Wat was de 1ste auto waar je mee reed?

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Jolly Club

Re: Wat was de 1ste auto waar je mee reed?

Bericht door Jolly Club »

St. Paul schreef:Eerste wagen was denk ik een Fiat Panda, maar dat was niet meer dan een paar meter voor en achteruit en hopen dat mijn tante het niet zou merken. Helaas zat oma van een afstandje toe te kijken. Tot op de dag van vandaag verdenk ik oma er van dat ze eigenlijk stiekem nooit sliep maar gewoon te lui was om mee te gaan als we naar de supermarkt gingen.

Daarna lessen in een 206, toen nieuw model. En daarna bij een autoverhuurbedrijf terecht gekomen en 4 jaar lang ongeveer alle wagens die een beetje gangbaar waren in NL gereden. Van Jaguar tot Ford Ka en van VW Caddy tot Iveco Daily. Samen met collega's dingen zien gebeuren die wij eigenlijk onmogelijk achtten. :angel: Mooie tijd:

- Je collega met een romeinse kaars uit het raam zien hangen en zo 1 van de dorpjes in de omgeving binnen rijden.

- De mooie (handrem)bochtjes die er in het buitengebied liggen.

- Met 2 transits door de poort heen, ging net maar toen ik wilde inparkeren stonden beide spiegels ingeklapt, de ene tegen de paal van het hek, de ander tegen de spiegel van mijn collega. :?

- De baas die naar een klant belt dat wij iets later zouden zijn, waarop de klant antwoordt dat de auto er al is en vervolgens in discussie komt met de baas omdat die zeker wist dat wij daar onmogelijk op tijd hadden kunnen zijn. Dit alles terwijl wij met grote oogjes en kloppend hart buiten stonden te wachten op wie ons kwam ophalen. :mrgreen:

Eigenlijk te gek voor woorden maar gelukkig nooit echt fout gegaan, behalve dan dat een collega mij een keer tussen 2 bomen door in het struikgewas zag verdwijnen (en geen schade hebben gewoon :worshippy: ). Ze zouden een minimum leeftijd voor dat soort werk moeten invoeren. Vandaag de dag zou ik het niet meer doen.
:lol: Herkenbaar dit ... Mijn eerste baan was koerier bij een plaatselijk transportbedrijf. Ik had net een maand of drie mijn rijbewijs. We reden voor Friesland Frico Domo in die tijd en er werd een vracht melkpoeder afgekeurd bij de douane. Moesten snel monsters gecheckd worden in Leeuwarden. Dus de Volvo van de zaak verlaagd door hem vol te laden met dozen melkpoeder op elke zitplaats (het busje was immers elders met een collega :snooty: en had ook niet zo'n fijne radio voor lange afstanden) en toen met 195 op de teller over de tweebaansweg van Drachten naar Leeuwarden. :thump_up2: Gekkenwerk, als je eraan terugdenkt, maar toen hoogst vermakelijk. :D

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Tijdens het eten bedacht ik mij dat ik regelmatig eens mocht sturen in mijn vaders vorige auto, een Toyota Carina II van 1986. Ik zal toen een jaar of 6 à 7 zijn geweest omdat in '99 de nieuwe auto kwam (Avensis), waar ik absoluut niet aan mocht zitten.
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

Leuke update weer volvofiel :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
///M-power

Bericht door ///M-power »

Hoi,
De auto waar ik het eerst met gereden heb is de BMW 320I van 2006, ik was toen 12 jaar :D Eerst heb ik een paar keer geoefend op een verlaten parking en daarna heb ik eens op een oude vliegtuigstartbaan gereden te Brustem :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik, mijn broer en een vriend een Kadett van 1988 waarmee we op een landbouwgrond wat rondrijden :)
Alpine, Renault & BMW!

Afbeelding
Timo95

Bericht door Timo95 »

Toevallig! Dat was ook mijn eerste auto waar ik mee reed broertje :cool: (ook op mijn 12 :mrgreen: )
Afbeelding Afbeelding
benzfreak
Schaal: 1:18

Bericht door benzfreak »

Ik denk dat de anderen hier wat duidelijkheid bij nodig hebben :P :oops: ...

