Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mijn verzameling (ruim 340 modellen) bestaat uitsluitend uit 1:18 en 1:16 modellen.
Het kost wat ruimte, maar je ziet dan tenminste ook een model staan zonder een vergrootglas nodig te hebben
Maar alle respect voor de 1:43 en andere schalen verzamelaars hoor, ik wil jullie hiermee niet beledigen of onderschatten, het is gewoon een persoonlijke keuze die je maakt (of niet)
Laatst gewijzigd door Dick's Model Auto's op do 25 feb 2010 13:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Verzamelaar van voornamelijk Motor City Classics, Signature Models en Ricko in 1:18
Daarnaast Volvo en de T en A Ford in de schaal 1:18 en 1:16
Alles te bekijken op www.dicksmodelautos.nl
Vanaf het begin 1:18, qua detail meer te zien dan kleinere schaal. Maar ik moet toegeven dat in 1:43 wel veel meer auto's worden uitgebracht die ik in 1:18 ook graag zou willen zien.
Wij houden het voorlopig bij 1:43 ivm de beperkte ruimte en het toch leuk neer willen zetten van de modellen.
Soms zie je alle modellen klem tegen elkaar ana staan, vind ik persoonlijk erg zonde omdat je er zo weinig van ziet..
Planning is wel om op termijn 1 vitrinekast te vullen met 1:18.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Voor in de vitrine (die er nu nog niet staat) 1:18. Zowel ik als mijn vader proberen alle wagens die we al hebben gehad,
te verzamelen. Mijn lijstje was korter (fiat panda 1981- seat malaga 1990 - ford fiesta mk6 2005), en die heb ik 1:43 gevonden.
Mijn vaders collectie van ooit-in-bezit-gehad wagens zijn zowel in 1:43 (fiat spider 850 - rover 3500 vitesse - ford granada coupe -
reliant scimitar - en moet nog uitgebreid worden) als 1:18 (dodge challenger 1970 - ford capri 1973).
Toen ik een jaar of twaalf was begon ik met schaal 1:24 (staat trouwens niet in het rijtje) en dan vooral Bburago's en een enkele handbouw. Op mijn zestiende kocht ik mijn eerste 1:18 Bburago en wel een Ferrari 456 GT. De omvang en details van deze auto spraken me zo aan dat ik gelijk overstag ging en alleen nog maar 1:18 wou. Het duurde niet lang of alle 1:24 modellen gingen de deur uit voor (toen vooral) 1:18 Bburago's. Nog weer later bleef ik schaal 1:18 trouw, maar gingen alle Bburago's (en nog enkele van dit soort modellen zoals Mira en Maisto) de deur uit en kwamen de merken Hothweels en Kyosho in beeld.
Nog weer later (pas sinds een jaar) kwamen de duurdere merken zoals CMC en BBR erbij. Maar schaal 1:18 ben ik verder altijd trouw gebleven ondanks het grotere aanbod op schaal 1:43, er komt namelijk een moment dat je gewoon kleur moet bekennen