Buttonfreak: April 2025 (P306)
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Re: Sinterklaas komt vroeg dit jaar...
Dat is niet gering Jan, vooral die F1's en Porsches race uitvoeringen vind ik super.
- Montezemolo
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Mooie aanwinsten weer, vooral die 8C blijf ik zo mooi vinden
Montezemolo

Montezemolo

Modelautoforum: 100% ADH
- Marc540i
- Schaal: 1:18

Die Porsches zien er idd echt heel erg super uit voor zo'n kleine schaal.

Die Alfa's mogen er ook zijn.

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
en het mooie is dat je de riemen ziet, de remschijven en vele andere detailsMarc540i schreef:Tjemig wat een rij modellen,
![]()
Die Porsches zien er idd echt heel erg super uit voor zo'n kleine schaal.![]()
Die Alfa's mogen er ook zijn.![]()
Grtz Marc.
- buttonfreak
- Contacteer:
En nog meer sint:

gek genoeg vind ik juist het blauwe vrachtwagentje het leukst

- buttonfreak
- Contacteer:
Zo gek is dat niet. Het is een MAN van klaarblijkelijk 1951, maar de Britten noemen het een bestelauto...jonnoT schreef:gek genoeg vind ik juist het blauwe vrachtwagentje het leukst![]()
- Thomas Bol
- Contacteer:
Ik geil natuurlijk op de (minichamps) porsche's en je Citroennen, maar de rest mag er ook zijn 

1:18 - 72 stuks
1:43 - 9 stuks
Binnekort
- ... Suprise!
1:43 - 9 stuks
Binnekort
- ... Suprise!
- buttonfreak
- Contacteer:
De eerste van 2010:

Iets fout gegaan met het laden op mijn nieuwe computer....
Iets fout gegaan met het laden op mijn nieuwe computer....
- buttonfreak
- Contacteer:
Re: Buttonfreak; nieuw in 2010
Dan een paar auto's die ik nog nooit heb laten zien, maar die ik al minstens 5 jaar moet hebben:

Scania met dieplader en O&K shovel en graafmachine.

Deze Mack kwam uit een doos "Eurobuild" van SIKU en is volgens mij niet een auto die je veel in Europa aantreft. Tegenwoordig zou deze waarschijnlijk niet verkocht mogen worden, vanwege de opdruk.

Dit is een promotional van SIKU, een Mercedes-Benz 500SL met garage.

Helaas is ook het fout gegaan met deze Lion Toys; de foto is niet goed geladen. Jammer, want ik vind het een fantastisch mooi model. Het is een Berkhof Jonckheer (beetje rare naam, aangezien Berkhof onderdeel is van VDL, dat ook busbouwer Jonckheere heeft; is dit een soort samenwerking?)
Scania met dieplader en O&K shovel en graafmachine.
Deze Mack kwam uit een doos "Eurobuild" van SIKU en is volgens mij niet een auto die je veel in Europa aantreft. Tegenwoordig zou deze waarschijnlijk niet verkocht mogen worden, vanwege de opdruk.
Dit is een promotional van SIKU, een Mercedes-Benz 500SL met garage.
Helaas is ook het fout gegaan met deze Lion Toys; de foto is niet goed geladen. Jammer, want ik vind het een fantastisch mooi model. Het is een Berkhof Jonckheer (beetje rare naam, aangezien Berkhof onderdeel is van VDL, dat ook busbouwer Jonckheere heeft; is dit een soort samenwerking?)
- buttonfreak
- Contacteer:
Het Poolse Estetyka maakte dit plastic Bugatti modelletje.
- buttonfreak
- Contacteer:
Ik kreeg een pakket uit België.
In het pakket zaten 2 dozen, omgeven door een zee van plastic zakken. Ook in de dozen zelf zat veel plastic. Het was dus zeker: Deze modellen moesten op hun plaats blijven en ze hadden de barre reis (sneeuwstorm e.d.) goed overleefd.
Er zaten een flink aantal modellen in met verpakking en een aantal oude modelletjes. Ik kon dankzij deze update een aantal modelautomerken toevoegen die ik nog niet had, zoals Tiger Wheels, Marx en SunToys.
Helaas is er iets misgegaan met het uploaden van de afbeeldingen. Sommigen zijn in orde, andere laden niet of hebben rare verkleuringen. Het gekke is dat ze op mijn computer er goed uitzagen.

Dit is als ik het wel heb mijn 3de auto waarop in het Nederlands "bestelauto van het jaar" staat. Ik was in 2002 net te laat om er zelf een te bemachtigen.

De zwanenzang van Edocar was het uitbrengen van een aantal bijzonder geslaagde modelletjes van Loy Al Bright. Deze Audi TT in DTM uitvoering had - daar ben ik zeker van - goed verkocht. Helaas kwamen deze modellen net te laat om Edocar te redden. Helaas, want ik vind het een bijzonder geslaagd modelletje. Ik hoop dat Loy Al Bright ze nog eens uitbrengt met raceopdruk. Aangezien ze logo's heel fijn afdrukken kunnen zou een raceopdruk geen probleem mogen vormen.

Deze 2 modelletje van SunToys vind ik best goed geslaagd. Ik weet niet precies meer hoe duur ze zijn, maar gezien de naam zullen ze voor weinig over de toonbank gaan, maar zijn ze best goed gelukt!

Dit is mijn eerste model van Tiger Wheels. Gemaakt door Anson (maken die meer 1:64 auto's?) is dit een lekker zwaar en best goed gelukt model van de Porsche 911 GT1. Kennelijk waren er te weinig verzamelaars voor dit merk uit Puerto Rico en ging het failliet.
Binnenkort meer...
In het pakket zaten 2 dozen, omgeven door een zee van plastic zakken. Ook in de dozen zelf zat veel plastic. Het was dus zeker: Deze modellen moesten op hun plaats blijven en ze hadden de barre reis (sneeuwstorm e.d.) goed overleefd.
Er zaten een flink aantal modellen in met verpakking en een aantal oude modelletjes. Ik kon dankzij deze update een aantal modelautomerken toevoegen die ik nog niet had, zoals Tiger Wheels, Marx en SunToys.
Helaas is er iets misgegaan met het uploaden van de afbeeldingen. Sommigen zijn in orde, andere laden niet of hebben rare verkleuringen. Het gekke is dat ze op mijn computer er goed uitzagen.
Dit is als ik het wel heb mijn 3de auto waarop in het Nederlands "bestelauto van het jaar" staat. Ik was in 2002 net te laat om er zelf een te bemachtigen.
De zwanenzang van Edocar was het uitbrengen van een aantal bijzonder geslaagde modelletjes van Loy Al Bright. Deze Audi TT in DTM uitvoering had - daar ben ik zeker van - goed verkocht. Helaas kwamen deze modellen net te laat om Edocar te redden. Helaas, want ik vind het een bijzonder geslaagd modelletje. Ik hoop dat Loy Al Bright ze nog eens uitbrengt met raceopdruk. Aangezien ze logo's heel fijn afdrukken kunnen zou een raceopdruk geen probleem mogen vormen.
Deze 2 modelletje van SunToys vind ik best goed geslaagd. Ik weet niet precies meer hoe duur ze zijn, maar gezien de naam zullen ze voor weinig over de toonbank gaan, maar zijn ze best goed gelukt!
Dit is mijn eerste model van Tiger Wheels. Gemaakt door Anson (maken die meer 1:64 auto's?) is dit een lekker zwaar en best goed gelukt model van de Porsche 911 GT1. Kennelijk waren er te weinig verzamelaars voor dit merk uit Puerto Rico en ging het failliet.
Binnenkort meer...
- buttonfreak
- Contacteer:
Dan nu, om het wat af te wisselen, wat oudere modellen

Dit is (volgens mij) mijn eerste Marx. Kennelijk is een kenmerk dat er een bestuurder in de Marx auto's zitten. Een idee dat helaas weinig voorgezet wordt. Ik vind auto's met bestuurders realistischer (een F1 auto is vaak ook met helm/bestuurder) Onderop staat Uno Ferrari, volgens mij is het een 250LM?

Dit model van Gisima vind ik best leuk, aangezien de achterdeur zo knullig is. Het is relatief duidelijk een Renault Trafic

Van Guiloy is deze Chrysler 150, een in Spanje kennelijk best populaire auto.

Nog een Guiloy, dit keer een auto uit Spanje zelf, is deze Seat 131 Familiar. Best een leuk, maar nogal kwetsbaar lijkend modelletje. Als je ziet wat voor prut Guiloy later maakte zijn deze modelletjes best goed.
Dit is (volgens mij) mijn eerste Marx. Kennelijk is een kenmerk dat er een bestuurder in de Marx auto's zitten. Een idee dat helaas weinig voorgezet wordt. Ik vind auto's met bestuurders realistischer (een F1 auto is vaak ook met helm/bestuurder) Onderop staat Uno Ferrari, volgens mij is het een 250LM?
Dit model van Gisima vind ik best leuk, aangezien de achterdeur zo knullig is. Het is relatief duidelijk een Renault Trafic
Van Guiloy is deze Chrysler 150, een in Spanje kennelijk best populaire auto.
Nog een Guiloy, dit keer een auto uit Spanje zelf, is deze Seat 131 Familiar. Best een leuk, maar nogal kwetsbaar lijkend modelletje. Als je ziet wat voor prut Guiloy later maakte zijn deze modelletjes best goed.
- buttonfreak
- Contacteer:
Van Majorette is deze vroege Citroën DS, die helaas overgeschilderd is. Maar compleet en dat was voor mij belangrijk.
Op deze Renault 5 Maxi Turbo staat Bruynooghe (?)
Evenals op deze Porsche, beide van Majorette.
Deze truck is van SIKU en is mooi compleet. Een Volvo F12 zoals ik die al langer wou hebben.
Een Ford Transit die verkocht werd door Edocar. Het zou het model 1999 Transit moeten zijn.
Van Edocar is deze Galaxy. Let goed op deze foto en dan die daaronder...
Ook dit is een Galaxy en ook deze is van Edocar, maar toch 2 verschillende modellen. Rare jongens, daar bij Edocar.
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Er gaat af en toe inderdaad iets fout met de foto's. Zit er misschien een knik in de kabel
Er zitten weer een paar mooie modellen tussen. Ik vind inderdaad de DAF bus ook erg gaaf