Handeltjes in de Beurs
- Muiter
- Vriend voor het Leven
- Contacteer:
Handeltjes in de Beurs
Aangezien er steeds meer misbruik wordt gemaakt van 'de Beurs' wil het volgende nog eens duidelijk maken.
Er mag op dit forum dus ook niet in het subforum 'de Beurs' reclame worden gemaakt voor iets commercieels of een 'handeltje' Hebben wij het vermoeden dat dit wel het geval is dan wordt je advertentie verwijderd en krijg je een officieële waarschwing.
Er mag op dit forum dus ook niet in het subforum 'de Beurs' reclame worden gemaakt voor iets commercieels of een 'handeltje' Hebben wij het vermoeden dat dit wel het geval is dan wordt je advertentie verwijderd en krijg je een officieële waarschwing.
Laatst gewijzigd door Muiter op zo 30 jan 2005 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Misschien dat ik iets gemist heb, maar zitten er dan handelaren op dit subforum, die massaal modellen aanbieden ??
Muiter schreef:
Kun je eens voorbeelden geven over dat er steeds meer misbruik gemaakt wordt ? Ik neem toch aan, dat je modellen van je verzameling op de "Beurs" mag aanbieden, of zie ik dit verkeerd ?
Muiter schreef:
Oei, nu durf ik mijn Schumachers al helemaal niet meer aan te bieden op de "Beurs".
.
Muiter schreef:
Aangezien er steeds meer misbruik wordt gemaakt van 'de Beurs' wil het volgende nog eens duidelijk maken.
Kun je eens voorbeelden geven over dat er steeds meer misbruik gemaakt wordt ? Ik neem toch aan, dat je modellen van je verzameling op de "Beurs" mag aanbieden, of zie ik dit verkeerd ?
Muiter schreef:
krijg je een officieële waarschwing.
Oei, nu durf ik mijn Schumachers al helemaal niet meer aan te bieden op de "Beurs".

.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Het valt me ook wel op dat er mensen op de beurs iets aanbieden, die betrekkelijk nieuw zijn op het forum. B.v. mensen met 3 of 4 posten. Zijn die mensen lid geworden alleen om hun modellen te slijten? Ik vind ook dat het vooral een discussie forum is en het is leuk als je een dealtje met een forum lid kan sluiten over het verkopen van een model, maar ik geef Mark gelijk als hij het wat aan banden wil leggen. Het is geen Marktplaats.
Dat er wat aangeboden wordt vind ikzelf juist leuk, anders is er geen hol te beleven op de beurs (wordt nou niet bepaald veel gepost). Verder heb ik meer vertrouwen in een goede koop als ik iets van een medeforummer koop (mits je wel eens wat posts van diegene leest) als van een wildvreemde op Marktplaats.
Dat jullie geen commerciele advertenties op de Beurs willen begrijp ik volkomen, want daar heb ik zelf ook een hekel aan (lees je die advertenties van A3 wel eens op Marktplaats... Vreselijk!
).
Dat jullie geen commerciele advertenties op de Beurs willen begrijp ik volkomen, want daar heb ik zelf ook een hekel aan (lees je die advertenties van A3 wel eens op Marktplaats... Vreselijk!

Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
Toch moet je er voorzichtig mee zijn:
Zoon erft een stapel modelauto's van pa, en wil deze verkopen, of een stapel auto's komt van zolder. Hij kijkt wat rond op Internet, en stuit op dit forum. Maakt een account aan, vult al die rommel niet in die ze van je willen weten, en zet de handel in de beurs. Kan je hier op tegen zijn? Persoonlijk denk ik van niet.
En een handeltje? Tsja, zelf koop ik ook rustig 5 of meer modellen, om deze weer te verkopen, en op die manier: a. de hobby een beetje te financieren en b. de verzendkosten een beetje acceptabel te houden (per model). Dat zou je best een handeltje kunnen noemen, maar wederom, of je hier nu op tegen kan zijn?
Zoon erft een stapel modelauto's van pa, en wil deze verkopen, of een stapel auto's komt van zolder. Hij kijkt wat rond op Internet, en stuit op dit forum. Maakt een account aan, vult al die rommel niet in die ze van je willen weten, en zet de handel in de beurs. Kan je hier op tegen zijn? Persoonlijk denk ik van niet.
En een handeltje? Tsja, zelf koop ik ook rustig 5 of meer modellen, om deze weer te verkopen, en op die manier: a. de hobby een beetje te financieren en b. de verzendkosten een beetje acceptabel te houden (per model). Dat zou je best een handeltje kunnen noemen, maar wederom, of je hier nu op tegen kan zijn?
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Herman schreef:En een handeltje? Tsja, zelf koop ik ook rustig 5 of meer modellen, om deze weer te verkopen, en op die manier: a. de hobby een beetje te financieren en b. de verzendkosten een beetje acceptabel te houden (per model). Dat zou je best een handeltje kunnen noemen, maar wederom, of je hier nu op tegen kan zijn?
tja Herman... ik zou dat best een handeltje noemen...

