Bossinkje's collectie : DS3 1/18 van Norev

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
nismocoupe

Re: Bossinkje's collectie : Kleine shoot Mégane Sport.

Bericht door nismocoupe »

Zeer knappe megane

Grtz
peugeot-gek
Schaal: 1:18

Bericht door peugeot-gek »

knappe renault, goede foto's :thump_up:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Scenic

Bericht door Scenic »

Bossink, ik vat jou Citroen plan wel he. Ben ik het ook wel mee eens, het is tenslotte jou verzameling. Maar is het misschien een idee om gewoon PSA-Modellen te gaan sparen. Dus Fiat, Peugeot en Citroen. Het is maar een tip maar het zou wel leuk staan zo. De PSA-collectie. Maarja het is en blijft jouw collectie.
MarcoAzzurro

Bericht door MarcoAzzurro »

Scenic schreef:Bossink, ik vat jou Citroen plan wel he. Ben ik het ook wel mee eens, het is tenslotte jou verzameling. Maar is het misschien een idee om gewoon PSA-Modellen te gaan sparen. Dus Fiat, Peugeot en Citroen. Het is maar een tip maar het zou wel leuk staan zo. De PSA-collectie. Maarja het is en blijft jouw collectie.
Fiat hoort NIET bij PSA :cool: Fiat staat op zichzelf als Fiat auto S.P.A
Scenic

Bericht door Scenic »

MarcoAzzurro schreef:
Scenic schreef:Bossink, ik vat jou Citroen plan wel he. Ben ik het ook wel mee eens, het is tenslotte jou verzameling. Maar is het misschien een idee om gewoon PSA-Modellen te gaan sparen. Dus Fiat, Peugeot en Citroen. Het is maar een tip maar het zou wel leuk staan zo. De PSA-collectie. Maarja het is en blijft jouw collectie.
Fiat hoort NIET bij PSA :cool: Fiat staat op zichzelf als Fiat auto S.P.A
NeeNee, PSA is Fiat Peugeot Citroen en dan zelfs nog Alfa en Lancia. Ik ben toen ooit eens op hun terreinen geweest. En geloof mij. De Fiat Scudo Peugeot Expert en Citroen Jumpy. Die worden op dezelfde productielijn gemaakt. En die samenwerking is er bij meer mensen. Kijk naar de Renault Master, Opel Vivaro en de Nissan versie ervan. Maar kijk bij de personenautos ook maar eens naar de Interieurverlichting. Dat zijn dezelfde lampjes. De Fiat Grande Punto, Lancia Delta, Citroen C3 en Peugeot 207. Hebben hetzelfde onderstel, en hebben wel meer dingen die hetzelfde zijn. Dus beleive me.
Rossy

Bericht door Rossy »

Dat klopt deels.
Fiat heeft helemaal niks met de PSA organisatie te maken.
Wel is het zo dat de Citroën Evasion/C8, Jumpy en Jumper en den Peugeot 806/807, Expert en Boxer in de Fiat fabriek gemaakt wordt.
Het kan ook wel dat er voor nieuwe modellen gezamenlijk een platform is ontwikkeld maar dat wil nog niet zeggen dat de beide bedrijven samengegaan zijn.
Volgens jou bewering zou zelfs Toyota bij de PSA groep horen, de Aygo is immers dezelfde auto als de C1/107.
Het voorbeeld van de Renault Trafic/Nissan Primastar en Opel Vivaro is dan weer een heel ander verhaal.
De auto is ontwikkeld door Renault/Nissan en Opel koopt de licht aangepaste versie van Renault.
Bij de Renault Master/Nissan Interstar en Opel Movano gaat het verhaal nog een stap verder.
Deze serie is zelfs samen met de Iveco Turbo Daily ontwikkeld!
De Renault Master Pro / Mascott is zelfs grotendeels gelijk aan de Turbo Daliy.
Kunnen we nog wel even verder gaan met de Opel Agila wat eigenlijk een Suzuki Splash is.
En wat te denken van de vorige Subaru Justy en Suzuki Ignis...
Kleine onderdelen kun je overal tegenkomen...
In de Peugeot's, Citroën's en Renault's kwam je tot halverwege de jaren '90 dezelfde interieur lampjes tegen.
Deze onderdelen worden gewoon ingekocht bij een beperkt aantal leveranciers dus is het ook vaak hetzelfde onderdeel.
Je kan in sommige gevallen beter een ontwerp aanpassen aan een onderdeel als voor een kleine serie een nieuw onderdeel te maken.
Heeft iets met productiekosten te maken...

