Ombouw Alpine Renault 1600 S, Corvette + Schuco Golf 1:43

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Ombouw Alpine Renault 1600 S, Corvette + Schuco Golf 1:43

Bericht door Peter Parker »

Al jaren in een rommeldoos met meer autowrakken zat mijn Polistil Alpine Renault. Een mooie zware metalen wagen, schaal 1 :25. Het was een Monte Carlo versie, maar tijdens het spelen waren er verschillende onderdelen afgebroken, zoals de bumpers en extra lampen. In mijn opknap woede heb ik deze ook eens aangepakt.

Dit was hem nieuw, maar denk de bumpers erbij af en heel wat lakschade.

Afbeelding

Ik zag laatst een mooie burger versie en die ga ik maken.

Er zit een keurige schroef onderin dus het demonteren was een makkie. De motor minder glimmend gemaakt en het roostertje voorin metaal kleurig i.p.v. zwart. Stoelen bruin en houten stuur geschilderd.

De body ontstickerd met sticker verwijderaar. Gaten in de body waar voorheen de bumpers zaten dicht gesmeerd met epoxy hars.

Verder een Golf van Schuco gevonden in een rommelwinkeltje, die ik gratis meekreeg en die ga ik ook op knappen.

Afbeelding

Zo zag hij er nieuw uit, maar de mijne zijn grille was eraf en zat gelukkig binnen in en de verf was er grotendeels af. Gelukkig waren zijn ramen en deuren heel.
Hij was door zijn assen gezakt, maar dat bleek goed te herstellen met epoxy hars. Hij ging wat moeilijker uit elkaar en bij hem bleek het stuur en dashbord te missen. Ik heb hem ontvet en gespoten. Het was een postauto vroeger.

Afbeelding

Deze Corvette mistte zijn deur en die heb ik uit een donor auto gehaald en iets moeten bijvijlen om te laten passen. Met wat epoxy hars heb ik deze vastgezet om daarna te kunnen spuiten. Ik heb dit wagentje sinds vroeger en vond het 1 van mijn mooiste.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter Parker op wo 26 jan 2005 19:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

AAAAAh :wall: , het spuiten van de 2e laag ging mis. De onderlaag werd korrelig en kreukelig. Ik ben bang dat ik te vroeg ben gaan spuiten voor de 2e laag. Allebei de wagens weer in de thinner. :doh:

update 26-1

2 verdere pogingen mislukten opnieuw en nu vermoed ik dat de verf niet geschikt is voor metalen modellen. Toch staat het op de bus. Weer in de thinner gezet en maar overgeschakelt op een andere kleur voor al mijn modellen. :?
Laatst gewijzigd door Peter Parker op wo 26 jan 2005 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Das jammer om te horen Peter maar die Renault Alpine ziet er (op de foto) goed uit :thump_up:
Afbeelding
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Ziet er mooi uit joh! Leuke bezigheid heb je gevonden :D.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Heb je wel een primer gebruikt :?: Kan maar zo wezen dat dit het probleem is.
Plaats reactie