Het zit zo: ikzelf, / / /M-power en Timo95 zijn 3goede vrienden van elkaar,we wonen dicht bij elkaar en hebben samen 1grote passie AUTO's! :D
Hadden we samen opeens het goede idee van een oud auto'tje te kopen en er wat mee rond te rijden op de landbouwgrond van de plaatselijke boer... :dance:
Een tijdje gezocht en dan uiteindelijk samen iets gevonden: een Opel Kadett 1.6d uit 1988,deze beviel ons zeer goed kwa prijs en de staat ervan.Dus hebben we deze samen gekocht!! :dance:
Dus nu rijden we af en toe eens samen, meestal na school en in de weekends wat rond op de weide,Hebben al veel plezier mee beleefd zeker met al de sneeuw die gevallen is...

Hier een fototje van ons "racemachien" :P

Afbeelding
sonett

Bericht door sonett »

De eerste auto waar ik mee rond reed (en botste :oops: ) was de nieuwe Saab 99 van mijn vader
Van een nonkel kreeg ik een witte VW Kever van 1966 kado
(als ik hier mee rond reed als het regende werden mijn voeten nat)
zo rot was dat ding. Met de rijschool heb ik met een Renault R12 rond gereden.
Als ik dan mijn rijbewijs had heb ik een van de eerste Suzuki's Alto gekocht (800 cc 3cilindertje)
die werd na enkele jaren vervangen door een Suzuki Swift 1.3 GS (zwart met zilver)
Inmiddels stapte ik in het huwelijksbootje (en mijn vrouw had een citroen AX)
Ik maakte mijn jongens droom waar door een Saab Sonett III te kopen
Toen ons gezin groter werd kochten we een blauwe Saab 900 i 2.1 16 Turbo-look (5deurs)
en het Ax-je hebben we dan verkocht. na 12 jaar is de Swift GS vervangen door een nieuwe Swift
Later werd ook de Saab ingeruild voor een Suzuki Baleno break
De Saab werd erg gemist en de 2de Swift maakte na 11 jaar dienst plaats voor een
2de hands Saab 9.3 Cabrio. Nu hebben we nog een Mazda 3 van mijn schoonvader in gebruik
die zal in de loop van het jaar de Suzuki Baleno vervangen.
Maar ook mijn dochters worden groot en die hebben zo elk al hun droom auto ingedachten.
de ene wil een renault Clio en de jongste heeft het voor een Citroen C3.
Zelf zou ik graag de Mazda en Suzuki vervangen in een Saab 9.3 X Estate.
Ik moet enkel nog de lotto winnen :doh:
a vd winkel

Bericht door a vd winkel »

De eerste van mij had ik 2 uur na het behalen van mijn rijbewijs voor de deur staan; een witte MItsubishi Lancer 1.5 GLX uit 1985 welke toegerust was met enkel rally-art onderdelen (ik reed er ook orientatieritten en amateur-rally's mee). O.a. een van de eerste regelbare intervallen op de ruitenwissers, centrale deurvergrendeling, spoilers, mistlampen in de grille, tripmaster, extra binnenverlichting , alarm enz.
HIerna kwam er een grijze Opel Ascona 1.6S uit 1987 (laatste model ascona) welke motorisch nogal gekietelt was (had een top van ruim 200 km/u).
Na wat omzwervingen via een Fiat Uno 45ie (de motor van de Ascona gaf de geest) uitgekomen bij mijn eerste Suzuki; een Swift GS 1.3i.
Een prachtautootje ; knalgroen, sportief , open dak...echter enorm laag in en uitstappen (met 1,90m lengte en een gevoelige rug geen goede combi)
Dan maar in 2001 een Suzuki Ignis gekocht (de eerste in Nederland en mijn eerste ECHTE NIEUWE). Een first edituon met airco, bullbar, lichtmetaal enz.
Helaas tot 2 keer storing in het stuurhuis gehad en toen had ik er wel genoeg van (telkens ruim 500 euro reparatie) na 7 jaar.
Nu rijdt ik een Nieuwe Swift uit 2007 welke uitgerust is met een GT-pakket en een speciale striping heeft..werkelijk een perfect bij mij passende auto.. en... een tamelijk hogere instap als de vorige swift dus mijn rug wordt ook niet te zwaar belast bij het in- en uitstappen...
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Ik heb leren rijden met een VW Kever. Een stuur gelijk ne camion, en een koppeling om "u" tegen te zeggen. "Maar", volgens de wijze woorden van mijn vader, "als ge daar mee kunt rijden, kunt ge met alles rijden" :angel: .
En zo geschiede.
We hadden ook een tweede auto in het gezin, een Opel Omega 2.0i GLS, en daarmee heb ik mogen rijden tot ik m'n eerste eigen wagen aangeschaft heb, een Corsa 1.2i, een vinnig ding als ge het mij vraagt. Heel plezant. Nooit geen problemen mee gehad en uiteindelijk toch 4 jaar mee gereden.

