Leuk onderwerp
Ik zie hier mooie zaken voorbij komen, en @oldtimerke.. zo is de combinatie helemaal grandioos
Het is bij mij ook een bekende "afwijking" alhoewel het extreme er wel af is.
Zo'n 30jaar

geleden erg fanatiek begonnen met echt alles te verzamelen aan folders, op de fiets langs de autodealers, en in het toenmalige pre-internet tijdperk gewoon schrijven naar importeurs en afwachten wat de post kwam brengen.
Ik schreef destijds ook naar Oostbloklanden

en heb zelfs folders per post terugontvangen. Geweldig.
Vele jaren alles van Mercedes benz verzameld en tijdens mijn Alfa Romeo tijd, uiteraard alles van dat roemruchte merk uit Milaan.
Door mijn werk op vele (internationale) beurzen, waarvan een hele tijd uitsluitend internationale auto beurzen

, heb je weinig fantasie nodig wat ik daar aan foldermateriaal had verzameld, en dan praat ik niet alleen over Frankfurt of Geneve, maar ook over Azie, Noord- en Zuid Amerika.
Echt een waar Eldorado voor folder fanaten, en dan zwijg ik over de persmappen

Totale aantal folders heeft het getal 5000 wel gehaald in al die tijd.
Plus alle reclame gadgets bij introducties en persvoorstellingen, van speldjes en modellen tot kleding aan toe
Maar dan komt het moment dat je denkt

.... dus is ruim 90 procent van de foldercollectie in de loop der tijd via de NAMAC beurs omgezet in modellen.
Een klein gedeelte Mercedes en Alfa Romeo is er nog, en als ik iets bijzonders van Aston Martin of Maserati vind, dan neem ik dat nog wel mee.
Mijn oudste Mercedes folder is volgens mij van 1963, en de Alfa folders beginnen bij het eerste type Giulia
Daarnaast werk ik graag aan mijn boekenverzameling

Toch weer papier...maar het wordt een interessante bibliotheek op deze manier.
Veel over autosport met name sportscar, GT en touringcars, merkboeken over Aston Martin, Maserati, Alfa Romeo, boeken over (Engelse) vrachtwagens, en ik speur, zeker in Engeland, graag in 2e handsboekenwinkels, heel gevaarlijk

en altijd prijs

hahaha.
Dat is inmiddels ook al een aardige wand vol aan het worden
Hoe dan ook, het is een mooie aanvulling bij de modellen.
Groeten,
Ferry