hoi mensen,
met het Kadettje is het gelukt en ziet er erg strak uit! zal eens uitvogelen hoe ik hier foto's op de site krijg.
maar zijn er toevallig ook mensen met ervaring met het verwijderen van velgjes van een Manta A?
ik weet dat ik ze eraf moet kunnen trekken maar op de een of andere manier lukt het me niet, ze zitten erg vast en kan zijn dat ik misschien niet hard genoeg eraan trek ( aan het originele velgje ). ik wil natuurlijk niets kapot maken ook.
is het misschien handig om met een tang in het midden van het velghart te trekken? of heb jij nog andere ideeen?
alvast bedankt!
groetjes,
Rolf
verwijderen velgen Opel Manta A Norev
-
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Re: verwijderen velgen Opel Manta A Norev
Grote kans dat de wielen over een soort van kop vastgezet zijn. Rechtstandig!! trekken kan je dan proberem, lukt dit niet dan kan je het wiel er proberen af te snijden met een scherp mesje. Als de orginele wielen niet heel hoeven te blijven en het niet lukt de wielen er zo af te trekken, is het misschien wel een aanrader om met behulp van een tang rechtstandig te trekken.
Wat betreft het lijmen van de nieuwe wielen nog even. Ik weet niet of het al is geregeld, maar ik raad het je niet aan goedkope lijm te kopen bij de Wibra, Blokker of andere winkeld die van die 1 euro pakjes hebben met een aantal tubetjes. Er zit veel te veel vocht in, in verhouding met de werkzame stof. Zonde want ze hadden je voor dat geld beter één of twee goed werkende tubetjes kunnen geven! Koop gewoon een goed merk en ga daar mee aan de slag, dit verlijmt beter en is veel sneller droog waardoor het gelijmde ook op z'n plaatst blijft.
De witte lijmwaas inderdaad gelijk wegpoetsen met een beetje vocht en druk, dan veeg je het gelijk weg.
Wat betreft het lijmen van de nieuwe wielen nog even. Ik weet niet of het al is geregeld, maar ik raad het je niet aan goedkope lijm te kopen bij de Wibra, Blokker of andere winkeld die van die 1 euro pakjes hebben met een aantal tubetjes. Er zit veel te veel vocht in, in verhouding met de werkzame stof. Zonde want ze hadden je voor dat geld beter één of twee goed werkende tubetjes kunnen geven! Koop gewoon een goed merk en ga daar mee aan de slag, dit verlijmt beter en is veel sneller droog waardoor het gelijmde ook op z'n plaatst blijft.
De witte lijmwaas inderdaad gelijk wegpoetsen met een beetje vocht en druk, dan veeg je het gelijk weg.
-
Re: verwijderen velgen Opel Manta A Norev
@ Mr. Dj M.
volgens mij zitten de velgen idd op of over een soort van kapje.
ik zal het eens gaan proberen met een tangetje en als het echt niet anders gaat zal ik het toch met een mes moeten proberen.
als lijm heb ik bizon secondelijm gekocht, en moet zeggen, het zit allemaal netjes vast op de Kadett.
bedankt voor de tips!
volgens mij zitten de velgen idd op of over een soort van kapje.
ik zal het eens gaan proberen met een tangetje en als het echt niet anders gaat zal ik het toch met een mes moeten proberen.
als lijm heb ik bizon secondelijm gekocht, en moet zeggen, het zit allemaal netjes vast op de Kadett.
bedankt voor de tips!