Einde Topic
Re: Ron's MB Circus (27-11)540K Cabriolet B + FIA GT1 + LM 1998
Wat een vette Sparkmodellen weer die Mercedes racers. Fijnnn!
Het diorama van je opa is erg mooi Ron.

Re: Ron's MB Circus (27-11)540K Cabriolet B + FIA GT1 + LM 1998
Erg Mooi setje Mercedes racers

Teller : 49 X 1:18 / 214 X 1:43
- MB 500 Sec Ronnie
- Schaal: 1:6
Re: Ron's MB Circus (06-12) St. Klaas kado VW T2 Rijks politie
@ allen, dank vor jullie aardige commentaren
@ Powersprint , het Mercedes Le Mans vliegproject was in 1999, met de CLR, kijk eens op Youtube voor de filmpjes.
Hierbij hoop ik, dat jullie een goed geslaagde Namac beurs hebben gehad en/of Sinterklaas feest.
Maar kijk eens wat ik op 5 december om 06.00 in mijn schoen trof, voordat ik ging werken

dit natuurlijk samen met een incasso voor 8 km te hard in een 70km zone
Al met al, hebben we wel een leuke Sinterklaas avond gevierd, maar helaas verder geen modelauto's van de Sint mogen ontvangen.
Ron

@ Powersprint , het Mercedes Le Mans vliegproject was in 1999, met de CLR, kijk eens op Youtube voor de filmpjes.
Hierbij hoop ik, dat jullie een goed geslaagde Namac beurs hebben gehad en/of Sinterklaas feest.
Maar kijk eens wat ik op 5 december om 06.00 in mijn schoen trof, voordat ik ging werken

dit natuurlijk samen met een incasso voor 8 km te hard in een 70km zone

Al met al, hebben we wel een leuke Sinterklaas avond gevierd, maar helaas verder geen modelauto's van de Sint mogen ontvangen.
Ron

Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op di 08 dec 2009 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Re: Ron's MB Circus (06-12) St. Klaas kado in de schoen
Je 2Ta is toch wel een erg mooie aanwinst, zo gaaf in politie uitvoering. Heerlijk dat ouderweste blauw op auto en nummerbord, jammer dat dit nu over isMB 500 Sec Ronnie schreef:Al met al, hebben we wel een leuke Sinterklaas avond gevierd, maar helaas verder geen modelauto's van de Sint mogen ontvangen.
Ron

- Powersprint
Re: Ron's MB Circus (06-12) Sinterklaas schoen cadeau
Hele mooie aanwinst Ron, en bedankt voor de info 

Nice
Waar staat die MJ voor trouwens? Enig gedacht?

- Montezemolo
- Contacteer:
Bijzondere wagen, alleen zou ik raar staan te kijken als ik de politie in mijn schoen zou vinden
Montezemolo

Montezemolo

Modelautoforum: 100% ADH
- Silverarrow
- Schaal: 1:43
Mooi man, die Le Mans racers
. Jammer dat ze het opgegeven hebben, zou graag zien dat Mercedes weer actief wordt in deze tak van de sport.
Leuke Transporter ook, zijn de betere sinterklaas cadeaus
!

Leuke Transporter ook, zijn de betere sinterklaas cadeaus

- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:

Re: Ron's MB Circus (06-12) St. Klaas kado in de schoen
Erg mooi die Politie transporter! Ik ben onder de indruk. 

He Ron,
Dat is inderdaad een leuke aanwinst om dat 's ochtends in je schoen te vinden
Groeten Paul
Dat is inderdaad een leuke aanwinst om dat 's ochtends in je schoen te vinden

Groeten Paul
- MB 500 Sec Ronnie
- Schaal: 1:6
Re: Ron's MB Circus (06-12) VW T2 Rijks Politie Schuco
Diciotto schreef:Nice![]()
Beste Diciotto,
Bedankt voor je bijdrage

Ik heb mijn oom proberen te bereiken, hij was bij de Rijkspolitie met de Porsche Unit te Driebergen, maar is al een paar weken aan het overwinteren in Spanje, onbereikbaar voor mij en kan deze vraag niet aan hem voorleggen.
Die letters MJ, zegt mij zelf niets; Google levert op deze uitdrukking: Ministerie van Justitie

Wat ik uit mijn jeugd herinner, geboren 1968, is dat er met grotere letters 'Rijkspolitie' op de zijkant geschreven was, maar niks van zichtbare letters of nummers op de wagens, om te zien in welke regio deze wagens reden.
De Volkswagen T2 samen met de kever was destijds algemeen vervoer voor de politie (destijds de Rijkspolitie en Gemeentepolitie > 40.000 inwoners had een gemeente / stad zijn eigen Politiedienst, elders was de Rijkspolitie beschikbaar)
Zoals ook in België, dat de Rijkswacht en de Politie apart waren.
Later, medio 1980, werd het donkerblauw van de politieuto's naar een beter zichtbare witte kleur met een fluor rood/oranje kleur vlakken gedaan. In het dorpje waar ik toen woonde, had de Rijkspolitie de beschikking over een Volvo 340/360 diesel en een VW T3 diesel . Super auto's voor een snelle achtervolging of om zonder disco lampen en muziek naar een inbraak te rijden, iedereen kon die auto's van kilometers horen aanrijden.

Later kregen we die 2 kleuren striping (1994 ?), enig voordeel aan deze striping is, dat je ze in het donker heel snel kan herkennen (fluoriserend) en ook gewoon op de weg overdag. Persoonlijk ga ik ook voor het 'Olsschool Donker Blauw', toen toonde men meer ontzag voor de politie, wat heden ver te zoeken is, helaas.
Hierbij een oproep voor de (rijks) politie kenners, waar staan deze 2 letters voor

Ron

- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Ron's MB Circus (06-12) VW T2 Rijkspolitie
Mooie bus. Weet het niet zo met respect hoor.
Wie schreef ook alweer dat die jeugd van tegenwoordig zedenloos opgroeid en dat er uit de jongeren niets goeds kon komen? Oh ja, dat was een monnik uit de 15e eeuw.
Kortom, dit soort gepraat is van alle tijden.
Wie schreef ook alweer dat die jeugd van tegenwoordig zedenloos opgroeid en dat er uit de jongeren niets goeds kon komen? Oh ja, dat was een monnik uit de 15e eeuw.
Kortom, dit soort gepraat is van alle tijden.
- TestaRossa
- Contacteer:
Geloof het of niet, goede ogen zijn noodzakelijk, maar ik heb een originele foto gevonden op het net van jouw model. Zie het kenteken DJ-65-29.
Wat betreft de info over de afkorting MJ daar heb ik geen idee van, maar ik heb een bericht achtergelaten in het gastenboek van oud gedienden van de Rijkspolitie dus wie weet wat daar nog uitkomt. Bij de foto was verder geen info vermeld helaas. Alleen bouwjaar 1972, weet niet of dat juist is.
Opvallend was wel dat de foto's van de voertuigen behorend bij de Rijkspolitiegroep Enkhuizen allemaal die MJ hadden. Zowel T1 als T2. Vanaf T3 heb ik die MJ niet meer gezien op de foto's.

Wat betreft de info over de afkorting MJ daar heb ik geen idee van, maar ik heb een bericht achtergelaten in het gastenboek van oud gedienden van de Rijkspolitie dus wie weet wat daar nog uitkomt. Bij de foto was verder geen info vermeld helaas. Alleen bouwjaar 1972, weet niet of dat juist is.
Opvallend was wel dat de foto's van de voertuigen behorend bij de Rijkspolitiegroep Enkhuizen allemaal die MJ hadden. Zowel T1 als T2. Vanaf T3 heb ik die MJ niet meer gezien op de foto's.

#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Plezant leesvoer
!
En die originele foto is ook heel leuk.
Maakt het toch allemaal wat interessanter dan gewoon pics plaatsen hè
Mercikes hè!

En die originele foto is ook heel leuk.
Maakt het toch allemaal wat interessanter dan gewoon pics plaatsen hè

Mercikes hè!