Leuk je weer ééns ontmoet te hebben
Daar is ie weer! Peter 25 april 2018
Re: Peter's update 29-11 bijeenkomst update
Weer mooie racers en helm erbij Peter
.......en zo'n T-shirt zou ik elk forumlid aanraden
heb er zelf ook ééntje gescoord daar
- coolpappa04
- Schaal: 1:18
hey peter,wat een mooie aanwinsten zeg
zeker die alfa ziet er super uit
leuk verhaal ook bij die helm
gr peter
leuk verhaal ook bij die helm
gr peter

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Zoals ik al eerder vertelde, ben ik momenteel heel erg bezig met Dinky Toys en via Marktplaats vond ik dit unieke schip van Dinky Toys. De Normandie. Achter hem ligt de Queen Mary. Beide schepen zijn waterlijn modellen (alsof ze varen), gemaakt vanaf 1934 tot 1949 (mijn versies zijn van voor de oorlog
) en daarmee ook mijn eerste Vooroorlogse Dinky's. Ze worden niet heel veel aangeboden en in al die jaren is het de 2e keer dat ik er eentje te koop zag. Het grappige is dat ik beide nu voor een leuk laag prijsje kon kopen. De autootjes gaan meestal voor veel meer over de toonbank.

Bij een Purmerendse verkoper op Marktplaats kom ik nu regelmatig mijn aanwinsten ophalen.

Peugeot Break 404

Deze Panhard had een lelijke rode sticker voorop, maar voorzicht bewerken met aceton vrije nailpolisch remover, maakte hem weer netjes.

Dit electrische melkwagentje is een variant die ik nog niet had.

Dit is een Trojan bestelbus. Ook een oudje, daar hoorde Dunlop op te staan.

Deze ANWB motor is heel speciaal, ook deze vind je niet vaak meer. Hij past mooi bij mijn 2CV bestelwagen van de ANWB.

Tenslotte uit de Dublo serie van Dinky Toys, de singer Gazelle. De Dublo serie was een soort antwoord op Lesney die kleine wagentjes maakte, maar Dinky stopte al snel weer met deze reeks.

Bij een Purmerendse verkoper op Marktplaats kom ik nu regelmatig mijn aanwinsten ophalen.

Peugeot Break 404

Deze Panhard had een lelijke rode sticker voorop, maar voorzicht bewerken met aceton vrije nailpolisch remover, maakte hem weer netjes.

Dit electrische melkwagentje is een variant die ik nog niet had.

Dit is een Trojan bestelbus. Ook een oudje, daar hoorde Dunlop op te staan.

Deze ANWB motor is heel speciaal, ook deze vind je niet vaak meer. Hij past mooi bij mijn 2CV bestelwagen van de ANWB.

Tenslotte uit de Dublo serie van Dinky Toys, de singer Gazelle. De Dublo serie was een soort antwoord op Lesney die kleine wagentjes maakte, maar Dinky stopte al snel weer met deze reeks.

Re: Peter's update 7 december Dinky Toys super update
Peter,
prachtige dinky's heb je...

prachtige dinky's heb je...
hoi Peter
leuke vondsten dat je daar deed
leuke vondsten dat je daar deed
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- squadraminiatura
- Schaal: 1:43
Hallo Peter,
Hele leuke Dinky update zeg
Even over de elektrische melkwagen, in deze uitvoering is het een kolenwagentje.
Het logo op de neus geeft NCB aan, wat staat voor National Coal Board. In Engeland was dit een overheidsorganisatie
die zich met alles bezig hield wat steenkool betrof.
Heel erg leuk deze update
Groeten,
Ferry
Hele leuke Dinky update zeg
Even over de elektrische melkwagen, in deze uitvoering is het een kolenwagentje.
Het logo op de neus geeft NCB aan, wat staat voor National Coal Board. In Engeland was dit een overheidsorganisatie
Heel erg leuk deze update
Groeten,
Ferry
- Montezemolo
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Peter, ik blijf me maar steeds verbazen over je collectie, nu heb je weer Dinky boten gevonden, man, man ik heb er geen woorden voor zoals jij bezig bent met je collectie
Mont.
Mont.
Modelautoforum: 100% ADH
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Wat een mooie aanwinsten Peter! Die 404 Break spant den kroon voor mij. Lekkere update!
Spaart de man nu ook al boten
Gelukkig zijn het waterlijn modellen dus de Titanic zal er niet zijn
Zie dat je na onze geruststellende woorden op de forumdag weer modellen met een karige verflaag kunt laten zien.
Het zijn pracht modellen en hebben hun charme 
Zie dat je na onze geruststellende woorden op de forumdag weer modellen met een karige verflaag kunt laten zien.
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Ondanks dat het geen auto's zijn, zien de boten er wel ontzettend gaaf uit zeg en ook nog voor de oorlog gefabriceerd

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
NCB is een afkorting die in Engeland bekend staat als zuivel fabrikant. Alleen kan ik nog niet vinden waar het voor voor staat. Het is dus echt een melkwagentje. Of zoals er op de bodem staat Electric Dairy van.squadraminiatura schreef:Hallo Peter,
Hele leuke Dinky update zeg![]()
Heel erg leuk deze update![]()
Groeten,
Ferry
- buttonfreak
- Contacteer:
http://www.milkfloats.org.uk/random.htmlPeter Parker schreef:NCB is een afkorting die in Engeland bekend staat als zuivel fabrikant. Alleen kan ik nog niet vinden waar het voor voor staat. Het is dus echt een melkwagentje. Of zoals er op de bodem staat Electric Dairy van.squadraminiatura schreef:Hallo Peter,
Hele leuke Dinky update zeg![]()
Heel erg leuk deze update![]()
Groeten,
Ferry
http://www.imcdb.org/vehicles_make-Smit ... SESSID=7a3...
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Dankzij Jan ben ik weer een stapje verder in het mysterie van de milkfloat, dairy van ofwel melkwagentje;

De vraag waar NCB voor staat heb ik over de wereld gestuurd en we wachten op antwoord.
Ik kan me herinneren dat deze wagentjes vroeger door Enkhuizen reden voor de melkboer maar ook voor de bakker. Als je het lief vroeg, mocht je eindje meerijden.

De vraag waar NCB voor staat heb ik over de wereld gestuurd en we wachten op antwoord.
Ik kan me herinneren dat deze wagentjes vroeger door Enkhuizen reden voor de melkboer maar ook voor de bakker. Als je het lief vroeg, mocht je eindje meerijden.
- buttonfreak
- Contacteer:
NCB staat voor "Northern Coachbuilders"