maar zonder de grenzen op te zoeken van wat Muiter hier bedoelt, denk ik toch dat de term "commercieel" niet echt op jouw van toepassing is.
De West-McLaren shirtjes overschrijden die grens wél denk ik...
plus dat volgens de dvd "Originele replica" ook wel bekent staat als "Echt Nep"
Herman schreef:En een handeltje? Tsja, zelf koop ik ook rustig 5 of meer modellen, om deze weer te verkopen, en op die manier: a. de hobby een beetje te financieren en b. de verzendkosten een beetje acceptabel te houden (per model). Dat zou je best een handeltje kunnen noemen, maar wederom, of je hier nu op tegen kan zijn?
Ik ben zelf niet op zoek naar goedkope modellen om winst te maken, maar als ik iets tegenkom waarvan ik weet dat het veel meer waard is zal ik het ook niet schuwen deze te kopen en met winst door te verkopen. Ik denk dat dat niet meer dan logisch is..
DTM schreef:Herman schreef:En een handeltje? Tsja, zelf koop ik ook rustig 5 of meer modellen, om deze weer te verkopen, en op die manier: a. de hobby een beetje te financieren en b. de verzendkosten een beetje acceptabel te houden (per model). Dat zou je best een handeltje kunnen noemen, maar wederom, of je hier nu op tegen kan zijn?
Ik ben zelf niet op zoek naar goedkope modellen om winst te maken, maar als ik iets tegenkom waarvan ik weet dat het veel meer waard is zal ik het ook niet schuwen deze te kopen en met winst door te verkopen. Ik denk dat dat niet meer dan logisch is..
Daar is ook niks mis mee vindt ik. Doe ik zelf ook om andere modellen te kunnen kopen. Denk alleen dat het niet de bedoeling is, dat je het iedere keer in de beurs neerzet. Dan is het inderdaad een handel.
Het komt dan over alsof je een eigen zaak hebt oid, terwijl je gewoon een particulier bent.
Af en toe kan geen kwaad. Zou alleen proberen om de reclame elders te maken
Das waar, als iemand constant nieuwe dingen aanbiedt op de Beurs kan je diegene wellicht als handelaar beschouwen. Maar ja, je kan moeilijk regels in gaan stellen over maximaal aan te bieden auto's per periode..
En bovendien is het lastig om erachter te komen of iemand z'n auto's verkoopt omdat ie wil handelen of omdat ie er gewoon vanaf wilt wegens ruimtegebrek, verkleinen van verzameling, overstappen op ander thema etc.
En bovendien is het lastig om erachter te komen of iemand z'n auto's verkoopt omdat ie wil handelen of omdat ie er gewoon vanaf wilt wegens ruimtegebrek, verkleinen van verzameling, overstappen op ander thema etc.
Bij de beurs staat aangegeven dat bedoeld is om modelautoos en decals e.d. te verkopen. Shirtjes en andere dingen heb je andere kanalen voor. Ik ben het met Peter eens. Dit forum is bedoeld om met elkaar voornamelijk over modelautoos te hebben etc. De beurs, het cafe en andere dingen zijn leuke bijkomstigheden die je als extraatje kunt gebruiken maar die moeten niet de hoofdmoot gaan vormen, dan krijg je tig leden erbij die even snel wat willen verkopen. Die lezen de regels half of plaatsen verkeerd omdat ze nieuw zijn.
En verschil is vrij duidelijk te zien. Iemand die een keer wat opruimt doet dat niet elke week.
En verschil is vrij duidelijk te zien. Iemand die een keer wat opruimt doet dat niet elke week.
- Muiter
- Vriend voor het Leven
- Contacteer:
St. Paul schreef:Bij de beurs staat aangegeven dat bedoeld is om modelautoos en decals e.d. te verkopen. Shirtjes en andere dingen heb je andere kanalen voor. Ik ben het met Peter eens. Dit forum is bedoeld om met elkaar voornamelijk over modelautoos te hebben etc. De beurs, het cafe en andere dingen zijn leuke bijkomstigheden die je als extraatje kunt gebruiken maar die moeten niet de hoofdmoot gaan vormen, dan krijg je tig leden erbij die even snel wat willen verkopen. Die lezen de regels half of plaatsen verkeerd omdat ze nieuw zijn.
Ik kan het niet beter omschrijven dan dat jij hebt gedaan Paul

Misschien een idee om alleen leden die meer dan een x-tal berichten hebben geplaatst de mogelijkheid te geven om een advertentie te plaatsen.
Uiteraard blijft 'de Beurs' wel voor iedereen toegangkelijk.
- Jolly Club
@ Rickburago :
Denk niet dat er specifiek op iedereen met weinig posts wordt gedoeld hoor, dus laat je vooral niet op de kast jagen, de discussie begon tenslotte met de volgende quote van Muiter :
Een ieder die ter goede trouw handelt zal zich niet aangesproken hoeven voelen denk ik
Denk niet dat er specifiek op iedereen met weinig posts wordt gedoeld hoor, dus laat je vooral niet op de kast jagen, de discussie begon tenslotte met de volgende quote van Muiter :
Aangezien er steeds meer misbruik wordt gemaakt van 'de Beurs'
Een ieder die ter goede trouw handelt zal zich niet aangesproken hoeven voelen denk ik

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -