Leuk topic dit
De auto waar ik voor het eerst in heb gereden was een Honda Concerto 1.6. Niet gestuurd en niet geschakeld, alleen even kort optrekken en weer afremmen. Best een vlot en luxe ding.
Niet lang daarna kocht ik m'n eerste écht eigen auto, een Volvo 343 DL uit 1980. Gekocht voor 300 euro, halfjaar later volledig gestript en het restant naar de sloop gebracht. Ik vraag me nog steeds af hoe dat ding in godsnaam door de apk is gekomen.
Daarna een andere 343DL uit 1982. Zat geen motor meer in, was wel helemaal hard. Deze auto heb ik weer volledig opgebouwd en ik heb er de motor van de eerste 343 ingezet. Was erg leerzaam. Wel een hoop werk mee gehad.
Weer verkocht, is helaas aan gort gereden. Jammer, was een leuk ding. Zelf nooit in gereden (geen rijbewijs, was pas 16).
Daarna heel kort een 360 GLT met airco. Was niet belastingvrij, dus geruild tegen een 343 DLS 2.0 uit 1982. Gered vand e cross.
GLT
DLS
Met beide nooit gereden. De DLS staat in de garage, zijn we aan het restaureren. Laatst bekende DLS in Nederland.
Toen kwam weer een auto (345 2.0 GLS, ook al zo zeldzaam) die écht van mij was (die DLS had ik samen met m'n broer gekocht), uit een schuur getrokken, had 10 jaar stilgestaan. In die tijd wel de koppeling vervangen en compleet gelast. Woei, goede basis!
Had wel een Belgisch kenteken, dus ik moest 'm invoeren. Voor die tijd ontzettend veel werk mee gehad. Tjonge wat kan een auto je tegenwerken zeg!
Zoek de verschillen
Ik snap nog steeds niet dat je bij de RDW gewoon een eendagskenteken kunt aanvragen en vervolgens vrolijk naar een keurstation mag rijden (was voor mij toch 100 km totaal, moest naar Arnhem).
Le-vens-ge-vaar-lijk, echt waar. Alle remmen liepen aan (zat allemaal muurvast), kon daardoor niet harder dan 80, carburateur stond zo rijk afgesteld dat de benzine zo weer de uitlaat uit kwam, alles hing los etc.
Na een waslijst aan afkeurpunten helemaal in orde gemaakt.
Nog een paar maanden, dan kan ik gaan lessen!