die uitlaten zijn wel een misser van formaat!
Afbeelding
Alles is mooi zolang het maar een Ferrari is!
Afbeelding
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: Ferrari F60

Bericht door a vd winkel »

de oorspronkelijke diffuser op het model is die die op het presentatiemodel zat... later in het seizoen is men overgestapt op een dubbele variant nadat die van Brawn goedgekeurd werd. kijk naar de vershillen met jouw foto van eerder uit het seizoen;
Afbeelding
Afbeelding
Aangezien ik het model gemaakt heb naar het model van ongeveer halverwege het seizoen heb ik besloten de dubbele diffuser erop te bouwen....
mensen die dit niet aandurven kunnen dus volstaan met het standaard model
Plaats reactie