Het is alweer te lang geleden dat er een update kwam uit het altijd mooie Zwollywood. Hoog tijd dus om er wat aan te doen.
Ik heb nog wat meer dan dit maar ik heb op dit moment het huis op de kop staan vanwege een interne aanpassing dus ik heb nu niet veel tijd.
Dit is een model van de Porsche 997 GT3 RSR waar Paul van Splunteren, Raymond Coronel, Niek Hommerson en de Belg Lois Machiels de 24 uur van Spa-Francorchamps mee gereden hebben in 2009. Ze hebben er een verdienstelijke 7e plaats mee behaald.
Het is een ombouw met een Minichamps donor model. En het was echt een genot om te maken. Hij ziet er ook helemaal geweldig uit!
en de echte
En dan nog een model die in de 24 uur van Spa-Francorchamps gereden heeft. Alleen was dit in 2005.
Dit is de Maserati MC12 waar Arjan en Rob vd Zwaan en Peter Kütemann de race hebben gereden. Altans het begin er van.
Ze zijn niet aan de finish gekomen en dat had niets te maken met technische problemen of een crash of zo. Nee ze moesten de race staken omdat Peter Kütemann niet meer mocht rijden van de circuit arts. Wat er aan de hand was met Peter weet ik helaas niet maar het feit is daar.
Wel een hele bijzondere reden om de race te moeten staken lijkt me...

mooi istie he?
en de echte
Dan als laatste (voor nu) nog eentje voor m'n Zandvoort collectie
Dit is een model van de March 731 Ford waar James Hunt op de derde plaats eindigde in 1973
Volgende week heb ik nog wel wat meer te melden.
Deze modellen staan inmiddels ook op m'n site. bekijk het maar eens.
Goed weekend.
-Gerben-