En tja, sindsdien firmawagens :wink:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
DerPolizist

Bericht door DerPolizist »

In deze wagen (exact hetzelfde) heb ik mijn eerste keer gereden:

Opel Omega B 2.5 TD Elegance

Afbeelding

Het was de auto van mijn opa rond het jaar 2001 / 2002. Sinds 2003 rijdt hij Audi.

Afbeelding

In de aftandse :doh: Mazda heb ik in Amerika (2007) wat mee rond gereden op een parkeerterrein die open lag :D De auto is later dat jaar (2007) weggedreven...
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Honda.f1
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

eerste auto waar ik in gestuurd heb is denk ik de witte mazda 626 turbo . toen ik 6 was, bij m'n vader op schoot. mijn eerste echte auto was een honda crx Vti uit 1994. Toen ik hem motorisch helemaal had opgeknapt had ik er eigenlijk geen zin meer in om ook nog het plaatwerk te gaan doen. Mede door verfschade aangericht door de buurman heb ik toen besloten om hem weg te doen en toen heb ik mijn huidige auto gekocht, een rode suzuki swift uit 2007
Onderweg:

Mclaren MP4/22 Fernando Alonso
Mclaren MP4/21 Lewis Hamilton 1st rollout
Jordan EJ13 testcar (Plastic delen zijn gespoten, Body is geplamuurd,17/6 eerste laag spuiten)
Lexusfreak

Bericht door Lexusfreak »

Ford transit connect.....
TestaRossa
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Mijn eerste was een bordeaux rode Alfa 155 1.8 TS van 1993. Hier heb ik van 08-2001 t/m 12-2005 in gereden.
Van 12-2005 tot heden nog steeds mijn zwarte Alfa 156 1.8 TS van 2001. :dance:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
niva
Contacteer:

Bericht door niva »

Mijn eerste meters reed ik toen ik 12 was, met een Ford Mustang Mach1, op het testbaantje achter de showroom van toenmalig importeur Hessing, samen met een monteur van het bedrijf ernaast. Ik mocht sturen, de auto stond in de D stand (bij de pedalen kon ik niet) en met een slakkegangetje reed ik 3 rondjes.
En het leukste komt nog. Twee weken later komt onze buurman melden dat hij een nieuwe auto heeft gekocht of we even willen kijken........ en je raadt het al! daar stond ie te blinken die fraaie Mustang. Ik ben heel wat keren meegeweest.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Helaas geen foto van de originele auto behouden gebleven, maar heb er wel natuurlijk een model van.
Zelfs de kleur klopt. :mrgreen:
Het was in 1976 dat ik voor het eerst auto reed en wel de Vw Ponton 1600.
Een spuuglelijke bak, maar wél trots na afloop van de rit......
Nu na al die jaren denk ik wel eens. had ik hem nog maar....... :(
Afbeelding
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Plaats reactie