Ik kan niet wachten tot deze uitkomen.
Tevens heb ik het voor elkaar om iemand zijn EB112 en 118 over te kopen, en er komt nog een EB 218. In dat geval is de moderne serie compleet (in 1:43). In 1:18 alleen de EB 110, de Chiron en Veyron. Meer zijn er niet uitgegeven.
Scratchbuilden wil ik ook nog wel eens doen, maar eerst met de 1:24 Royales (er zijn 11 verschillende body's geweest, waarvan 4 als model uitgegeven, een 5e makkelijk te maken, een 6e en 7e met enige moeite te maken, 8, 9, 10 en 11 slechts met grote moeite.)
Overigens heb ik contact met een bedrijf wat voor een redelijk bedrag (lees: enkele 100-en euro's) een 1:43 auto kan scannen in 3D, en dan in 1:18 kan uitfrezen (of welke maat je maar wilt).
En dan wil ik ook nog een paar bronzen modellen laten maken. Techniek is vrij simpel: je neemt een model, maakt er een siliconen mal van, vult deze met was, en de bronsgieter doet de rest. Brons kan je weer laten verchromen, verzilveren, vernikkelen, etc.
Maar eerst mag ik het dak op om:
a. De loodslabben van de schoorsteen terug te kloppen
b. Loodslabben te vervangen als deze kapot zijn
c. De cementlaag op de schoorsteen van een nieuwe laag te voorzien
d. De goot leeg te scheppen, deze zit vol bladeren welke de afvoer hebben verstopt. (nota bene begin dit jaar nog door een "professional" laten doen...)
Het water kwam vannacht behoorlijk naar binnen, het meeste achter het stucwerk, maar ik heb toch ook een halve liter op weten te vangen welke achter het plafond vandaan liep....
Helaas heb ik hoogtevrees, hoop dat ik er niet teveel last van heb. Het meeste werk kan ik vanaf het platte dak van de dakkapel doen. Of er moet natuurlijk een die-hard modelbouwer zijn die graag op daken klimt...