Tin Wizard Donkervoort D8 foto's gezocht

Plaats reactie
Struisie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 19:53

Tin Wizard Donkervoort D8 foto's gezocht

Bericht door Struisie »

Ik ben op zoek naar foto's van de Donkervoort D8 van Tin Wizard. Liefst in de zilvere of zwarte uitvoering.
Op de site van Tin Wizard staat er maar een kleine foto en ik had graag wat meer afbeeldingen gezien vooraleer ik zou overgaan tot aankoop.
Kan iemand mij hierbij helpen? Of me een link geven waar ik meer info op kan terugvinden?
Thanx!
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Tin Wizard Donkervoort D8 foto's gezocht

Bericht door Jolly Club »


- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Struisie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 19:53

Re: Tin Wizard Donkervoort D8 foto's gezocht

Bericht door Struisie »

ja dat is eigenlijk dezelfde foto als op de website van Tin Wizard. toch bedankt hoor!
maar ik had graag is het model van andere invalshoeken bekeken. interieur, achterkant,... ik heb de indruk dat de verhoudingen tussen achterwiel en wielkuip niet echt realistisch zijn. er klopt iets niet met de verhoudingen. die achterbanden + velgen lijken mij te smal.
ik vind dat zulke zaken toch wel in orde mogen zijn voor 215 euro...
heeft iemand zulk een Donkervoort in zijn bezit? of weet iemand wie zo een model in zijn bezit heeft? mag gerust ook een gele zijn, als ik maar een algemeen idee krijg.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Tin Wizard Donkervoort D8 foto's gezocht

Bericht door Jolly Club »

Meer foto's heb ik niet kunnen vinden. Op de site van Tin Wizard staat de gele wel van achteren, en daar zie je die afwijkende proporties ook duidelijk. Ik heb eerlijk gezegd geen grotere foto's nodig om te constateren dat de overall proporties van de Donkey niet helemaal juist zijn.

Optie is wellicht zelf wat aanpassingen te doen, of de 1:43 versie van Spark te halen. Deze ziet er feitelijk een stuk beter uit. :doh:

Of een Seven van Anson zien te vinden, en deze zelf gaan verbouwen. Al denk ik dat je dan op detail-niveau nog veel meer lastige afwijkingen gaat tegen komen...

Succes d'r mee ! :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Tin Wizard Donkervoort D8 foto's gezocht

Bericht door Rossy »

Sorry maar voor dat geld vind ik dit model toch een beetje een aanfluiting...
Op deze foto is al te zien dat de verhoudingen niet echt kloppen.
Ook zit er nog een flinke gietrand bij de voorruit en ook het hitteschild over de uitlaat is voorzien van een decal in plaats van dat het een mooi PE exemplaar is.
Voor een euro of 60 is het nog te doen maar voor dit geld verwacht ik veel beter.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Struisie
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 19:53

Re: Tin Wizard Donkervoort D8 foto's gezocht

Bericht door Struisie »

Dank u voor jullie reacties. Nu ben ik helemaal zeker dat ik dit model niet ga nemen! De proporties kloppen op veel plekken gewoonweg niet. :shock:
En dat voor die prijs...
Wel spijtig dat er geen "deftige" Donkervoort bestaat in 1/18. Ik denk dat die wel succes kan hebben, zeker in Nederland.
Die 1/43 modellen van Replicars zijn zeker leuk maar ik verzamel geen 1/43. Als ik daar mee zou beginnen dan koop ik me gewoon arm... Kwestie van ergens een grens te stellen.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Tin Wizard Donkervoort D8 foto's gezocht

Bericht door Mr. Dj M. »

Jah het model valt inderdaad erg tegen, snap niet dat ze voor deze kit zoveel durven te vragen!
Misschien dat er ooit nog eens een mooi model wordt gebouwd. Ik zou zeggen mail NEO eens. Nederlandse fabrikant, die is ook niet de goedkoopste maar maakt wel hele mooie modellen van resin materiaal. In 1:18 misschien jammer omdat alles dan sealed is, maar ja je kan niet alles hebben.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Tin Wizard Donkervoort D8 foto's gezocht

Bericht door Autofan »

Mr. Dj M. schreef:Jah het model valt inderdaad erg tegen, snap niet dat ze voor deze kit zoveel durven te vragen!
Misschien dat er ooit nog eens een mooi model wordt gebouwd. Ik zou zeggen mail NEO eens. Nederlandse fabrikant, die is ook niet de goedkoopste maar maakt wel hele mooie modellen van resin materiaal. In 1:18 misschien jammer omdat alles dan sealed is, maar ja je kan niet alles hebben.
Ach, zoveel kan er toch niet open bij een Donkervoort? :P
Afbeelding
Plaats reactie