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
MarcoAzzurro

Precies,

Er word in de autowereld nou eenmaal veel samengewerkt. Fiat en PSA zijn twee verschillende bedrijven die vooral op bedrijfsauto gebied veel samen werken. Niks meer, niks minder.

EDIT: even van Wikipedia geplukt:

"PSA Peugeot Citroën, afgekort PSA, is een Franse autogroep die de twee Franse automerken Citroën en Peugeot omvat. In 2008 produceerde PSA 3,26 miljoen Peugeots en Citroëns en behaalde het een jaaromzet van 54,36 miljard euro. Begin 2008 had het bedrijf ongeveer 201.690 mensen in dienst. De familie Peugeot bezit 30,3% van de aandelen en 45,1% van de stemrechten. Het bedrijf gebruikt de naam "PSA Peugeot Citroën" als aanduiding voor de beursgenoteerde holdingmaatschappij Peugeot S.A. en haar dochterondernemingen."
Smokey

Bericht door Smokey »

ziet er netjes uit zo :thump_up:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Scenic

Bericht door Scenic »

oke mensen maar we lopen nu in iemands privetopic te discusieren dat is nou niet echt de bedoeling.
Bossinkje
Contacteer:

Bericht door Bossinkje »

Fiat behoort idd niet tot de PSA groep hoor.. Alleen Peugeot & Citroën. En wie weet dat ik in de toekomst nog Renault en Peugeot ga sparen, ik ga me nu eerst richten op Citroën modellen. ;)
Scenic

Bericht door Scenic »

Bossinkje schreef:Fiat behoort idd niet tot de PSA groep hoor.. Alleen Peugeot & Citroën. En wie weet dat ik in de toekomst nog Renault en Peugeot ga sparen, ik ga me nu eerst richten op Citroën modellen. ;)
Oke het is en blijft natuurlijk jouw collectie. Maar nog efe over PSA Fiat Peugeot Citroen dit is toch echt zo. Want Fiat heeft de zelfde Climate regeling zelfde radio en zelfde boordcomputer dus. :doh:
Rossy

Bericht door Rossy »

Ga nou eens een keer zoeken voordat je iets blijft roepen! :doh:
Dit is nu de derde keer dat iemand je corrigeert.
Iemand die een aantal jaren voor een van deze organisaties werkt zal toch wel weten waar hij het over heeft.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
MarcoAzzurro

Scenic schreef:
Bossinkje schreef:Fiat behoort idd niet tot de PSA groep hoor.. Alleen Peugeot & Citroën. En wie weet dat ik in de toekomst nog Renault en Peugeot ga sparen, ik ga me nu eerst richten op Citroën modellen. ;)
Oke het is en blijft natuurlijk jouw collectie. Maar nog efe over PSA Fiat Peugeot Citroen dit is toch echt zo. Want Fiat heeft de zelfde Climate regeling zelfde radio en zelfde boordcomputer dus. :doh:
Eigenwijs ben je in ieder geval wel :doh: :D
De Fiat Group, of Fiat Auto s.p.a is een van de grootste bedrijven van Italie en is een geheel op zichzelf staand concern met dochtermerken als Alfa Romeo, Lancia, Iveco en Ferrari en Maserati.
Ja, Fiat werkt samen met de PSA groep maar ook met bijvoorbeeld General Motors (Fiat/Alfa dieselmotoren worden ook in Opel en Saab gebruikt,De v6 die Alfa tegenwoordig gebruikt komt van Holden en de Fiat Croma is gebaseerd op de Opel Signum). Dat wil niet zeggen dat Fiat bij GM hoort.. en dat geld ook voor de samenwerking met PSA.
Bossinkje
Contacteer:

Bericht door Bossinkje »

Fiat kan wel onderdelen delen, maar daarom hoeft het nog geen deel uit te maken van de PSA groep.. ;)
Nick

Bericht door Nick »

Dan kan je zeggen dat Ford ook bij PSA hoort want die leveren motoren voor de Jumper en de Boxer.

Oh ja, mooie megan :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie